Gå til innhold

Underlivsundersøkelse (mann) - mindre engstelse...

Fremhevede innlegg

Gjest WonderBoy-26
Skrevet

Hey hey, tidligere har jeg fått utrolig mange gode råd her inne - så jeg fyrer på igjen. Dere jenter har jo også endel mer erfaring med underlivsundersøkelse enn oss men...

Det har seg nå slik at jeg stadig kjenner på meg selv nedentil når jeg dusjer (NEI - ikke slik kjæling - undersøkelse for å vite at alt er som det skal være). Jeg kom til inn under huden mellom pung og rumpe å finne en mindre kul. Veldig liten, langt mindre enn en ert. Den kan beveges litt på, men er der - forsvinner ikke bort.

Derfor er jeg interessert i å få undersøkt dette. Jeg er også interessert i å få tatt en klamydia / hiv - test. I tillegg ville det nok - synes jeg vært OK å få undersøkt prostata - slik at en er helt sikker at alt er slik som det skal være. Er det også mulighet i samme anledning å få undersøkt sædkvaliteten?

Jeg er en mann på 26 år og ønsker ikke gå til fastlegen. Dette da han er en nær bekjent av familien (ja, jeg vet alt om taushetsplikt). I tillegg er han mann - og ønsker å bli undersøkt av en kvinne. Kall meg homofob eller hva du vil, men det er nå slik...

Har Dere der ute noen tips til hvordan jeg skal gå frem da? Hvordan kan jeg finne en kvinnelig lege som utfører noe slikt og hva kan kostnaden tenkes å være? Jeg er ikke kjempeinteressert i å gå på en ungdomsklinikk for å sitte blant 16 åringer....

Utrolig takknemlig for svar :-) Ha en himmelsk tirsdag!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

virker som om du har lyst å få deg dame slik som du snakker om kvinnelige leger osv.. men det var ikke det jeg skulle fortelle...

Om du er urolig når det gjelder hiv og prostata og du lurer på om du har det eller ikke, så er det lurt at du oppsøker lege slik at du blir undersøkt. Den mindre kulen burde du også få undersøket.

Gjest Gjest
Skrevet

Ta kontakt med Volvat og får time der.

Skrevet (endret)

avhengig av hvor i landet du bor, så finnes det privatklinikker, når du evt bestiller time så kan du nevne hvilke preferanse du har ang lege, er ikke sikkert de kan etterkomme det, men de fleste klinikker/legesentre er vel vandt til at man har preferanse til hvilket kjønn man ønsker/ikke ønsker på legen sin, også menn, ejg nekter å tro at dette er forbeholdt rett for kvinner.

Alternativt, så bytter du fastlege, da kan du gå på navn, husker ikke hvilken side du gjør det på, men google "bytte fastlege", så får du noen fornuftige svar.

edit;

kostnad på privatklinikk jeg har opplevd er 700,- for konsultasjon, + for prøvetagning, men du kommer fort til og du har relativt bedre tid hos legen der enn du får med en fastlege etter min erfaring.

Endret av Nique

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...