Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Jeg er på nest siste pille på p-pillebrettet mitt og oppdaget nettopp at jeg har mistet p-pilleresepten min. Var bare en gang igjen på den, men trenger jo nye i morgen og jeg er helt sikker på at jeg har kastet den (lå i en apotekplastpose). Er student ved UiO og bruker SiO som lege, ser de har en helsesøstertjeneste hvor det står dette: Du kan få samtale med veiledning om: - Prevensjon, - inkl. utskriving av resepter i samarbeid med allmennlege Vil dette si at jeg kan gå til helsesøster og få p-piller med en gang? Blir litt forvirret av ordene samtale, veiledning og samarbeid. I tillegg står det at hvis man trenger en hastetime så kan man ringe tidlig på dagen. Hadde dette vært hos en vanlig allmennlege hadde jeg ikke bedt om hastetime for en p-pilleresept da det er ganske udramatisk, men siden dette er en helsesøster hvor alt hun gjør handler om klamydia og prevensjon, er ikke det passe hast?
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 hvis du har hatt en resept fra før, er det bare å gå innom/evt. ringe å be legen skrive ut en ny. trenger ikke legetime for dette. har jeg aldri gjort i hvertfall
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå