Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Før jeg begynte på p-piller fikk jeg alltid det jeg liker å kalle mensenpupper, ca1-2uker før mensen håvnet puppene mine opp og ble veldig vonde.

Da jeg gikk på loette 28 fikk jeg fremdeles mensen-pupper, også da jeg fikk beskjed av sykehuset å ikke ha blødninger i det hele tatt (at jeg måtte hoppe over mensen). Det resulterte i at jeg gikk med konstant vonde og håvne pupper.

Senere byttet jeg til Yasmin og mensenpuppene forsvant.

Nå går jeg på cerazette, på brett nr 3 forsvant mensen. På brett nr 4 har jeg igjen fått skikkelig vonde pupper.

Jeg lurer bare på om det er andre på cerazette som også har det slik. Det kan nok ikke komme av noe annet, jeg er IKKE gravid.

Håvne pupper er helt greit, men de gjør så vondt. Ren tortur å ta av bh´n. Jeg må sove med sportsbh på det verste. Jeg sover mye på magen, og da må jeg legge noe mellom puppene for at det skal gå an å ligge på magen uten at det skal gjøre for vondt.

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_JENTE23_*
Skrevet

jeg har samme problemet, jeg har gått på cerazette i noen år, hadde ikke mensen da, så i fjord sommer fikk jeg veldig vondt i pupper, og de var hovende.

Byttet i vinter p-piller, funka i 2-3 uker, så kom smertende igjen, nå har jeg byttet til P-Ring (nuvaring) smertene er i perioder bittelitt mindere, men legen min har sagt hu ikkve hvet hva hu kan gjøre , da de fleste ppiller, minipiller, psprøyter, pring, ol er hormoner, og mest sdannsynligvis dette som forårsaker dette.

jeg er blitt henvist til gynekolog, da de hadde peil på pupper også, samt andre prevensjonsmidler som er uten hormoner el andre løsninger.

Så jeg råder deg igrunn bare til å få en henvisning til gynekolog!

Evt også ta ultralyd av puppene..

Skrevet (endret)

Samme problemet har jeg også. Vondt i puppene av cerazette og mensen når jeg minst venter det. Derfor byttet jeg merke til yasminelle.

Hvorfor bytter du ikke bare tilbake til yasmin?

Endret av Juso
Skrevet (endret)

Jeg har brukt både loette28 og Yasmin 28, yasmin gjorde meg dårlig i en hel mnd.

Jeg bør bruke prevensjon som kan fjerne mensen helt, pga medisinke årsaker bør jeg ikke noen blødinger i det hele tatt.

Og jeg har prøvd dette med å hoppe over mensen med vanlige p-piller men det går ikke i lengden. Derfor anbefalte legen ved gynokologisk avd på sykehuset cerazette.

Jeg fant ut at brystspenn er en normal bivikning hos cerazette, og det gidde seg etter en ukes tid, o har siden ikke hatt d.

Så jeg trenger ingen brystundersøkelse. Det er også vanlig at man får brystspenn ved mensen.

Det er noen uker siden jeg fikk spotting nå så jeg vil se hvordan det går videre med cerazette. Det kan ta opp til 1år å miste mensen helt.

Endret av Avalon
  • 1 måned senere...
Gjest Volven
Skrevet

Høres skikkelig vondt ut. Har ikke prøvd Cerazette, men flere andre piller mm som inneholder hormoner. Får brystspreng og "opphovnede" pupper av alle sorter for å si det sånn. Men heldigvis ikke så vondt at det er plagsomt.

Uansett piller eller ikke, jeg orker ikke ligge på magen. Da får jeg vondt i puppene selv om de ikke gjør vondt ellers :fnise:

Skrevet

Går også på cerazette,men har bare tatt 1 brett.. Plages også med "brystspreng."

Kjennes ut som puppene er to store ømme kviser :sukk:

Har også småblødninger hele tiden. Er dette noe som vil gi seg?

Skrevet
Går også på cerazette,men har bare tatt 1 brett.. Plages også med "brystspreng."

Kjennes ut som puppene er to store ømme kviser :sukk:

Har også småblødninger hele tiden. Er dette noe som vil gi seg?

Den kan gi seg, men det kan også fortsette. Det kan ta mellom 6-12mnd før men ikke lenger får noen blødninger.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Fikk skikkelig vondt i brystene av Cerazette.

Da jeg sluttet med dem forsvant det med en gang!

(Begynte med Mercilon og har ikke brystspreng med dem)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...