Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Da jeg skulle spise egg til frokost i dag, så jeg at eggehviten på det hardkokte egget var KNALL lilla over et større område. JEg syns det var skikkelig ekkelt, men litt stilig Noen som har opplevd det samme, eller vet hva det kan komme av?
Gjest Wind Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 Har opplevd det flere ganger, men vet ikke hva det kommer av.
Gjest Coarvi Skrevet 19. mai 2009 #3 Skrevet 19. mai 2009 Det kommer vel av at eggene er kokt for mye? Min ganske så reisevante far har hvertfall fortalt meg at jeg aldri må finne på å spise egg UTEN denne blå ringen rundt i visse land - har de ikke denne ringen er de ikke godt nok kokt (i forhold til salmonella).
Gjest ts Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 ja, det kan hende! Jeg koker alltid eggene mine ganske lenge, for jeg tar aldri tiden MEn har som sagt aldri opplevd at det blir lilla.
Coriander Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 Det er fordi de har kokt lenge. I Sør-Øst Asia får du nesten alltid lilla egg. Smaker det samme så vidt jeg husker, men det ser jo ikke så innbydende ut.
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2009 #6 Skrevet 6. juni 2009 Åååh er dette den blå-grå ringen rundt mormors hardkokte egg tro? Selv har jeg ikke sett den, jeg pleide å koke dem 10 min+ før. Så da må vi snakke virkelig hardkokte egg? (Men så fant jeg ei greie på clas ohlson man har i vannet med eggene som forteller deg hvor kokt de er, fra bløte til hardkokte.. fantastisk)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå