Frk Johansen Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 I det siste har mer opplevd stadig oftere at jeg føler meg direkte uvel, er svimmel og har hjerteklapp. Legen har sjekket stoffskiftet mitt uten å finne noe. I dag skulle jeg gjøre noe helt rutinemessig på jobben, men ble sittende og glo på skjermen på pc'en. Jeg kunne ikke for mitt bare liv huske rekkefølgen av det jeg skulle gjøre, noe jeg vanligvis gjør hver dag. Det kjentes ut som en evighet før jeg fikk øye på den rette tasten og husket i hvilken rekkefølge ting skulle registreres. Jeg er en typisk ja-person men merker at jeg til tider har mest lyst til å gråte og sove. Har to barn på skolen, er av de "flinke" foreldrene som alltid jobber dugnad, baker kake, heier på sidelinja og kjører til og fra trening/kamp. Føler nesten for en liten time-out, men hva skal til for at man "kan ta seg" en sykemelding? Når er man på vei utfor stupet og hva er normalt for alle "flinke foreldre"? Jeg nærmer meg 40 år, jobber fullt, trener og lever sunt. De siste månedene har jeg sagt så mye nei jeg klarer til vennelag, engasjement i forbindelse med skole og aktiviteter men det hjelper jo ikke. Jeg er like uopplagt og sliten og på gråten. Andre som har det som meg? Heldigvis har jeg verdens snilleste mann, som avlaster meg så godt han kan men jeg lurer på når jeg skal få energien tilbake...
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 Det er i hvert fall typiske tegn på stressbelastning du har, så jeg synes du skal gå til lege og be om sykemelding. Og be kanskje om å få snakke litt om hvordan du skal kunne ta mer hensyn til deg selv? Hvis du fortsetter å kjøre deg selv for hardt er sjansen større for at stressterskelen blir lavere (at du tåler mindre og mindre) enn at den blir "trent opp", så all grunn til å ta dette alvorlig.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #3 Skrevet 18. mai 2009 ... og forresten, stressymptomene kan faktisk skyldes sykdom, stoffskifteproblemer o.l, så en tur til legen synes jeg absolutt du skal ta.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå