Gjest biltrøbbel Skrevet 18. mai 2009 #1 Del Skrevet 18. mai 2009 Hei! La inn annonse på Finn.no angående en bil jeg selger for 5000 kr. En interessert kjøper fikk prøvekjøre bilen og vi skrev kontrakt på stedet om at vedkommende skulle hente bilen noen dager senere og da skulle han også betale. Dagen kom og han sa at han ikke kunne den dagen så vi avtalte å møtes et par dager senere. Han dukker ikke opp og svarer ikke på telefon. Hva gjør jeg nå? Hvilke rettigheter har jeg? Vi har jo skrevet skriftlig kontrakt og den skal være bindene. Hilsen en med biltrøbbel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 18. mai 2009 #2 Del Skrevet 18. mai 2009 Hva slags kontrakt er skrevet? Og er det blitt levert inn salgsmelding på bilen? tviler på du har noe rettigheter dersom kunden har ombestemt seg og dere ikke har levert inn salgsmelding på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2009 #3 Del Skrevet 19. mai 2009 Det er kjøpsloven av 1988 som gjelder for et slikt tilfelle. Kjøper kan bli erstatningsansvarlig for tap selger lider som følge at han ikke medvirker etter kontrakten. Poenget er her at hvis kjøper ikke greier å komme opp med de 5000 de har avtalt, er nok kjøpers økonomi så dårlig at det neppe er noe å hente der. Send et rekomandert brev til kjøper om at hvis han ikke oppfyller i løpet av en uke, vil du anse kontrakten som hevet, og at bilen igjen vil bli lagt ut for salg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå