Gjest Kompromissbruden Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Vi skal holde bryllupet vårt over to dager med borgerlig vielse og middag med den nermeste familien fredag og kakeselskap lørdag. Gjestelisten for kakeselskapet begynner å bli ganske lang og vi er nå oppe i 90 voksne og 30barn. Kakeselskapet skal være alkoholfritt og på dagtid. Men vi er veldig i tvil om hvilket tidspunkt vi skal invitere til, og hvor mange timer vi bør beregne at et slikt type selskap vil ta. Vi har ikke planlagt å ha noen slags underholdning eller no, bare kakespising, mingling og gavetitting. Regner kanskje med at noen i familien vil holde en liten tale eller lignende. Vi er usikre på om det blir fotografering på lørdag før kakeselskapet, eller om vi blir nødt til å ta fotograferingen på fredag etter vielsen. Noen som har tips til tidspunkt? Vi bør vel avslutte senest kl 19.00 pga barns leggetider.
Gjest Gjest_lene_* Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 Hvis dere skal avslutte senest kl 19 tenker jeg at kl 14 er et bra tidspunkt? Da rekker dere vel forsåvidt å ta bildene den dagen også, uten noe stress
leirbål Skrevet 18. mai 2009 #3 Skrevet 18. mai 2009 sminke og hår tar gjerne tre timer. Fotograf 1,5 timer + slingringsmonn og reisevei. Jeg synes 14 til 18.30 er greit. Da har dere litt ekstra tid til å si hadet til alle, og barna får lagt seg i tide. Jeg ville tatt fotografen på lørdagen. Eller husker jeg galt når du ville ha en enklere kjole på fredagen?
Gjest Kompromissbruden Skrevet 18. mai 2009 #4 Skrevet 18. mai 2009 Husken din er det ingen ting i veien med Leirbål helt riktig at jeg ønsker å bruke en kort kjole på fredag (den ble kjøpt før helgen) og en skikkelig brudekjole på lørdag. Vi ønsker selv å ta fotografering på lørdag, men nå viser det seg at det ikke er så lett å finne fotograf som tar bilder utendørs på den aktuelle dagen, sitter i tenkeboksen nå ang fotograf
leirbål Skrevet 18. mai 2009 #5 Skrevet 18. mai 2009 Er det ikke en fotograf litt lenger unna som kan tenke seg å komme mot at dere betaler reisepengene og personen får timebetalt? Eller en lærer på fotolinjen på videregående skole el. Men sjekk evt. at personen er dyktig før dere bestemmer dere. Bryllups fotografering er visst veldig vanskelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå