Gjest sliten... Skrevet 22. juli 2003 #1 Skrevet 22. juli 2003 Hei! Jeg har en liten stund nå lurt på om jeg er utbrent. Jeg har symptomer, som for eksempel å begynne å gråte bare fordi jeg er sliten, å våkne sliten etter en dårlig natts søvn, ikke ville finne på noe i fritiden min og likegyldighet til det meste. Problemet mitt er at jeg ikke synes jeg har grunn til det! Mange rundt meg har mye mer å stri med enn jeg, men de klarer det helt fint. Jeg er student og har hatt to deltidsjobber i et år nå, men har ikke jobbet mer enn mange andre jeg kjenner. Dessuten har jeg ikke barn eller noen store livskriser å takle, så hvorfor er jeg så sliten? Jeg får litt dårlig samvittighet for at jeg skal takle så lite i forhold til andre. Dessuten jobber jeg et sted med få ansatte, så sykemelding vil ha stor innvirkning, spesielt nå i ferietiden.... Hva skal jeg gjøre? Jeg er redd de rundt meg ikke skal tro på meg, men tro at jeg prøver å slippe unna jobb på en lettvint måte.
Rapitap Skrevet 22. juli 2003 #2 Skrevet 22. juli 2003 Om du vil fortsette å gå på akkord med deg selv, så gjør du det. Om du er mer opptatt hva andre synes om deg enn din egen velbefinnede så ikke vær utbrent da....Å være utbrent er ikke en skulkelapp....Og om du ikke ser dine egne behov framfor hva andre sier, så, vel da er du litt ute å kjøre.....Du lever litt liv...ingen andre..... =) Du er hva du er, om andre ikke liker dette, finn andre i din omgangskrets!! =)
Gjest Poirot Skrevet 22. juli 2003 #3 Skrevet 22. juli 2003 Jeg var i samme situasjon, med samme symptomer. Gikk til legen og hun tk blodprøver. Hadde massivt lavt jernlager, og null vitamin B-12. Mangel på vitamin B-12 kan gi depresjon pga påvirker nervesystemet på sikt. Ikke noen supervanlig sykdom for unge mennesker, men er jo verdt å sjekke ut. Du bør ta dette alvorlig. Kjenner en flittig student som jobbet alle ferier i 10 år. Da han anedelig begynte å jobbe etter universitetet, ble han sykemeldt etter 3 uker pga utbrenthet. Var borte i nesten 6 mnd. Ta ferie selv om du trenger penger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå