Gjest Gjest_rangi_* Skrevet 18. mai 2009 #21 Skrevet 18. mai 2009 Jeg er så lei av disse evinnelige burdiskusjonene.... Ja da, en hund blir sikkert passifisert av å ligge i buret sitt om natten. Men, noen av oss hundeeiere har faktisk andre ting å gjøre enn å trene hund hele dagen også, og selv om hunden da puttes i et bur innmellom, så gjør det oss ikke til dyreplagere av den grunn. Min hund ligger i buret sitt om natten, ganske enkelt fordi hun har en tendens til å forsyne seg av ungenes leker hvis hun er løs. Ja da, hvis jeg var den perfekte hundeeier så ville jeg brukt timesvis på å trene vekk denne uvanen. Det har jeg ikke tid til, så stakkaren må tilbringe natten i bur. Merkelig nok så går hun å legger seg i dette forferdelige buret når hun vil slappe av også, og hun ligger der i mange timer om gangen i løpet av dagen, med åpen dør. Men, diskuter i veg for min del. Jeg har ikke dårlig samvittighet, min hund har det så bra som noen kan ha det, til tross for at hun må være innestengt i dette forferdelige buret om natten..
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 18. mai 2009 #22 Skrevet 18. mai 2009 Dette blir litt sånn "å-forstå-seg-ihjel" krydret med hysteri. Såfremt hunden får den stimuli den trenger, både mentalt og fysisk har jeg ingen betenkeligheter med å la hunden ligge i bur. Hva blir den neste fanesaken? Forby å bruke bånd fordi det ikke lar seg forene med hundens naturlige atferdsmønster og er lite skånsomt?
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #23 Skrevet 18. mai 2009 Eventuelt du kunne hatt bånd på hunden din slik at den ikke fikk lov til å ri på den andre hunden. Tar tid ja, men det funker til slutt. Hannhunder er ofte hormontroll fram til de er to år. Å plassere dem i bur løser problemet der og da, men hunden lærer ingenting av det. Nei, ærlig talt! Du kan ikke ha mye kunnskap om hund!? Tenk deg en hannhund, så desperat etter en hunn, tror du det løser deg å sette han i bånd inne? Tenk skrikingen, og den desperate draingen i båndet for å komme seg løs. Du skjønner at det å sette hunden i bånd er en håpløs greie her? Det er bedre å la han slippe da, men å ha en plass i et stort bur han kjenner til så han slipper å hverken lukte eller se den andre hunden. Det der er det tetteste svaret jeg har sett NOEN GANG. Bånd på hunnen! Hahah. Ja, jeg skjønner du ikke har noe erfaring med hormonelle hannhunder.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2009 #24 Skrevet 20. mai 2009 Hva blir den neste fanesaken? Forby å bruke bånd fordi det ikke lar seg forene med hundens naturlige atferdsmønster og er lite skånsomt? Jepp, amen sier jeg bare. Nei. Min mening om bursaken; en hund skal ikke være innestengt i bur midt på dagen, dersom ikke omgivelsene/situasjonen tilsier at den bør det. Da tenker jeg på i bil/besøk hos andre/besøk av mennesker som er redd hunder. Om natten så vil jeg selv ikke legge min hund i bur, fordi jeg tenker at jeg selv ikke ville lagt i samme stillingen hele natten, og da bør ikke hunden gjøre det heller. Nå er buret mitt stort nok til at hunden kan stå oppreist og snu seg, men det å kunne strekke litt på beina når en har sovet lenge i en stilling er digg! Dessuten har jeg ingenting jeg er redd for.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå