Edie Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Jeg trenger litt inspirasjon. Hvis du helt fritt kan lage deg middag, skikkelig kosemiddag. Typisk fredag eller lørdagsmiddag. Ikke tenk på tidsforbruk, pris, sunnhet osv. Hva lager du da?
venus_ Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 Cottage pie, chicken tandoori, taco eller lasagne.
Honesty Skrevet 18. mai 2009 #4 Skrevet 18. mai 2009 Gjerne tapas/antipasti/meze, og en blanding av hjemmelaget og ferdigkjøpt mat. Siste variant (jeg hadde besøk): *Lettkokte asparges med spekeskinke, parmesan og sennepsvinaigrette *Grillede grønnsaker (aubergine, paprika, squash) *chorizo *gode oliven, tomater (datterino, dulcita e.l.) *en god ost eller flere (vi hadde brie) *godt brød *ordentlig smør *god drikke Dette er mat som det er kos å spise, og man kan variere etter lyst og evne. Det tar dessuten litt tid å spise, men man blir ikke utslått og ekkelt overmett.
desperate Skrevet 18. mai 2009 #5 Skrevet 18. mai 2009 Hjemmelaget tacopizza, nachos, taco eller chicken tandori. Eventuelt pepperbiff og fløtegratinerte poteter
Gjest Wind Skrevet 18. mai 2009 #6 Skrevet 18. mai 2009 (endret) Skikkelig hjemmelaget lasagne (hjemmelaget sauser, hjemmelaget pasta, forskjellige typer kjøtt, osv.). (Første gangen jeg skulle lage det (har gjort det to ganger) så brukte jeg hele dagen, så jeg ser bort fra tidsforbruket. ) Edit: Reker, krabbe eller kongekrabbe er jo også utrolig deilig kosemat! Endret 18. mai 2009 av Wind
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #7 Skrevet 18. mai 2009 Tapas er jo skikkelig kosemat, som det tar lang tid å spise, mange smaker osv. Sosial mat. Men det kan ta lang tid å lage også Spekemat med forskjellig godt tilbehør (også salat). Og ovnsstekt kylling i diverse varianter er noe jeg gjerne ender med å lage.
MissStiles Skrevet 18. mai 2009 #8 Skrevet 18. mai 2009 Bakt potet med biff eller taco eller kylling tandoori
Gjest emmeline Skrevet 18. mai 2009 #9 Skrevet 18. mai 2009 Hjemmelaget pizza eller taco. Ultimate kosematen for meg.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #10 Skrevet 18. mai 2009 Fredag- og lørdagskveld er dette slagere hos oss: - lasagne laget fra scratch - hjemmelaget pizza - entrecote eller lignende med ovnsbakte poteter, en god saus og dampede grønnsaker - taco
toyses Skrevet 18. mai 2009 #11 Skrevet 18. mai 2009 Raclette ligger øverst på lista over skikkelig kosemat Ellers er vi fryktelig glad i taco
LadyB Skrevet 18. mai 2009 #12 Skrevet 18. mai 2009 Hjemmelaget pizza med så mye fyll at man Må bruke kniv og gaffel for å få det i seg mmmmm....
FantasDick Skrevet 18. mai 2009 #13 Skrevet 18. mai 2009 Favorittene mine er tapas, raclette, nachos, biff og kylling i nesten all slags curry.
GodsChild Skrevet 18. mai 2009 #14 Skrevet 18. mai 2009 Er glad i saa mye rart, men dette var det foerste jeg kom paa: * Kalkun, ovnsbakte godt krydrede soetpoteter og groennsaker * Egusi soup med pounded yam * Caesar salat m/kylling * Peanut butter chicken * Jollof rice * Fajitas * Chili med maisbroed ved siden av * Spaghetti med godt krydret tomatsaus * Div kyllingcurry & ris * Biff med soppstuing, groennsaker og potet i en eller annen form * Saftig kylling med groennsaker og hvitoeksbroed * Tortilla soup * Fritert kylling med potetmos og groennsaker
MarianneE Skrevet 18. mai 2009 #15 Skrevet 18. mai 2009 Når jeg er hjemme alene: *spaghetti med masse stekt bacon, revet ost, cherytomater og basilikumblader *spaghetti med tacokjøttdeig og revet ost. *wok
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #16 Skrevet 18. mai 2009 Tapas! Kos å lage, kos å spise (er ikke sikkert du blir i mindretall, Honesty )
Ms.Blaise Skrevet 18. mai 2009 #17 Skrevet 18. mai 2009 - Tikka Masala med naanbrød - Chicken Tandoori - Biff med hjemmelaget potetmos, råstekte grønnsaker og hjemmelaget peppersaus - Taco - Fajitas - Italienska kyllingkjøttboller med pasta i spinatsaus - Italiensk pizza med hjemmelaget tomatsaus, parmaskinke, ost, parmesanost og grønn pesto - Tacopizza mmmm..Ble jammen meg sulten av denne tråden
Gjest Gjest_Lena_* Skrevet 18. mai 2009 #18 Skrevet 18. mai 2009 Er glad i saa mye rart, men dette var det foerste jeg kom paa: * Kalkun, ovnsbakte godt krydrede soetpoteter og groennsaker * Egusi soup med pounded yam * Caesar salat m/kylling * Peanut butter chicken * Jollof rice * Fajitas * Chili med maisbroed ved siden av * Spaghetti med godt krydret tomatsaus * Div kyllingcurry & ris * Biff med soppstuing, groennsaker og potet i en eller annen form * Saftig kylling med groennsaker og hvitoeksbroed * Tortilla soup * Fritert kylling med potetmos og groennsaker Cæsarsalat uten kylling er ikke cæsarsalat...
GodsChild Skrevet 18. mai 2009 #19 Skrevet 18. mai 2009 Cæsarsalat uten kylling er ikke cæsarsalat... Jo...
Gjest Tanita Skrevet 18. mai 2009 #20 Skrevet 18. mai 2009 Fajitas Moussaka Tagine kefta Ostefondue Hjemmelagd pizza Biff med stekte grønnsaker og peppersaus
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå