Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bare nyskjerrig, og sitter og venter på en pakke ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke i hvilken kommune du bor som spiller en rolle, da. Det er hvor du befinner deg på postbudets rute. Om du er først på ruten, som jeg er, får du den tidlig, er du sist på ruten, som mine foreldre er, kommer den sent.

Skrevet
Det er ikke i hvilken kommune du bor som spiller en rolle, da. Det er hvor du befinner deg på postbudets rute. Om du er først på ruten, som jeg er, får du den tidlig, er du sist på ruten, som mine foreldre er, kommer den sent.

... Vel, det var jeg ikke klar over.

Hvordan er en slik rute 'oppdelt' da?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har fått den cirka klokken 14, alltid. Utrolig irriterende da en venninne ikke så langt nedi gata får den klokken 10 og sånn har det vært siden vi var barn. Har vurdert å sende et brev til Posten med et forslag om at de legger om ruten minst hvert tiende år. :)

Gjest *Mim*
Skrevet

Jeg får den ca klokka elleve. Vi er ganske seint på ruta. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Vi er seint på ruta og får den mellom 14 og 17. Om vi får den 14 er det veldig tidlig ;)

Gjest Gjest
Skrevet
... Vel, det var jeg ikke klar over.

Hvordan er en slik rute 'oppdelt' da?

Eh, hvordan trodde du posten ble delt ut da? At det var én postmann pr kasse, og at alt var timet og tilrettelagt slik at postmennene slapp posten ned i kassene akkurat samtidig?

Postmannen har med posten til maaange personer, og må da selvsagt kjøre rundt og levere dem. Og da vil de han kjører til først få posten mye tidliegere enn dem han kjører til sist.

Hvordan en rute er oppdelt? :klø: Postmannen er vel såpass oppegående at han velger den raskeste ruten, og det vil selvsagt komme an på hvilke veier han skal levere posten i.

Skrevet

Mellom klokka 9 og 14:30, og enkelte lørdager.

Bruk pakkesporing hvis du bestiller fra nett, eller få avsender til å sende sporingsnummeret på sms/e-post, så kan du printe ut henteseddelen selv, og hente den på postkontoret, kanskje allerede ettermiddagen før.

Skrevet

I tettbygd strøk, kjører Pat bilen sin til et egnet 'Basepunkt'. Så fyller han korgen på postsykkelen med post for en passe seksjon, og fordeler. Tilbake til bilen fyller han opp for neste seksjon osv. Når han har tatt alle det er praktisk å ta i fra valgte 'Basepunkt', flytter han til neste.

Når han er ferdig hiver han postsykkelen i varerommet, kjører bilen tilbake til fordelingssentralen, og tar sannsynligvis fri resten av dagen. Tror jeg.

Har ikke vært postmann, men har sett de i arbeid.

Skrevet

Mellom kl.11 og kl.13 pleier posten å komme her hos oss.

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet
I tettbygd strøk, kjører Pat bilen sin til et egnet 'Basepunkt'. Så fyller han korgen på postsykkelen med post for en passe seksjon, og fordeler. Tilbake til bilen fyller han opp for neste seksjon osv. Når han har tatt alle det er praktisk å ta i fra valgte 'Basepunkt', flytter han til neste.

Når han er ferdig hiver han postsykkelen i varerommet, kjører bilen tilbake til fordelingssentralen, og tar sannsynligvis fri resten av dagen. Tror jeg.

Har ikke vært postmann, men har sett de i arbeid.

Vi får den mellom elleve og halv tolv hver dag:) før elleve på lørdagen som regel:) Venter to pakker jeg å..=)

Skrevet

Når samboers far legger den i trappa opp til oss :fnise:

Skrevet

Her i Bergen hvor jeg bor kommer posten mellom klokken 13.00 og 15.00 på hverdager.

Skrevet (endret)
Eh, hvordan trodde du posten ble delt ut da? At det var én postmann pr kasse, og at alt var timet og tilrettelagt slik at postmennene slapp posten ned i kassene akkurat samtidig?

Postmannen har med posten til maaange personer, og må da selvsagt kjøre rundt og levere dem. Og da vil de han kjører til først få posten mye tidliegere enn dem han kjører til sist.

Hvordan en rute er oppdelt? :klø: Postmannen er vel såpass oppegående at han velger den raskeste ruten, og det vil selvsagt komme an på hvilke veier han skal levere posten i.

... Trodde det kanskje gikk alfabetisk, men hva vet vel jeg? ;)

**

I dag fikk jeg posten 11.15 ca, men akk, ingen pakke.

Endret av Involvert
Skrevet

Jeg bor i Bergen og vet at posten er kommet når klokka er 11. Jeg har nettopp flyttet til en ny bydel. I den gamle, var vi nok litt senere på ruta. Da kom den rundt 12.30-13.00.

Gjest Gjest
Skrevet
... Trodde det kanskje gikk alfabetisk, men hva vet vel jeg? ;)

**

I dag fikk jeg posten 11.15 ca, men akk, ingen pakke.

:ler:

Synes jeg ser det for meg:

Postmannen kjører til ene enden av byen og leverer post til Anne Andersen, så til andre enden av byen og leverer til Berit Andersen, så til neste bydel for å levere post til Carl Andersen, og så tilbake til nabohuset til Anne Andersen for der bor nemlig Dag Andreassen.... Det ville tatt sånn cirka en måned å få delt ut dagens post på den måten! ;)

Gjest Marlo
Skrevet

Her kommer den rundt 14:30 tiden.

Postdama her kjörer en ganske lang rute, hun tar först en side opp også kjörer hun andre siden av veien ned igjen. Så jeg ser henne kjöre forbi her ca kl 11:00, men leverer da på motsatt side av veien

Skrevet (endret)

....

Endret av Abraxas
Skrevet

Vi får posten melom 14.00 og 15.00 på hverdager, og som regel før 12.00 på lørdager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...