Gå til innhold

Er Oslo-bunaden fin?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg er vanligvis veldig enten-eller når det gjelder hva jeg liker og ikke liker. Men når det gjelder Oslo-bunaden greier jeg ikke helt å bestemme meg. Jeg har lyst på bunad, og da må det bli Oslo-bunaden fordi jeg er født, oppvokst og bor i Oslo. Besteforeldrene mine har bakgrunn fra andre steder i Norge, men jeg er Oslo-jente på min hals. Men lyseblå bunad... Klarer ikke å bestemme meg! :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv synes jeg oslo bunaden er veldig fin. Hadde det vært hvit bluse til ville den vært ennå finere. Men selve bunaden synes jeg er veldig fin med det lyseblåe og det fine broderiet.

Jeg skal selv ha bunad, men sliter litt med å bestemme meg. Jeg har valget mellom oslo, hedmark eller sør østerdal. De jeg liker best er sør østerdal og oslo.

Nå vet ikke jeg om oslo bunaden kvalifiserer som bunad, eller om det bare er drakt. Sør østerdal er bunad, nå bor jeg i Elverum så den er jo ikke spesiell her, halvparten har den jo på 17 mai, men i Oslo og andre steder vil jo den være mye mer spesiell. Planen er å flytte til oslo om noen år og.

Skal vel ikke være lett å velge bunad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nei, den er stygg.

Hvor er besteforeldrene dine fra da?

Vestfold, Førde, Trøndelag.. Men selv har jeg mest tilknytning til Valdres (bortsett fra Oslo) fordi jeg var der hver sommer som barn. Men det føles helt feil å bare velge nærmest fritt for min del, det må bli Oslo eller ingen. Tror jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg skal selv ha bunad, men sliter litt med å bestemme meg. Jeg har valget mellom oslo, hedmark eller sør østerdal. De jeg liker best er sør østerdal og oslo.

Sør-Østedals-bunaden er kjempefin!

(ts)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes oslobunaden er fin, men liker jubileumsdrakta til Oslo enda bedre så har kjøpt den selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Jeg synes oslobunaden er fin, men liker jubileumsdrakta til Oslo enda bedre så har kjøpt den selv :)

Wow, søkte den opp nå og fikk sett på den litt nærmere. Den var råfin. Jeg liker at den er litt mer preget av vår tid, men samtidig har den et historisk preg. Veldig fine detaljer og snitt. Nå fikk jeg noe å tenke på. Det eneste jeg tenker på er at den ikke virker like "helnorsk" som noen av de andre, men det er også greit for min del. Synes den er råflott. Takk for tipset!

(ts)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, søkte den opp nå og fikk sett på den litt nærmere. Den var råfin. Jeg liker at den er litt mer preget av vår tid, men samtidig har den et historisk preg. Veldig fine detaljer og snitt. Nå fikk jeg noe å tenke på. Det eneste jeg tenker på er at den ikke virker like "helnorsk" som noen av de andre, men det er også greit for min del. Synes den er råflott. Takk for tipset!

(ts)

Den virker ikke like helnorsk nei, det er jeg enig i, men er litt derfor jeg hadde sansen for den, man kan også velge mange forskjellige varianter med tanke på farge og litt annet. :) er spuerfornøyd (og fikk mange spørsmål i går om drakten faktisk) men mangler et par smådetaljer jeg fortsatt sparer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke bunader noe særlig, da spesielt ikke alle de svartstakkede bunadene med rosebroderier. Oslo-bunaden er en fin kontrast, synes jeg. Så mange fine damer i Oslo-bunad i går når jeg gikk nedover Grünerløkka. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Oslo-bunaden er pen, og hadde valgt den hadde jeg vært deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes heller ikke oslobunaden er noe særlig fin.... Men jubileumsdrakta er nydelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Oslobunaden er skikkelig kjip, men utelukker ikke at den hadde vært noen hakk bedre med hvit skjorte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes Oslobunaden er skikkelig kjip, men utelukker ikke at den hadde vært noen hakk bedre med hvit skjorte.

Oslo-bunaden har vel hvit skjorte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo-bunaden har vel hvit skjorte?

Du mener den lyseblå bunaden, ikke sant? Den har grå skjorte, eller kanskje snarere bluse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener den lyseblå bunaden, ikke sant? Den har grå skjorte, eller kanskje snarere bluse.

Ja, jeg synes jeg så folk i hvite skjorter/bluser til Oslo-bunaden i går jeg. Kanskje jeg blingsa, eller kanskje det ikke var Oslo-bunaden. :gjeiper: har jo ikke helt greie på slikt, i og med at bunader ikke er helt min greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Papirkurven

Personlig liker jeg formen på Oslobunaden, men er ikke noen tilhenger av lyseblått.

Synes egentlig ikke den jubileumsdrakten var så fin heller, svart og rotete spør du meg.

Men nå er det en gang du som skal ha drakten og må finne ut hva du liker )

P.S: Alle bunader har skjorte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Men det er vel strengt tatt ikke en bunad noen av delene men en drakt??

Fikk iallefall ikke lov å kalle seg oslo bunad før....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...