Gå til innhold

Slanking


Gjest TS

Anbefalte innlegg

kg: 88

høyde: 175

kvinne/jente, 19 år

hvordan bør jeg begynne med? lurt å begynne litt i det "små" med mye mølle og sykling eller hva syntes dere? tenkt å trene ca 3-4 ganger pr uke. jeg har ett "okei" kosthold, med grovt brød til frokost/kvelds, vanelig middag og mellommåltider med helst frukt. til lunsh spiser jeg knekkebrød..

noen som vil hjelpe meg litt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kg: 88

høyde: 175

kvinne/jente, 19 år

hvordan bør jeg begynne med? lurt å begynne litt i det "små" med mye mølle og sykling eller hva syntes dere? tenkt å trene ca 3-4 ganger pr uke. jeg har ett "okei" kosthold, med grovt brød til frokost/kvelds, vanelig middag og mellommåltider med helst frukt. til lunsh spiser jeg knekkebrød..

noen som vil hjelpe meg litt? :)

Det høres ut som en bra start. Jeg for min del ville ikke ha valgt et så ambisiøst mål fra starten, da kan veien virke så uendelig lang. Men det er nå meg.

Men hvis du er som de fleste, mangler du det aller viktigste på lista: En treningskamerat (venn, nabo, kollega, familie, whatever) som drar deg ut når unnskyldningene for å hoppe over treningen etterhvert dukker opp. Hvis du ikke kjenner noen, finnes det en trimgruppe i nærheten? Eller meld deg på faste aktiviteter på studioet, og avtal med en annen deltaker om at dere gjensidig passer på at dere holder planen, det hjelper om du har ansvar for å dra andre ut, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mea Culpa

Velg en treningsform du faktisk liker, lettere aa fortsette da, og ikke sett deg for høye maal. Begynne i det smaa(1-2 ganger i uken) og øk heller etterhvert som du blir vant til aa trene. :) Og ikke bli skuffet og sint paa deg selv hvis du ikke faar trent saa ofte som du hadde tenkt den uka. Kroppen trenger hvile ogsaa, og det er bare aa fortsette med trening neste uke.

Endret av Mea Culpa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekttap eller -økning som sådan er fullstendig avhengig av kostholdet. Hvis man spiser/fordøyer mer enn man forbrenner, går man over tid opp i vekt; i det motsatte tilfellet går man ned.

Hvis du har et "vanlig" kosthold får du antakelig i deg alt for mye karbohydrater og alt for lite protein. Brød er godt og jeg har heller ingen planer om å kutte det ut, men mer enn ett brødmåltid om dagen er kanskje ikke verdens beste ide. Finn ut hvor mye du faktisk forbrenner med det aktivitetsnivå du ligger på til enhver tid, og prøv å spise ca. 500 kcal mindre (ikke gå noe særlig lavere) enn det om dagen, mens du holder andelen protein over 30% (helst rundt 40%). Mye protein hjelper på metthetsfølelsen, og oppmuntrer til bevaring av muskelmasse heller enn fett.

Når det gjelder trening, er ordentlig tung styrketrening supplert med moderat utholdenhetstrening det mest effektive for å gå ned i vekt, og spesielt for å kvitte seg med fett (de som spiser på underskudd mens de trener mye utholdenhet betaler for det med tap av muskelmasse). Litt kardio er bra for helsa og alle burde bruke noe tid på det, men alle de som svetter i vei på tredemølla flere timer i uka for å gå ned i vekt kaster bort utrolig mye tid. En strategi basert på styrketrening er så mye mer effektivt at det nesten føles som juks, i sammenligning.

Endret av Leifr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

prøv å spise færre karbohydrater. det funker!

nøtter istesdenfor chips, ikke brød, lite sukker, minst mulig pasta og poteter.

funket for meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar alle sammen :)

da skal jeg prøve å spise litt alderledes. men hva spiser dere i stede for brød ? og hvordan kan en vanlig middag se ut uten så mye karbo og mer protein ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

for broed kan du spise riskaker, mye salat osv.

kjoett, egg , kylling , inneholder proteiner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shelob

Hart du hørt med studioet? Kanskje de har et kostholdsopplegg eller kan bidra på annen måte? Mye mer inspirerende enn å seile rundt i sin egen sjø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...