Gå til innhold

30-års dag - gave - pris?


Gjest Bond

Anbefalte innlegg

Er invitert til 30. bursdag, festen er ganske stor (det blir nok rundt 30-50 stk, antar jeg), med en del mat og sånt.. Så ikke helt vanlig fyllefest heller, men heller ikke noe hvite borddyk og sånt.

Det jeg lurte på, hvor mye er det vanlig å bruke for gave?

Hva bruker dere i sånne anledninger? Det er snakk om en familiemedlem, men ikke helt i nærmeste familie.

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heh, tenkte akkurat, så jeg la til dette til startinnlegget.

Som sagt - familie, men ikke søsken. Ganske god kontakt, men ikke noe 'bestis'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per person eller per par? :sjenert:

Godt spm! :sjenert:

Sist gang jeg var i 30års lag så brukte jeg og min daværende kjæreste 500kr på gave til personen som hadde bursdag. Da var det snakk om venner, men personen hadde vi ikke møtt så mange ganger. Vet ikke om det hjalp?! :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt spm! :sjenert:

Sist gang jeg var i 30års lag så brukte jeg og min daværende kjæreste 500kr på gave til personen som hadde bursdag. Da var det snakk om venner, men personen hadde vi ikke møtt så mange ganger. Vet ikke om det hjalp?! :klø:

Nei? :fnise:

Men venter gjerne flere forslag og tar da gjennomsnitt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

De finner vel mye fint for rundt 250-300,-. Ville lagt meg rundt der. Syns det er bedre å gi gave enn penger, nettopp for å ikke bli satt i "pengebås". Feks stilig vase, salatbestikk, vannkaraffel etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De finner vel mye fint for rundt 250-300,-. Ville lagt meg rundt der. Syns det er bedre å gi gave enn penger, nettopp for å ikke bli satt i "pengebås". Feks stilig vase, salatbestikk, vannkaraffel etc.

Rundt 250,-. En 30-års dag er vel ikke den store begivenheten. Mer en hyggelig fest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antigartner

Vi har gitt gaver for ca 300 som par både i 30- og 40-årsgaver.

Dersom jubilanten har kostnadskrevende hobbyer eller ønsker seg noe bestemt som koster mer har vi av og til spleiset med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare bea

En grei huskeregel:

30 åringer får gave til 300 kr

40 åringene får gave til 400 kr

50 åringene får gave til 5000 ...

60 åringene får gave til 6000

70 åringene får gave til 70 kroner og 50 øre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er en person syns det holder med rundt 200- 250. Som andre skriver, det er jo ikke den store begivenheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg ser an prisen på gaven opp mot utleggene til bursdagsbarnet.

Blir det servert pølse i lompe i huset til foreldra blir gaven litt billigere i forhold til om det er f.eks. leid lokale med spekemat etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_petra_*
Jeg ser an prisen på gaven opp mot utleggene til bursdagsbarnet.

Blir det servert pølse i lompe i huset til foreldra blir gaven litt billigere i forhold til om det er f.eks. leid lokale med spekemat etc.

:Nikke:

Enig i den. Kommer litt ant på opplegget. Er det en "Kom som du er" fest, "Ta med drikke selv" holder det med en flaske god vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...