Gå til innhold

salsify (?)

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Fant da en rar pose grønnsaker i butikken, noe som heter 'salsify' på engelsk (det står også på posen sammen med bruksanvisning at man skal skrelle og koke/steke).

Vet noen hva det heter på norsk? Og har noen kanskje noen lure oppskrifter for dette?

Letet litt på engelsk, men bare lurte på om noen har noe erfaring og tips om gode oppskrifter (siden den er helt ny for meg, så jeg har ingen peiling hva det kunne passe sammen med).

Bra/ikke bra? Tips? :)

Jeg har nå skrellet en pose og koker det allerede, men bare lurte på om det var noen lure tips for neste gang. Får håpe det er god nok for meg å gidde å kjøpe det igjen siden det var utrolig grisete å skrelle og forberede det.

Endret av mrs_bond
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Skorsonerrot! *tadaaa* :)

Men jeg har dårlig med oppskrifttips altså!

Endret av Pingting
Skrevet

Jeg har nå fisket en liten bit ut av kasserollen.. Det var godt!

Skrevet

hvor fant du dette?

*nysgjerrig*

Skrevet

Coop Obs, men tror jeg har også sett det i Ultra. Ser ut som en virkelig skitten plastikkpose med noen røtteaktige ting inn i det.

Ikke veldig.. attraktiv pose for å si det sånn :ler:

Men jeg kokte de møre og stekte i litt setersmør etterpå med litt salt. Var kjempegodt! Mild men god smak. Ikke så sunt med smør da, men på 17.mai må det være lov :lol:

Skrevet

skal holde øynene åpne for dette!

takk for inspirasjon!!

Gjest Catwoman
Skrevet
hvor fant du dette?

*nysgjerrig*

Du finner det på Meny - hvis ikke de har inne så kan de helt sikkert bestille det til deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...