Skade Skrevet 17. mai 2009 #1 Skrevet 17. mai 2009 Skal ha hyller på barnerommet... Og har derfor funnet ut at det er veldig greit å kjøpe hobbyplater med vinkel under... Men så lurer jeg på hvilken type maling jeg bør bruke? Er spraymaling lurt, eller bør jeg bruke vanlig? Og jeg regner med det kan være lurt å lakkere etterpå... Hvilken type lakk bør jeg bruke da?
Gjest Gjest_pittie_* Skrevet 17. mai 2009 #2 Skrevet 17. mai 2009 Om det er ubehandlet tre hobbyplater du skal kjøpe, så bør du begynne med en grunning for møbler. Deretter et lag eller to med vanlig møbel maling. Spraymaling er et enkelt alternativ, og siden det bare er en flate du skal male så er det nok like greit og bruke. Forskjellen er vel den at maler du med kost, må du ha en egen spesiell kost for å stryke vekk "kostmønsteret" om du ikke ønsker det. Uansett hva du velger, husk grunning. Lakk er ikke nødvendig om du grunner og bruker riktig maling. Men, om du ønsker super durabilitet kan man faktisk bruke f.eks gulvlakk. Snakk med malemesteren ang oljemaling/vannmaling og hvilken lakk som ikke peldrer av over.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå