Gå til innhold

Jeg har mistet mensen.

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest 17
Skrevet

Hei. :)

Har ikke hatt mensen på 3 mnd. nå, lurer på hva det kan komme av? Den har aldri vært stabil, men har ikke vært borte så lenge før. Kanskje den gjemmer seg pga. jeg går ned i vekt? Eller kan det være pga stress? Spiser jeg for lite? Er jeg ikke aktiv nok? Pga depresjonen min? Dårlig kosthold? Kan man miste mensen av sånt?

Det er jo greit å slippe å ha mensen og styre med tamponger og slikt, men det hadde likevel vært fint å ha en aning om hvor den har gjort av seg. :)

Mvh. 17.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hei. :)

Har ikke hatt mensen på 3 mnd. nå, lurer på hva det kan komme av? Den har aldri vært stabil, men har ikke vært borte så lenge før. Kanskje den gjemmer seg pga. jeg går ned i vekt? Eller kan det være pga stress? Spiser jeg for lite? Er jeg ikke aktiv nok? Pga depresjonen min? Dårlig kosthold? Kan man miste mensen av sånt?

Det er jo greit å slippe å ha mensen og styre med tamponger og slikt, men det hadde likevel vært fint å ha en aning om hvor den har gjort av seg. :)

Mvh. 17.

Det er jo umulig å si noe om, når du ikke forteller hva du veier, hvor høy du er, og hvor stabil vekten din har vært den siste tiden. (månedene.) Det er også en ide å vite om du tar P-piller eller ikke. Det er jo noen som ikke har fått med seg at du mister mensen om du går på pillen uten at du tar piller hvor du senker doseringen av østrogen periodisk. Og om du IKKE tar pillen, er det noen mulighet for at du kan ha blitt gravid? Ta en svangerskapstest. Og hvorfor ikke gå til legen????

+ at du kan ha blitt gravid selv om du går på pillen... den er ikke 100% Ingen prevensjon er.

Endret av robotkalle
Gjest Gjest 17
Skrevet

Jeg går ikke på pillen og er ikke gravid.

Veier 56 kg fordelt på 167 cm. Vekten har svinget litt, nå er den på det laveste det har vært i år. Vet jeg var ca. 60 kg i høst.

Skrevet
Jeg går ikke på pillen og er ikke gravid.

Veier 56 kg fordelt på 167 cm. Vekten har svinget litt, nå er den på det laveste det har vært i år. Vet jeg var ca. 60 kg i høst.

.... Ser ut som om du ikke kommer deg unna legen uansett. Du vet du har gått ned i vekt, selv om BMIen er OK, så lurer du på om du har depresjon, noe som sier meg at alt kanskje ikke er OK allikevel, og har du skikkelig, skikkelig uflaks, kan det være noe som klemmer på hormonproduserende organer som er årsaken. Nei, gå til legen!!!!!

Gjest Gjest 17
Skrevet

Ok, jeg er overbevist. XD

Jeg tenkte meg til legen på mandag uansett, for å få antidep. resept (brukte det før, trenger det igjen nå) og vanlig check up. Skal jeg spørre etter blodprøve for å se om jeg mangler noen stoffer i kroppen el.? Urinprøve?

Skrevet
Ok, jeg er overbevist. XD

Jeg tenkte meg til legen på mandag uansett, for å få antidep. resept (brukte det før, trenger det igjen nå) og vanlig check up. Skal jeg spørre etter blodprøve for å se om jeg mangler noen stoffer i kroppen el.? Urinprøve?

Det beste tipset jeg kan gi er å være TYDELIG og DETALJERT på hva det er du har merket er galt. Så må du snakke separat om hva du var bekymret for at kunne være i veien, og hva du eventuelt har lest på internett. Så bør du merke deg til slutten av samtalen, at du må huske å spørre om hva strategien er videre, hvor lenge skal du vente før du kommer tilbake, dersom mensen ikke begynner igjen. Gudd løkk.

Gjest Gjest
Skrevet

Herre, der var den jo! :vin:

Men det betyr at smertene jeg hadde i magen for en uke siden var menssmerter. :( Fyfan, jeg kommer til å dø om jeg får sånne smerter igjen.

Skrevet
Herre, der var den jo! :vin:

Men det betyr at smertene jeg hadde i magen for en uke siden var menssmerter. :( Fyfan, jeg kommer til å dø om jeg får sånne smerter igjen.

Heisann du, hvis du har skikkelig fæle mensen smerter vil jeg anbefale deg å spørre legen om å få smertestillende på resept.

Cataflam reddet meg fra smertehelvetet, jeg har endometriose så disse smertene var temmelig ille.

Gjest Gjest_Maja_*
Skrevet

Kan egentlig ikke hjelpe deg men har opplevd akkurat det samme!

Med meg skjedde det når jeg flytta, stresset og forandringen gjorde at jeg mista mensen i 4 måneder. Var faktisk 17 da jeg også

Uansett, 4-5 dager før jeg fikk tilbake mensen fikk jeg helt vanvittige smerter nederst i magen og ryggen. Kollapset på jernbanestasjonen, skalv og kastet opp - virkelig helt grusomt! Trodde det var noe virkelig alvorlig men legen fant ingen ting... Så kom mensen tilbake, skjedde heldigvis bare denne ene gangen!

Enig med Avalon, cataflam er genialt mot smerter, beste jeg har prøvd så langt.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk, jeg får spørre etter det på onsdag, da har jeg time.

Det var virkelig grusomt de smertene. :( Mamma ville ha meg på legevakten til og med, for jeg var virkelig veldig dårlig.

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Jeg har ikke hatt mensen på en stund heller... Jeg lurer litt på hva det er som skjer? Jeg er 15 år 160 cm og er 53 kg. Jeg har ikke hatt mensen på ca 7 måneder... Jeg lurer litt på hva som skjer.. Jeg har hørt at p-piller kan få mensen til å fungere igjen? Men jeg vet ikke... Jeg er så forvirra.. Men skulle jeg gått til legen eller...?

Håper å få svar så fort så mulig

• 2 uker senere...
Skrevet
Jeg har ikke hatt mensen på en stund heller... Jeg lurer litt på hva det er som skjer? Jeg er 15 år 160 cm og er 53 kg. Jeg har ikke hatt mensen på ca 7 måneder... Jeg lurer litt på hva som skjer.. Jeg har hørt at p-piller kan få mensen til å fungere igjen? Men jeg vet ikke... Jeg er så forvirra.. Men skulle jeg gått til legen eller...?

Håper å få svar så fort så mulig

Vel, etter 7 mnd så hadde du nok merket om du var gravid iallefall :fnise:

Hvis det ikke er lenge siden du fikk mensen for første gang er det helt normalt.

Fra min aller første mens tok det 6mnd før den kom tilbake.

Men, om du har hatt mensen i noen år så kan det kanskje være lurt å gå til lege eller helsesøster.

Om p-piller får mensen til å komme tilbake igjen, er jeg i tvil om. P-piller fremkaller falske blødninger, altså det er ikke ordentlig mensen man har når man ikke bruker p-piller, da p-piller gjør slikt at du ikke får eggløsning.

Gjest Gjest
Skrevet

Angående depresjonen, du vet at hormonprevensjon ofte fremkaller eller forsterker det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...