Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #1 Skrevet 16. mai 2009 Holder på å skrive oppgave og vil jo gjerne ha en innholdsfortegnelse. Har Windows Word 97. Jeg skrev ned dette: 1. Tittel 2. Introduction 3. fgjfgjgb 4. dvjidjigjg 5.Conclusion Så merket jeg det og gikk på "Insert" og table et eller annet. Da fikk jeg .......................og sidetall ut på høyre side. Flott. Men Så kommer meldingen "Error" Bookmark not defined" opp i det jeg har lagret dokumentet og skal inn i det igjen. Hvordan få til en innholdsfortegnelse - skal det være så vanskelig?
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 16. mai 2009 #3 Skrevet 16. mai 2009 Holder på å skrive oppgave og vil jo gjerne ha en innholdsfortegnelse. Har Windows Word 97. Jeg skrev ned dette: 1. Tittel 2. Introduction 3. fgjfgjgb 4. dvjidjigjg 5.Conclusion Så merket jeg det og gikk på "Insert" og table et eller annet. Da fikk jeg .......................og sidetall ut på høyre side. Flott. Men Så kommer meldingen "Error" Bookmark not defined" opp i det jeg har lagret dokumentet og skal inn i det igjen. Hvordan få til en innholdsfortegnelse - skal det være så vanskelig? Har du prøvd å høyreklikke innh.fortegnelsen og oppdatere? Hjelper det? Meldingen betyr at noe av det du har merket i innh.fortegnelsen ikke lenger eksisterer i dokumentet, så oppdatering skal hjelpe.
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #4 Skrevet 16. mai 2009 Meldingen betyr at noe av det du har merket i innh.fortegnelsen ikke lenger eksisterer i dokumentet, så oppdatering skal hjelpe. Så det jeg har merket av og skrevet opp som ønskede punkter i en innholdsfortegnesle må også være andre steder i oppgaven?
-Englefjes- Skrevet 16. mai 2009 #5 Skrevet 16. mai 2009 (endret) Så det jeg har merket av og skrevet opp som ønskede punkter i en innholdsfortegnesle må også være andre steder i oppgaven? Innholdsfortegnelsen i word generes ut fra overskrifter/headinger du har i selve dokumentet. Alle overskrifter i dokumentet må merkes/formateres med Heading/overskrift 1, 2, 3 osv. for at de skal komme med i innholdsfortegnelsen. Endret 16. mai 2009 av -Englefjes-
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #6 Skrevet 16. mai 2009 Såman kan ikke lage en innholdsfortegnelse før man har skrevet oppgaven med dens overskrifter og under-overskrifter da?
feuerstein Skrevet 16. mai 2009 #7 Skrevet 16. mai 2009 Ikke som jeg har fått med meg, men det er jo ikke verre enn at man skriver disse overskriftene uten å ha innhold under dem, så fyller man inn med tekst etter hvert som man jobber med dokumentet.
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 16. mai 2009 #8 Skrevet 16. mai 2009 Det er flere måter å gjøre dette på. Den ene måten er å organisere innholdsfortegnelsen helt til slutt ved å skifte stil på de overskriftene man vil ha i innholdsfortegnelsen. En annen måte er å gjøre dette etterhvert - man skriver, lager stil på overskriften, høyreklikker innh.fortegn. for å få den oppdatert og fortsetter å skrive. Og man kan altså lage alle overskriftene først og fylle inn teksten.
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2009 #9 Skrevet 17. mai 2009 Og man kan altså lage alle overskriftene først og fylle inn teksten. Om man endrer i en overskrift inne i dokumentet, vil det automatisk endres i innholdsfortegnelsen også da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå