Gjest Gjest_mina_* Skrevet 16. mai 2009 #1 Skrevet 16. mai 2009 Venninna mi jobber som telefonselger til bedrifer.. hun sier at det ikke er som å selge til privatpersoner (altså irriterende), men jeg har mine tvil.. Hun sier at det er en ledig stilling der.. og nå tør jeg lissom ikke spørre noe særlig mer pga hun sier at de er helt ok jobb.. ja uans.. poenget er.. når man er telefonselger og skal selge til bedrifter, er det mer akseptabelt enn når man selger til privatpersoner? forventer bedriftene da at det skal komme telefoner fra meg? jeg har veldig dårlig selvbilde og kommer ikke til å takle det hvis en bedriftsjef klikker på meg pga jeg vil selge mer stifter feks.. hjelp noen som har erfaringer med slike jobber?
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #2 Skrevet 16. mai 2009 Det er like skammelig å selge til bedrifter som det er til enkeltpersoner. Å selge stifter og kontormateriell til bedrifter lizzom? Da bør du ha gått på BI i noen år.
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #3 Skrevet 16. mai 2009 Driver eget firma og hater det akkurat like mye når selgere ringer der som privat. Det er oftest annonseselgere som ringer. Det passer aldri å få slike telefoner, og vi vet selv akkurat hva vi trenger selv av annonsering, markedsføring - og ihvertfall kontormateriell - og det er ingen grunn til å kaste seg på et tilbud noen plutselig ringer om. Vi vet selv hva vi skal gjøre for å oppnå det vi ønsker, vi trenger ikke noen utenforstående til å fortelle oss hva vi trenger, de aner ikke noe om vår bedrift uansett og gidder heller ikke sette seg inn i noe før de ringer. Jeg skjeller aldri ut den som ringer, men det hender jeg bare legger på, fordi det ikke går an å få enkelte til å forstå et nei.