Gjest Gjest_mina_* Skrevet 16. mai 2009 #1 Skrevet 16. mai 2009 Venninna mi jobber som telefonselger til bedrifer.. hun sier at det ikke er som å selge til privatpersoner (altså irriterende), men jeg har mine tvil.. Hun sier at det er en ledig stilling der.. og nå tør jeg lissom ikke spørre noe særlig mer pga hun sier at de er helt ok jobb.. ja uans.. poenget er.. når man er telefonselger og skal selge til bedrifter, er det mer akseptabelt enn når man selger til privatpersoner? forventer bedriftene da at det skal komme telefoner fra meg? jeg har veldig dårlig selvbilde og kommer ikke til å takle det hvis en bedriftsjef klikker på meg pga jeg vil selge mer stifter feks.. hjelp noen som har erfaringer med slike jobber?
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #2 Skrevet 16. mai 2009 Det er like skammelig å selge til bedrifter som det er til enkeltpersoner. Å selge stifter og kontormateriell til bedrifter lizzom? Da bør du ha gått på BI i noen år.
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #3 Skrevet 16. mai 2009 Driver eget firma og hater det akkurat like mye når selgere ringer der som privat. Det er oftest annonseselgere som ringer. Det passer aldri å få slike telefoner, og vi vet selv akkurat hva vi trenger selv av annonsering, markedsføring - og ihvertfall kontormateriell - og det er ingen grunn til å kaste seg på et tilbud noen plutselig ringer om. Vi vet selv hva vi skal gjøre for å oppnå det vi ønsker, vi trenger ikke noen utenforstående til å fortelle oss hva vi trenger, de aner ikke noe om vår bedrift uansett og gidder heller ikke sette seg inn i noe før de ringer. Jeg skjeller aldri ut den som ringer, men det hender jeg bare legger på, fordi det ikke går an å få enkelte til å forstå et nei.
Gjest Glør Skrevet 16. mai 2009 #4 Skrevet 16. mai 2009 (endret) ja uans.. poenget er.. når man er telefonselger og skal selge til bedrifter, er det mer akseptabelt enn når man selger til privatpersoner? forventer bedriftene da at det skal komme telefoner fra meg? Når man driver en bedrift regner man med at det kommer telefoner, og det er mere akseptabelt å bli oppringt i arbeidstid, enn midt i middagen. Jeg har jobbet med telfonsalg, både privat og til bedrifter, og synes det er stor forskjell. Kommer aldri til å jobbe privat lenger, men kan godt ta en salgsjobb rettet mot bedrifter, så lenge de selger ett skikkelig produkt til en god pris. Jeg har aldri opplevd at en bedriftskunde har blitt sint, selv ikke da jeg jobbet med telefontigging, for en veldedig organisasjon. Det verste som skjer er at de sier nei takk, og legger på. Og så tror jeg det er viktig å ha ett produkt man bare selger til de som trenger det. Ringer du feks en kunde, og finner ut at de har en bedre avtale på kontormatriell enn du kan tilby, så takk for deg, og ikke forsøk å selge inn ditt, ved å late som det er bedre. Og er produktet for dårlig til at man får solgt det på denne måten, så er nok ikke dette en levedyktig jobb uansett. Men uansett er jo telefonsalg enten noe man passer til eller ikke, og det kan være verdt å prøve dersom du trenger jobb, men har man for dårlig magefølelse er det nok bortkastet tid. Endret 16. mai 2009 av Glør
Mermaid Blues Skrevet 17. mai 2009 #5 Skrevet 17. mai 2009 Jeg har jobbet i mange år som telefonselger både for bedrift og privat, og jeg synes det ofte var lettere å få innpass hos bedriftskunder, men tror dette handler mye om produktet. Det jeg solgte var godt etablert i markedet og et produkt 98% av kundene mine hadde et forhold til fra før, så mesteparten av samtalene var kjempepositive. Men, som noen over meg nevner, om man takler salgsbransjen er veldig individuelt, du må være forberedt på å takle mange avslag, og hverdagen er hektisk med høye krav til resultater. Hvis du ikke har veldig god selvtillit i utgangspunktet kan det bli vanskeligere, men det må du nesten føle litt på selv. Mange finner selvtillit i det å lykkes med jobben, og det er vanskelig å vite om du har talent for salg før du har prøvd. Tvi tvi, uansett hva du velger
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå