Gå til innhold

Plastikkirurgi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann!

Lurer litt på om noen her inne har fått dekt f. eks. en bukplastikk o.l. på det offentlige pga. kosmetisk indikasjon/ psykisk indikasjon? Vet de er veldig "strenge" på de offentlige sykehusene om at det skal foreligge en medisinsk indikasjon som f.eks. soppinnfeksjon osv.

Noen som har erfaringer om andre veier man kan gå? Hva med å henvises direkte til en privatklinikk med offentlig avtale?

Supert hvis noen kan dele sine erfaringer med meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Heisann!

Lurer litt på om noen her inne har fått dekt f. eks. en bukplastikk o.l. på det offentlige pga. kosmetisk indikasjon/ psykisk indikasjon? Vet de er veldig "strenge" på de offentlige sykehusene om at det skal foreligge en medisinsk indikasjon som f.eks. soppinnfeksjon osv.

Noen som har erfaringer om andre veier man kan gå? Hva med å henvises direkte til en privatklinikk med offentlig avtale?

Supert hvis noen kan dele sine erfaringer med meg!

Jeg har ingen erfaring men håper at andre har det så de kan dele det med deg!

I.

;-)

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg tror at at de har ganske svart/hvitt kriterier for å få dekket bukplastikk etter hva jeg har hørt. Man må ha x antall cm med løs hud og man må ha gått ned x antall kilo. I tilleg må man ha holdt den nye vekta en stund. Men dette gjelder vel for de som ikke har noen medisinske plager, men som staten sponser kirurgi for som en gulerot for vektreduksjon..

på www.bukplastikk.com står alt om det vil jeg tro.

Gjest Gjest
Skrevet

Lag deg en profil på bukplastikk.com og les i forumet der, da får du vite alt du trenger. Ser ut til at det er store variasjoner i landet og fra lege til lege i forhold til hvem som får dekket bukplastikk. Egentlig ganske betenkelig.

Skrevet

Jeg har fått dekket bukplastikk, armplastikk og lårplastikk av staten. (på privatklinikk)

Hadde gått ned 65 kg og hadde mye løshud som plagde meg psykisk. Men hadde ikke sopp o.l.

Henvisning ble sendt direkte til klinikken, deretter kom jeg til konsultasjon hos plastikkirurgen. Det er stil syvende og sist han som bestemmer om du får det dekket eller ikke....

Dessverre er det stoore forskjeller på hva man får dekket, så det eneste rådet jeg kan gi er å sende en henvisning!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...