Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2009 #1 Del Skrevet 15. mai 2009 Jeg har sett meg ut en Tag Heuer-klokke jeg har lyst på. Men jeg synes prisene i Norge er uforholdsmessig dyre. Denne Aquaracer-klokken har jeg fått oppgitt vanlig utsalgspris på, på ca 23000 kr. Jeg kan få den -20%, dvs ca 18000 kr. Jeg synes fortsatt at dette er svært dyrt, ihvertfall i forhold til amerikanske priser. Er det noen som kjenner til seriøse forhandlere med originalvarer som har lavere priser, eller er det dette det koster i Norge? Jeg går ut fra at forhandler da har en ganske god fortjeneste. Salgspersonen i urmakerbutikken påstod at Tag Heuer signerer rigide kontrakter med sine autoriserte forhandlere, der det blant annet er oppgitt minimumspriser, samt at forhandlerne får bot hvis de selger ordinære varer "for billig". Jeg synes det hele høres meget merkelig ut. Er det noen som har peilling på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #2 Del Skrevet 16. mai 2009 Hei. Jeg jobber for en annen ur produsent og vi har iallefall strenge avtaler når det gjelder hvem som får selge våre produkter og til hvilke priser. Også når det gjelder salg, netthandel osv. Så vil nok tro at Tag har det samme, selv om jeg ikke direkte kjennner til deres distrubusjonsavtaler. På dyre klokker er det nok mulig å prute litt, som du selv har funnet ut, men tror nok ikke du kan forvente noe særlig mer enn 20 %. Det florerer av fake klokker der ute og det er flere ganger vi har fått inn ur til reprasjon som kundene har kjøpt på nettet og som er så gode kopier at det ikke synes før man åpner den og ser på urverket inni.Mye av det som selges på nettet som er ekte er tyvgods.... Du kan også oppleve problemer med å handle på nettet med at du ikke får ett grantikort og dermed må betale masse penger om det skulle skje noe med klokken. Tag er et kvaltitetsmerke når det gjelder klokker, og det koster penger. Om du virkelig har lyst på ett sånt, så bør man være innstilt på å betale det det koster. Du kan jo se på urverket.se men vet at folk har fått problemer med å ha service ol på klokker kjøpt derfra... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #3 Del Skrevet 16. mai 2009 Marginene på ur er veldig små, så 20% rabatt er et ekstremt godt tilbud. Å kjøpe ur på nettet er risikabelt, du har kortere garantitid, ingen rettigheter utover den internasjonale garantitiden på 1 år. Da urmerker har svært selektiv distribusjon, er ofte det som selges på nettet tyvegods - da svært få urmerker tillater nettsalg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #4 Del Skrevet 16. mai 2009 Sett deg på et fly over dammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #5 Del Skrevet 16. mai 2009 Husk at moms tilkommer på dyre varer kjøpt fra utlandet - lite å spare... Særlig hvis man får dårligere garantibetingelser og ingen reklamasjonsrett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tag Heuer = dårlig kvalitet. Skrevet 17. mai 2009 #6 Del Skrevet 17. mai 2009 Min anbefaling er å velge deg ut et annet merke enn Tag Heuer. Samtlige jeg kjenner med Tag Heuer klager over dårlig kvalitet på de klokkene og har hatt dem inne til reparasjon både en og to ganger. Dette bør ikke være tilfelle for så dyre klokker (bruker de billige materialer mon tro?) og jeg hører ikke om det samme med andre dyre klokkemerker. Mener ikke å være gledesdreper, men jeg synes at du bør være obs på det. Omega har forøvrig en litt lik klokke. Se på denne for eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2009 #7 Del Skrevet 17. mai 2009 Min anbefaling er å velge deg ut et annet merke enn Tag Heuer. Samtlige jeg kjenner med Tag Heuer klager over dårlig kvalitet på de klokkene og har hatt dem inne til reparasjon både en og to ganger. Dette bør ikke være tilfelle for så dyre klokker (bruker de billige materialer mon tro?) og jeg hører ikke om det samme med andre dyre klokkemerker. Mener ikke å være gledesdreper, men jeg synes at du bør være obs på det. Sikker på at klokkene er ekte da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tag Heuer = dårlig kvalitet. Skrevet 17. mai 2009 #8 Del Skrevet 17. mai 2009 Sikker på at klokkene er ekte da? Jeg vet at to av klokkene ihvertfall er det. En er kjøpt i butikk i Norge, en annen er kjøpt på tax free på en flyplass. De andre klokkene vet jeg ikke hvor er kjøpt, men for et så dyrt merke som Tag Heuer er, så holder den informasjonen i lange baner for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 17. mai 2009 #9 Del Skrevet 17. mai 2009 Jeg er eier av to Tag Heuer klokker og begge har vært i daglig bruk i over ti år (Den ene er på "utlån" og brukes av min mor...) uten at det har vært problemer med noen av dem. Tvert i mot har de tålt det meste. Den ene kokvasket jeg t.o.m. ved et uhell. Har også en bekjent som har hatt sin like lenge og han presterte å stikke hånden ned i et malingsspann med klokken på armen. Han trodde selvfølgelig at klokken var ødelagt, men neida. Etter grundig rengjøring, var klokken god som ny. Alle disse klokkene er garantert ekte og er kjøpt hos urmaker her i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 17. mai 2009 #10 Del Skrevet 17. mai 2009 Jeg har også en utmerket tag heuer som har vært i daglig bruk i flere år uten problemer. Bortsett fra reimen (ikke stål/metall) så ser klokken ny uten uten en eneste ripe eller skade. Min er kjøpt i Sveits. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lune Skrevet 21. mai 2009 #11 Del Skrevet 21. mai 2009 Anbefaler også Tag Heuer, min klokke er nå 7 år og har ikke blitt tatt av armen èn eneste gang. Har ikke en ripe i den og det har aldri vært noe galt med den. Topp kvalitet! Ja, den kostet en del penger, men verdt hver eneste krone. Just do it! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 22. mai 2009 #12 Del Skrevet 22. mai 2009 Takk for flere innspill. Jeg har egentlig veldig lyst på en Tag Aquaracer, synes ikke Link var noe pen på, står nå egentlig mellom disse modellene: den først nevnte og denne med diamanter rundt hele bezelen Vurderer også noen modeller fra Omega Constellation i ss, mop med diamanter. Hva sier dere jenter, er det OTT med diamanter rundt hele bezelen på klokker når man bor i lille Norge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå