Gå til innhold

Flekker på hvit ytterdør

Anbefalte innlegg

Gjest Elize
Skrevet

Det har blitt endel flekker og skit på vår hvite ytterdør. Hva er best å vaske med?

Videoannonse
Annonse
Gjest Løve66
Skrevet (endret)

Prøv Jif skurekrem, funker bra på min dør (men prøv deg frem da for vet ikke om du har samme materiale i døra som meg). Bruker også vanlig fuktig miljøklut hvis det ikke er for gjenstridige flekker, tar mye den også.

Endret av Veslejenta
Skrevet

Jif skurekrem, ja. :Nikke:

Gjest Elize
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ikke forsto så mye av alle svarene, men greit nok...!

Forsto så mye at Jif skurekrem kan være lurt å prøve, så da prøver jeg det.

Skrevet
Jeg må innrømme at jeg ikke forsto så mye av alle svarene, men greit nok...!

Forsto så mye at Jif skurekrem kan være lurt å prøve, så da prøver jeg det.

Jeg har også god erfaring med Jif skurekrem. Ikke akkurat på ytterdøra, men jeg har erfart at den kan brukes til MYE! :jepp:

Skrevet

Salmiakk-vann, funker på alt som er litt umulig :)

Skrevet

Den kan brukes til alt mulig, selv på vinduene hvis det er stygge merker etter sur nedbør eller ennet på de. :Nikke: Blir ikke riper!

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Veslejenta - moderator

Gjest Gjest
Skrevet

Prøv omo vaskepulver.....ikke en spøk..

Fikk det tipset når jeg pusset opp...det fjernet driten fra de fleste flater

Skrevet

En leverandør som heter Diplomat anbefaler å polere døren èn gang i året med f.eks. Turtlewax(som brukt på biler). Da holder døren seg penere og voksen gjør at døren får et "overlag" som blir litt vannavstøtende. Dersom du bor "oppi nord" burde du gjøre det 2 ganger i året. Men ikke bruk voks med slipemiddel, bare vinylvoks.

Skrevet
En leverandør som heter Diplomat anbefaler å polere døren èn gang i året med f.eks. Turtlewax(som brukt på biler). Da holder døren seg penere og voksen gjør at døren får et "overlag" som blir litt vannavstøtende. Dersom du bor "oppi nord" burde du gjøre det 2 ganger i året. Men ikke bruk voks med slipemiddel, bare vinylvoks.

...eller enda bedre..bruk en carnauba-voks(gjerne fra Liberon)..som fungerer enda bedre!

Gjest Elize
Skrevet

Det er en skikklig ytterdør, men jeg bor i blokk så den er ikke utsatt for vær og vind. Men ska huske tipset til vi en gang får oss eget hus :)

Gjest Gjest
Skrevet
...eller enda bedre..bruk en carnauba-voks(gjerne fra Liberon)..som fungerer enda bedre!

Og hvor får man kjøpt dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...