Gå til innhold

Ville du savnet mobilen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ville definitivt savnet mobilen. I jobbsammenheng er jeg avhengig av den. Og i privaten synes jeg det er fint å kunne få tak i folk selv om de ikke sitter inne ved siden av hustelefonen.

Likevel kan man vel bli for tilgjengelig på en måte. Men dette kan man i stor grad styre selv. For det går jo an å la mobilen ligge når man drar på butikken, går ut i hagen ol. Men jeg, jeg liker å ha den med stort sett overalt. Er jo så nysgjerrig. Liker å vite hva folk vil hvis de prøver å få tak i meg. Hater å ha vært uten mobilen, komme tilbake til den for så å finne et ubesvart anrop jeg ikke aner hvem er. Nysgjerrigheten gnager, men jeg får meg ikke til å ringe opp igjen. Det synes jeg blir litt merkelig.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes mobilen er et godt hjelpemiddel i en travel hverdag, ikke at jeg er avhengig av den men den gjør mye av hverdagens planlegging og koordinering lettere.

Bruker den også til å holde kontakt med mine to tenåringer når de ikke er hjemme, føler en viss trygghet ved å kunne nå dem på mobilen. Er det flere som bruker mobilen til slike formål?

Av og til lurer jeg på hvordan vi klarte oss uten.. :kul:

Skrevet

ingen for ta moben min, den er min, bare min. hvordan skulle jeg ellers få tak i de som jeg har lagret der kasnkje. skrive lapper som blir borte og sånn. og nei du, moben forblir oss meg

Gjest Poirot
Skrevet

I en undersøkelse svarte tenåringer at hvis det brant ville de reddet mobilen først. :o

Jeg for min del ville prøvd å ta med negativer....

Hver sin smak.

Gjest gurimalla
Skrevet
Fint å holde kontakten med ungene når de er ute' date=' særlig 15 åringen vår... [/quote']

Helt sikkert kjempefint for foreldre. For egen del er jeg kjempeglad for at mamma ikke kunne holde kontakt med meg i tide og utide når jeg var 15 år.... Det hender 15 åringer holder på med ting de ikke vil foreldrene skal vite om!

Gjest Anonymous
Skrevet

Leste en artikkel der noen svenske forskere (tror jeg) beskrev mobiltelefonen som en sikkerthetslenke mellom barna og foreldrene, og da spesielt mor. Var ganske interessant lesning, er nok noe i en slik tankegang tror jeg. Vi vet som foreldre at vi kan nå barna våre, og det kan gi en viss trygghet. Men er denne reel? Ungene kan jo velge å ikke ta telefonen, eller slå den av..

Og da kan vel panikkfølelesen for at det kan ha skjedd noe lett spre seg hos bekymrede foreldre... Har opplevd det selv og det var ikke noe kjekt!

Så kanskje livene våre på mange måter var enklere uten mobilen?! :roll:

Gjest Janna
Skrevet

Det hadde nok gått fint, for min del. Bruker den kun på fritiden likevel.

Hade jeg ikke hatt hustelefon hadde det nok vært verre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...