Gå til innhold

Mannen min mista bestemora si i dag :(


Fakse

Anbefalte innlegg

I dag fikk vi en trist telefon. Halv sju i ettermiddag døde bestemora til mannen min, den siste av besteforeldrene hans som var i live.

Vi visste at det kom til å skje, og vi skjønnte egentlig at det bare var timer igjen da vi var på sykehuset og så til henne i dag. Da sov hun dypt, bedøvet av morfin.

Det var kreften som tok henne til slutt, den sterke gamle dama. Hun var en flott bestemor for mannen min og de andre barnebarna. Hun var sterk, klar i hodet, og klarte seg selv helt til påsken i år. Kreften fant de for bare en måned siden, og etter det har det gått raskt.

Det har vært vondt å se henne bli svakere og svakere. Det ble liksom mindre og minder igjen av Janne i henne. Til slutt spise hun ikke, og de siste dagene drakk hun heller ikke. Hun hadde ikke mye vondt i starten av denne måneden, og mot slutten fikk hun så mye smertelindring som var nødvendig. Heldigvis slapp hun å lide så mye, heldigvis slapp hun et langt sykeleie.

Hun ble 87 år gammel, en anstendig alder. Og hun hadde et godt liv, selv om hun også opplevde ulykker og motgang.

Og jeg veit at det var fint hun slapp å lide lenge. Jeg veit at det var fint hun fikk dø nå. Og at alle en gang skal dø. Men det er så VONDT!!! Jeg vet hvor utrolig mye hun betydde for mannen min. Hun var den ene dama her i verden som stjal oppmerksomheten hans fra meg. Jeg vet hvor glad jeg klarte å bli i henne på de få årene jeg fikk kjenne henne, så jeg skjønner hvordan dette må rive sunn hjertet hans.

Jeg har vært så utrolig heldig å få beholde tre av mine besteforeldre i live. Og akkurat i dag virker det så utrolig meningsløst uretferdig at han skal miste den ene bestemora han hadde. Akkurat nå er han på sykehuset sammen med den aller nærmeste familien. Følte ikke at jeg hørte med der, så jeg venter her hjemme til han kommer tilbake. Vil være her for han da. Men hva gjør man for å trøste når det ikke finnes noen trøst?

Kjære Janne! Du var ei flott dame, og jeg er heldig som fikk lov til å bli kjent med deg! Du var ei nydelig bestemor for mannen min, og for alle de andre barnebarna du hadde rundt deg. Vi er så glade for at du var med på bryllupet vårt i høst, og for alle de fine dagene vi fikk sammen med deg. Hvil i fred!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cruella

Sender varme tanker til dere begge.

Føler med dere, min bestemor, siste av besteforeldrene, døde for to år siden, og det er fortsatt med vemod jeg tenker på henne.

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha! Vi har vært sammen alle sammen hjemme hos Janne i kveld, og det var fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...