Gå til innhold

sko som er for store,men fine!


Gjest Gjest_ELVIRA_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_ELVIRA_*

Jeg så et nydelig skopar i dag, men er cursed fordi jeg har skostørrelse 35-36

(nesten barnestørrelse..) disse var riktignok i str.36 men de var hakket for store i hælen...de kosta bare 200 kr og,så syns det var et røverkjøp.Bestemte meg for å

vente til imorgen og tenke på det.

MEN! Hva tenker dere jenter?? Har dere kjøpt sko bare fordi de var så inni hampen flotte at dere følte at dere bare måtte ha dem likevel,selv om de "kippet"litt i hælen?

..og syns dere jeg burde kjøpe de?(det går nok bra bare jeg bruker en ekstra stømpe...prøvde de og det gikk fint å gå med de..;p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo prøve med en såle eller halvsåle.

Og så er det noe som heter kippekapper som man fester inni skoen bak ved hælen.

Vanskelig å si om du skal kjøpe dem, for det kommer jo veldig an på hvor mye for store de er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper ofte sko som er litt for store dersom jeg liker dem veldig godt. :sjenert: Så lenge de ikke er så store at du får problemer med å gå med dem ser jeg ikke helt problemet. :fnise:

Såler eller ekstra tykke sokker fikser det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_ELVIRA_*
Du kan jo prøve med en såle eller halvsåle.

Og så er det noe som heter kippekapper som man fester inni skoen bak ved hælen.

Vanskelig å si om du skal kjøpe dem, for det kommer jo veldig an på hvor mye for store de er :)

ikke sant!"flire" vel det kan nok gå bra med en ekstra såle (takk for tipset,det er sant)

de var dritfine da, litt sånn femtitallsaktige,blåsvarte med hvite prikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_ELVIRA_*
Jeg kjøper ofte sko som er litt for store dersom jeg liker dem veldig godt. :sjenert: Så lenge de ikke er så store at du får problemer med å gå med dem ser jeg ikke helt problemet. :fnise:

Såler eller ekstra tykke sokker fikser det meste.

hehe! Joda, jeg tror nok jeg skal klare å gå med de uten å gå på trynet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scholls har noen "skinn-hæler" som du limer bakerst i skoen, jeg kjøpte italienske sko som var 1/2 str for stor (trodde de var små i størrelsen), funker superbra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_ELVIRA_*
Scholls har noen "skinn-hæler" som du limer bakerst i skoen, jeg kjøpte italienske sko som var 1/2 str for stor (trodde de var små i størrelsen), funker superbra.

jøss. Scholls sier du? noen som vet hvor nærmeste sånn butikk er?

(jeg har kjøpt skoene..prøvde med såle og funka forsåvidt greit det,men

bare utfyllelse i hælen hadde vært bedre siden det er kun den som er for stor..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et merke, vil tro de selger det i skobutikker og apotek, sikkert spesialbutikker for sko hvis du har noen i nærheten.

Vet ikke hvor i landet du bor, men tror ikke du bør ha noen problemer med å finne disse.

(Jeg kjøpte både skoene og lær-hælene i London, men mener jeg har sett merket her hjemme)

Var en av disse: http://www.scholl.com/ http://www.drscholls.com/drscholls/index.jsp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Kjøper heller sko som er litt for store enn litt for små, begynner etterhvert å bli mange muligheter for å "fylle ut litt" hvis skoene kjipper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det skinnsko, og de er så rimelige at det ikke er noen katastrofe om de ikke overlever, kan du fylle dem med lunkent vann et minutt eller tre. La dem stå oppned og renne av seg, kjølig/romtemp (langt unna sol) ti-femten minutter. Ta på ullsokker, så tjukke som tennissokker omtrent, og ha skoene på inne hele dagen.

Gjør dette en dag du likevel skal være mest inne, og i ro. Lesetid, tv-kos etc. Læret utvider seg bittelitt når det er fuktig, men krymper seg perfekt etter foten når det tørker. Gammelt triks fra dressko og militærstøvler. Og en tohundrelapp er ikke allverdens, om det ikke går. Sannsynligvis er de like fine etterpå. Men er det kunstskinn må du nok til med å lime inn pads.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omvendt problem, her, har klovneføtter :) men ja, har kjøpt utrolig mange sko som egentlig ikke passer, og det fungerer fint! (Du får ihvertfall ikke krøplingføtter av å bruke for store sko!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...