Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2009 #1 Skrevet 15. mai 2009 Jeg skal lage Pavlovakake til 17. mai, og i oppskriften står det at det skal være maizennamel. På butikken i går fant jeg bare en pakke det sto Maizenna jevning på ("til jevning av sauser og supper"). Er det dette jeg skal bruke i marengsen?? Var både på obs og på Rimi, kikka der melet sto og der bakevarene er, men fant altså bare denne jevningen. Er det noen som har laget denne kaka og som kan gi meg et svar? På forhånd takk!
*Enigma* Skrevet 15. mai 2009 #2 Skrevet 15. mai 2009 Jeg skal lage Pavlovakake til 17. mai, og i oppskriften står det at det skal være maizennamel. På butikken i går fant jeg bare en pakke det sto Maizenna jevning på ("til jevning av sauser og supper"). Er det dette jeg skal bruke i marengsen?? Var både på obs og på Rimi, kikka der melet sto og der bakevarene er, men fant altså bare denne jevningen. Er det noen som har laget denne kaka og som kan gi meg et svar? På forhånd takk! Jevningen er til bruk i sauser. Det er ikke det samme som maizenamel. Maizenamel inneholder kun maisstivelse, mens jevnerne inneholder potetstivelse, melkesukker osv. Ta en kikk på maizena.dk.
Nilma Skrevet 15. mai 2009 #3 Skrevet 15. mai 2009 Om du ikke får tak i vanlig maizenna kan du bruke potetmel i pavlovaen, det gjør jeg alltid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå