Gå til innhold

Hvordan miste 10 cm i livvidde?

Anbefalte innlegg

Gjest hjelpes
Skrevet

Har veldig mye fette lagret og samlet rundt livet og magen...ser av og til gravid ut. Ellers er jeg normal M str.

Jeg trener for lite...men har godt treningstøy og gode asfalt joggesko. Bor i by og trener ute, om jeg skal trene. Sliter med motivasjon for å komme ut av døren.

Skulle gjerne ha løpt moderat 3 gng i uken, men kommer meg aldri ut etter jobb eller / og i helgen...bare sporadisk av og til.

Buksene vil passe om jeg kan miste noe av alt det pølsete fettet som henger rundt magen.

Hvordan kan man klare det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_SiljeM_*
Skrevet

Slutt å spise karbo!!!

Har gått på lavkarbodiett i 2 måneder nå og gått ned 2 buksestørrelser!!

Yeeeaahhh!!!!!

sjekk lavkarbo.no for mat du kan spise

Gjest Gjest_lars_*
Skrevet

Eller bare sørg for at du bruker opp (forbrenner) all energien du får i deg ;)

Kan fint spise litt sjokolade/is selv om du skal ta av deg noen kg, bare å passe på at du forbrenner flere kalorier pr dag enn du får i deg.

Syns det å måtte slutte med enten det ene eller det andre virker veldig drastisk og unødvendig. Få heller kontroll over kaloriinntaket.

lars

Skrevet

Man trenger ikke slutte å spise karbo for å gå på lavkarbodiett. Kutt de raffinerte karbohydratene i dagligkosten, og bytt ut til langsomme karbohydrater.

Skrevet

Kom deg ut å tren. Planlegg gjerne med noen andre, det gir litt mer press på deg til å gjennomføre øktene.

Anbefaler deg at du setter deg ned søndagen å planegger 2-3 økter, sett de inn i "ukesplanen" din og bestem deg for at de dagene og tidene skal du trene, alt annet må vike unna. Blir som andre avtaler, de skal holdes. Vær litt streng med degselv, krever litt disiplin i begynnelsen, men etterhvert blir det enklere og du trenger ikke jobbe så hardt for å komme deg ut døren!

Gjest Gjest
Skrevet

Hardt det der. Får bare prøve.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor er det så ork å komme seg ut og løpe avgårde?

Skrevet (endret)
Hardt det der. Får bare prøve.

Det er bare hardt å komme seg inn i gode rutiner, men når du har gjort det så blir det bare lettere for hver gang!

Ikke tenk, men utfør! :tommelsmil:

Endret av Lotte27
Skrevet
Hvorfor er det så ork å komme seg ut og løpe avgårde?

Er løping den treningsformen som tiltaler deg mest da? Syns du jogging er gøy?

Gjest Gjest
Skrevet
Er løping den treningsformen som tiltaler deg mest da? Syns du jogging er gøy?

Alternativene er ikke så mange...har vært i treningsstudie, men det var fryktelig demotiverende: høy støyete musikk jeg ikke blir motivert av, trange lokaler og få apparater.

Skrevet (endret)
Alternativene er ikke så mange...har vært i treningsstudie, men det var fryktelig demotiverende: høy støyete musikk jeg ikke blir motivert av, trange lokaler og få apparater.

Er det det at du ikke har treningsalternativer der du bor, bortsett fra helsestudio og jogging? Ikke svømmehall eller andre ting?

For mange år siden jogget jeg motvillig hver morgen, jeg hata hvert sekund av det, så jeg slutta med det med en gang. Så fant jeg ut at det er minst like effektivt å hurtig, og gå er noe jeg liker å gjøre. Men det å gå på asfalt langs boligfelt og trafikksus ble bare demotiverende, så jeg bestemte meg for å ta bilen/bussen til naturen og prøve meg der. Det ble stor suksess, jeg fikk frisk luft, vært i naturen, klarnet tankene mine i et roligere miljø, og ikke minst fikk kroppen god trening.

Poenget mitt er at det trolig er gode alternativer til trening uansett hvor du måtte befinne deg, men du må finne ut hva som skal til for at du faktisk skal like det. Be creative :)

Endret av Pjukset
Skrevet
Poenget mitt er at det trolig er gode alternativer til trening uansett hvor du måtte befinne deg, men du må finne ut hva som skal til for at du faktisk skal like det. Be creative :)

Enig, viktig å finne en aktivitetsform som passer deg TS. Prøv deg litt frem med ulike aktivitetsformer og se hvilke du liker best. Det er mye større sjans for å fortsette med treningen i lengden og du liker det du gjør=)

Gjest Mea Culpa
Skrevet
Å GÅ RASKT ER VEL IKKE TRENING?

Hvis man gaar skikkelig fort, og gjerne i ulendt terreng, er det god trening. Man forbrenner faktisk like mye paa aa gaa og jogge en gitt distanse, men det tar jo saa klart lenger tid aa gaa.

Gjest lucy d-.-b
Skrevet (endret)

Husk på at usunn mat legger seg rundt magen. Kutt raske karbohydrater, junk og liknende en periode og se om dette har utslag. Spiser du mye salt er dette med på å samle fett(og vann) rundt magen. I tillegg er det noe som folk ikke er så klar over, men har du en stressende hverdag produserer kroppen hormonet kortisol som fremmer lagringen av magefett. Det er faktisk også slik at hvis du overtrener eller stresser med å gå ned i vekt vil du gjøre deg selv en bjørnetjeneste fordi kroppen da lagrer fettet på mage istedet for å fordele det gjevnt på kroppen.

Trening i tillegg er så klart et must :) Forbrenner du ikke mer enn du tar inn går du heller ikke ned i vekt. Men, 170cm og 63 kg er jo bra det da! :)

Som sagt, riktig kosthold er viktig for å få en slank mage.

edit:skriveleif

Endret av lucy d-.-b
Gjest lucy d-.-b
Skrevet
Hvis man gaar skikkelig fort, og gjerne i ulendt terreng, er det god trening. Man forbrenner faktisk like mye paa aa gaa og jogge en gitt distanse, men det tar jo saa klart lenger tid aa gaa.

Riktig, du bruker like mye energi på å komme fra A til B om du løper eller går. Forskjellen er så klart at løpingen tar kortere tid :jepp:

Gjest Gjest
Skrevet
Men, 170cm og 63 kg er jo bra det da! :)

Hm...er det? Sikker på det..tror det mest ideelle ville være rundt 57 kg.

Men fine tips her.

Gjest Gjest
Skrevet

jeg har faktisk gått ned 14cm rund livet på 3 uker ved å gå fort i 1,5 timer tre ganger i uka pluss gå fort/jogge i 20min.to ganger i uka.

Gjest Gjestdeluxe
Skrevet
jeg har faktisk gått ned 14cm rund livet på 3 uker ved å gå fort i 1,5 timer tre ganger i uka pluss gå fort/jogge i 20min.to ganger i uka.

Det hørtes litt for raskt ut for meg.

Men fint at det funker for deg.

Motivasjon er hardt å vedlikeholde over tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...