Gå til innhold

Sandaler på jobb?


m74

Anbefalte innlegg

Må nesten høre med dere damer:

Jeg begynner i ny jobb i dag. Fin jobb i det offentlige. Kontorjobb, ingen kundekontakt. Jeg har aldri hatt noen jobb før hvor det har spilt noen rolle hva jeg har på meg. Nå tror jeg det må bli pen bukse og skjorte og muligens en dressjakke.

Så er spørsmålet. Jeg har et par pene sorte skinnsandaler. Kan man bruke det på jobb? Man skal visst egentlig ikke bruke sokker i sandaler, men man kan da ikke godt gå barbeint heller. Sorte sokker (uten hull!) i sorte sandaler - er det helt på tryne i sommervarmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns ikke noe om sandaler på jobb. Vi har noen ingeniører som dasser rundt i det (hele året must I add), men de har vanlige sko stående på jobb til de gangene vi har kunder på besøk (dvs. omtrent daglig).

Sokker i samdaler ser uansett ikke bra ut, samme hvilken farge, så jeg ville heller valgt et par lette og sommerlige pumps med hudfargede strømper i, og brukt sandalene til og fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det kommer ann på sandalene. Er det type "tur-sandaler" er det ikke så veldig pent. Er det litt mer pyntede sandaler går de fint på jobb. Da bruker du en tynn strømpe på foten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løve66

Sokker i sandaler synes jeg ikke ser bra ut - uansett type sokker og sandaler. Hvorvidt det passer med sandaler på jobb (type jobb som fordrer litt pent antrekk selvsagt) kommer helt an på type sandal. Den varianten vi flyr med på stranda og ferie synes jeg ikke er særlig kledelig til pent skjørt og jakke, mens flere av de som f.eks. finnes her synes jeg fint kan brukes.

Edit: ved nærmere ettersyn så jeg at den linken innehold sandaler i alle varianter - jeg tenkte selvsagt på de "peneste" - ikke slippersvariantene e.l. ....

Endret av Løve66
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Må nesten høre med dere damer:

Jeg begynner i ny jobb i dag. Fin jobb i det offentlige. Kontorjobb, ingen kundekontakt. Jeg har aldri hatt noen jobb før hvor det har spilt noen rolle hva jeg har på meg. Nå tror jeg det må bli pen bukse og skjorte og muligens en dressjakke.

Så er spørsmålet. Jeg har et par pene sorte skinnsandaler. Kan man bruke det på jobb? Man skal visst egentlig ikke bruke sokker i sandaler, men man kan da ikke godt gå barbeint heller. Sorte sokker (uten hull!) i sorte sandaler - er det helt på tryne i sommervarmen?

Eh, nei, det kan du absolutt ikke gå med på jobb, noe så campingaktig.

Velg en klassisk, nett, enkel, pen, god og dyr sko med litt hel. F.eks fra Ecco.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med at m'en signaliserer et hankjønn, og da er nok hudfargede nylonstrømper og pumps like lite "politisk korrekt" som sandaler. :ler:

Sperren mot å bruke sandaler på jobb er den samme som uspiseliggjør ultrakortkorte miniskjørt og så dype utringninger at dama får "hår på brøstet". Man er i et miljø og en situasjon som er "tvungen". Mat på bordet og regninger avhenger at en er der, og da vil en ha seg frabedt å få dyttet andres mer eller mindre appetitlige kroppsdeler opp i trynet. Kanskje særlig ved lønsjbordet, er det mange som mister apetitten av fremmedes sommersvette tær.

Bruk heller "sportssko" eller golfsko. Det er dressko med utstansede luftehull. Og så bruker du litt tid på å observere hva som er gangbart på din arbeidsplass, og ikke minst respons og reaksjoner på andres valg. Ikke alle steder er like stivsnippet, og du bør gi deg selv en så god start som mulig, med tanke på at førsteinntrykket og førsteuka lett kan definere hvordan kollegene vil oppfatte deg videre. Så kan du heller hvile på laurbæra og lufte tåsausen seinere, når du har opparbeidet nok tilgivelse på goodwillkontoen.

Lykke til i ny jobb! :)

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du med pen bukse mener chinos, kan pene loafers også duge. Tøysko puster bra, men ser tåpelige ut til dressbukser. De med bred hvit gummikant signaliserer mer båtliv enn kontor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker - nå som jeg har vært og kjøpt inn pumps med hæl og nylonstrømper. Tenkte kanskje jeg måtte barbere leggene også ;)

Tenkte meg egentlig det. Det får bli converse da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte meg egentlig det. Det får bli converse da :)

converse til pen bukse, skjorte og dressjakke?

Kan godt hende det er såpass casual der du skal begynne, og det kan være kult med dress og casual sko, men første dagen tror jeg ihvertfall selv at jeg ville safet med ett par kule og behagelige skinnsko, sett an hva andre bruker, også heller tatt den mer avslappede varianten (anser converse som rimelig avslappet) når jeg hadde gjort unna førstedagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Tenkte meg egentlig det. Det får bli converse da :)

Ja, ikke sant. Bærre lekkert!!

Hva bruker du forresten til smoking? Fotformsko? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonka
Må nesten høre med dere damer:

Jeg begynner i ny jobb i dag. Fin jobb i det offentlige. Kontorjobb, ingen kundekontakt. Jeg har aldri hatt noen jobb før hvor det har spilt noen rolle hva jeg har på meg. Nå tror jeg det må bli pen bukse og skjorte og muligens en dressjakke.

Så er spørsmålet. Jeg har et par pene sorte skinnsandaler. Kan man bruke det på jobb? Man skal visst egentlig ikke bruke sokker i sandaler, men man kan da ikke godt gå barbeint heller. Sorte sokker (uten hull!) i sorte sandaler - er det helt på tryne i sommervarmen?

Ja, det er helt på trynet. (Ikke for å være stygg, men det var dine ord...)

Sokker i sandalene er fy uansett, og sandaler på jobb er ulekkert. Uansett om du ikke har kundekontakt.

Lykke til i ny jobb, håper du vil trives:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OK - har så langt observert både Crocks (uten sokker) og Converse på jobben...

Tror jeg stiller i gummistøvler i morgen. Gule med rød blomster :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK - har så langt observert både Crocks (uten sokker) og Converse på jobben...

Tror jeg stiller i gummistøvler i morgen. Gule med rød blomster :D

Da blir du vakker! :hjerter:

Det virker ihvertfall som det er ganske fritt fram på jobben din med tanke på fottøy da. :)

Edit: leif..

Endret av *Numi*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...