Gjest Ts Skrevet 14. mai 2009 #1 Skrevet 14. mai 2009 antidepressiva man IKKE legger på seg av? Vet det er individuelt, men det virker som at akkurat det er en bivirkning "alle" får av både den ene og den andre antidepressivmedisinen. Og er det noen som har erfaring med Johannesurt mot depresjon, og med nattlysolje mot pms? Lar disse seg evt kombinere?
Gjest Lamia Lenis Skrevet 15. mai 2009 #2 Skrevet 15. mai 2009 (endret) ... Endret 17. oktober 2009 av Lamia Lenis
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2009 #3 Skrevet 15. mai 2009 Ok, tusen takk for svar, Lamia Lenis <3 Er det da noen som har erfaring med Johannesurt mot depresjon, og med nattlysolje mot pms? Og lar disse seg evt kombinere?
Gjest Gjest_naja_* Skrevet 15. mai 2009 #4 Skrevet 15. mai 2009 Hei:) Jeg har prøvd Johannesurt mot depresjon uten at det hadde noe effekt på meg, men da var depresjonen ganske dyp og alvorlig. Nå bruker jeg Cipralex og har ikke gått opp i vekt av den. I følge legen skulle sansynligheten være større for at vekta gikk nedover, noe den heller ikke har gjort. Men som du sa er jo dette individuelt og veldig vanskelig å vite på forhånd. Cipralex har gjort ting mye enklere for meg i en periode, men tror jeg blir fryktelig trøtt av den (selv om legen mener det ikke kan stemme) og holder på å trappe ned. Nattlysolje mot pms anbefaler jeg absolutt, det har ihvertfall gjort dagene før mensen mye lettere for meg. Jeg får mindre vondt i magen, mindre vann i kroppen og begynner ikke å gråte bare noen sier bø lenger.
Gjest Ts Skrevet 15. mai 2009 #5 Skrevet 15. mai 2009 Tusen takk til deg også Gjest_naja_ <3 Jeg får vurdere om Johannesurt kan være noe for meg dag, for depresjonen min føles ikke så dyp som den tidligere har vært (har vært laaangt nede tidligere) Kanskje jeg kan "komme den litt i forkjøpet" og "ta knekken" på den før den evt skulle havne dypere;-) Hm, merkelig at legen din sa at det var større sannsynlighet med vekttap enn vektøkning ved bruk av Cipralex..?! Jeg har kun hørt det motsatte, eller evt ingen forskjell. Og at han/hun mener det ikke kan stemme at du blir trøtt av dem..?? Har du brukt Cipralex lenge nå? Da skal jeg definitivt gå til innkjøp av Nattlysolje IMORGEN! ;-) Må man ta det hver dag?
Poppzy Skrevet 18. mai 2009 #7 Skrevet 18. mai 2009 Hjalp ikke meg i det hele tatt. Du må ha en lettere type depresjon om det skal hjelpe. Har lest at Johannesurt er en type medisin som kan forverre andre medisiner en måtte ta. Man må si i fra til lege om man tar dem i alle fall. Vanlig AD vil man enten bli pløsete/vannansamling fordi kroppen begynner å holde igjen vann eller så får man økt matlyst. Har lest at det er vanskelig å slanke seg om man går på AD. Jeg vet ikke om dette stemmer.
Avalon Skrevet 18. mai 2009 #8 Skrevet 18. mai 2009 Om du bruker p-piller eller annen hormon prevansjon bør du ikke bruke johannesurt, det ødlegger virkningen av prevansjonen
Gjest Bond Skrevet 19. mai 2009 #9 Skrevet 19. mai 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. mrs_bond, mod
Gjest Ts Skrevet 21. mai 2009 #10 Skrevet 21. mai 2009 Takk for svar igjen alle sammen. Igårkveld begynte jeg på Remeron... Har vært i helt elendig form idag. Trøtt og sliten, og har følt at hele kroppen har vært som bly.. Nesten som "dagen derpå"-følelse. Er dette normalt? Og er det noen som har erfaring med Remeron forøvrig? Ellers lurer jeg på om det er et stoff i antidepressiva man kan legge på seg av, eller er det rett og slett bare det at med humøret kommer også matlysten tilbake? Takknemlig for tilbakemeldinger <3
Gjest peder Skrevet 2. juni 2009 #11 Skrevet 2. juni 2009 Ingen andre som har erfaring med Johannesurt? Ikke en helt ny tråd men føler at jeg må svare alikevell. Jeg har hatt en meget god erfaring med johannesurt, det kan dog ta en stund før den virker godt. Jeg hadde panikkangst og litt depresjon i ca 1 år, alt dette forsvant en liten stund etter bruk av johannesurt pluss en god dose fysisk trening. PS jeg tviler på at johannesurt alene vil være nokk, skal man bli bedre av depresjon ol, bør en gjøre noe med sin egen tankegang, fordi det er sansynlig at problemene ligger der og det er ikke så vanskelig som det høres ut som.
Avalon Skrevet 2. juni 2009 #12 Skrevet 2. juni 2009 Takk for svar igjen alle sammen. Igårkveld begynte jeg på Remeron... Har vært i helt elendig form idag. Trøtt og sliten, og har følt at hele kroppen har vært som bly.. Nesten som "dagen derpå"-følelse. Er dette normalt? Og er det noen som har erfaring med Remeron forøvrig? Ellers lurer jeg på om det er et stoff i antidepressiva man kan legge på seg av, eller er det rett og slett bare det at med humøret kommer også matlysten tilbake? Takknemlig for tilbakemeldinger <3 Jeg har nektet å bruke remeron, flere jeg kjenner som har brukt dem har lagt mye på seg. Bare et tips
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå