*Joyce* Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #421 Del Skrevet 22. januar 2010 H&M-bestillingen: - Lærbelte- og i brunt og lilla - kjempefine, beholder alle tre! - Blekgrønn bluse - også kjempefin, beholdes absolutt. - Kjole - for trang over puppene (surprise, surprise...), retur. - Brun bikinihipster - håper at brunfargen matcher en bikini jeg har fra før... Matchet ikke, retur. - Lik i svart - beholdes, liker fasongen. - Knallgult belte - fiiiin gulfarge! Beholdes. - Nusselig-rosa cardigan - særdeles uvant farge for meg... Vi får se om jeg kler den! - ikke med i denne sendingen, men lurer på å avbestille den siden den først og fremst var tenkt til kjolen som ikke passet. - Pysj - bestilt ene og alene pga det ufattelig kule trykket på t-skjorta. - ikke veldig romslig i størrelsen, men tror jeg beholder den. Må tenke litt på det. - Jogge-/kosebukse til mannen - ikke overraskende knallsuksess, han har alt flyttet inn i den. - Pysjbukse til meg - igjen, fiiint mønster - men rar fasong, retur. - T-skjorte - fin, beholdes. Godt stoff! - Halskjede - normalt sett kjøper jeg ikke H&M-smykker fordi de blir så fort stygge (eller ble det tidligere, ihvertfall), men digget det lille speilet. Det kan jo træs på et ordentlig kjede. - avbestilt før pakken ble sendt. - Treningsshorts - avbestilt før pakken ble sendt. - Søt og damete cardigan - ikke i denne pakken. - Skjørt - veldig trangt i livet! *suger inn magen* Ikke særlig behagelig, retur. - Pysj til lillejenta - ikke i denne pakken. - Sort trenchcoat - lagt til i siste liten - kjempefin! Den fineste trenchen jeg har prøvd på flere år. Beholdes definitivt, men skal bytte ut knappene på den. - Ceriserosa t-skjorte - også lagt til i siste liten - disse t-skjortene elsker jeg, og i år var de tilbake til "riktig" stoff etter en liten detour i fjor eller forfjor. Beholdes! - Sort mammacardigan - lagt til i siste liten - egentlig bestilt mtp neste graviditet, da jeg savnet en god, sort cardigan sist. Men den var jo helt fantastisk! Har den på meg nå, og elsker den alt. Kan fint brukes uten mage, og jeg vurderer å bestille den i muldvarp også... - Nattkjole(salg) - fin, og satt pent over puppene til en forandring. Litt sånn neglisjé... : - Nattkjole til Turnerose til sommeren (salg), beholdes. Fant ikke bilde nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #422 Del Skrevet 22. januar 2010 Forøvrig kjempekoselig med besøk. Vi er ikke så flinke til å invitere folk hit, men det må vi bare bli bedre på. Veldig bra! Så da passer det godt at vi skal ha lunchbesøk i morgen, også. (Selv om det ble litt stress i dag siden hele dagen kom ut av rute da jeg sovnet med lillejenta i formiddag. Men jeg har alliekvel fått gjort en hel del, sendt søknad og vært i åpen bhg og ryddet og vasket opp og laget mat og bakt muffins. Og hatt besøk. Og sett Grey's. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 23. januar 2010 Forfatter #423 Del Skrevet 23. januar 2010 Veldig koselig besøk i dag også! Føler liksom at jeg har brukt helgen til noe fint når vi har gjort sånne ting, veldig bra. Herregud som jeg handler om dagen... Men faktisk - når det gjelder klær - så trengs det. Jeg er nå -12 kg i forhold til før jeg ble gravid, og da sier det seg nesten selv at det er mye av det gamle som ikke passer. Samtidig har jeg blitt litt mer kritisk og realistisk i forhold til hva jeg faktisk kommer til å bruke, så jeg sender tilbake mer. Og jeg handler nesten bare på nett, siden butikkene føles så langt borte og det uansett funker dårlig å handle klær med en snart-ettåring på slep. Jeg har gått gjennom H&M-pakken på nytt i dag, og luket ut enda litt mer som går i retur. Det jeg beholder er: - Alle beltene - Den grønne blusen - Svart bikinitruse - Joggebukse til mannen - Sort trench - Nattkjole til meg - Nattkjole til lillejenta - Ceriserosa t-skjorte - Mammacardigan - Og en topp som jeg glemte å skrive opp i går. Resten går i retur. Det jeg fortatt venter på: - Sokker til Turnerose - Kosebukse (salg) - Bukser (salg) - skal være lang nok, spent på fasongen! - Trenings-/kosebukser - Cardigan - veldig spent på fargen på den, har en følelse av at jeg ikke kler den... - Bukse til Turnerose (salg) - denne har vi tilsvarende i en størrelse mindre og i annen farge. Tok den i bruk for noen dager siden, og den er super! God plass til tøybleiestumpen og i det hele tatt veldig god fasong for en lekende unge. - Treggings - jada, de er tilbake! - Trenings-/kosegenser - Pysj til Turnerose - Bluse/tunika - Stripete t-skjorte List subject to change... Fikk jo såklart pakker i posten i dag også, da. Først: Noe av det jeg bestilte for gavekortet i Bokklubben Fakta (). Bord/brett - veldig fint og perfekt der jeg ville ha det - to bøker (Ruffen og Leselykke) og en DVD (Pingu). Venter fortsatt på naturpakken. Også kom endelig pakken min med julegave fra mannen... Ble sendt før jul! Det var kjole i kasjmir og et sølvarmbånd. Ikke bilde å finne nå, og gidder ikke å bla tilbake her for å se om jeg la ut bilde rundt jul. Men kjolen er stripete sort og lilla, armbåndet er en enkel, ganske tynn lenke med sånn T-bar closing og et lite hjerte på. Veldig fornøyd med begge deler. Også var det pakke fra Ellos med disse buksene - satt virkelig utrolig fint! - og gule ballerinasko - fine, men jeg er litt usikker på fargen... Må tenke litt. Så det så! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 24. januar 2010 #424 Del Skrevet 24. januar 2010 Skjønner at garderoben må skiftes ut litt ja, -12 kg fra før graviditeten! Det er jo helt vilt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #425 Del Skrevet 25. januar 2010 Skjønner at garderoben må skiftes ut litt ja, -12 kg fra før graviditeten! Det er jo helt vilt! Det er ganske sprøtt, ja... Nå hadde jeg absolutt litt å gå på fra før, og ser ikke ut som noe beinrangel (på ingen måte ), men det er jo ganske mye. Samtidig som proporsjonene har endret seg litt, da... Det skjer ting med kroppen når man får barn, det er det ingen tvil om! --- Ukemeny: Mandag: Blomkål gratinert i oste- og baconsaus. Poteter til, tror jeg - mannens ønske. Tirsdag: Thai-nudelsuppe med laks/ørret. Onsdag: Yoghurtmarinert kylling med pilafris. Torsdag: Sitrondampet torsk med Puy-linsesalat med sennepsdressing. Fredag: Mumbai potato wraps with minted yoghurt relish. Lørdag: BLT burgers and home-made chips. Søndag: Uvisst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 25. januar 2010 #426 Del Skrevet 25. januar 2010 Nam nam, liker ukemenyen Er alle oppskriftene fra bbcgoodfood.com? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #427 Del Skrevet 25. januar 2010 Nam nam, liker ukemenyen Er alle oppskriftene fra bbcgoodfood.com? Nei, litt mer hist og pist denne gangen. Det er bare når det er nytt nummer av bladet at stort sett alt er derfra. Det som står på engelsk er som regel BBC! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 27. januar 2010 #428 Del Skrevet 27. januar 2010 Hei Står til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #429 Del Skrevet 27. januar 2010 Milla: --- Uff, for en natt... Turnerose våknet rett over midnatt med falsk krupp. Hun hadde jo helt panikk, stakkar, fikk ikke pustet ordentlig og hostet og hveste og hadde det vondt. Vi tok turen ned til legevakta, det virket som om det satt ganske dypt (hun holdt på med hosting og hvesing i ihvertfall 40 min, og på legevaktas nettsider anbefaler de at man drar til lege hvis det varer mer enn 20-30 minutter), men det hadde vel strengt tatt ikke vært nødvendig, for vi fikk jo bare bekreftet at det var det vi trodde... Men hun kom seg veldig på de nesten to timene vi ventet, da, heldigvis. Jeg er ganske glad jeg har vært borti falsk krupp før, hos broren min, for det oppleves ganske dramatisk der og da. Så vi fikk mildt sagt lite søvn i natt. Jeg hadde avtale for massasje i dag tidlig kl 10. Jeg sovna på bordet der, for å si det sånn. Men det var utrolig godt, og sikkert enda litt mer nødvendig enn normalt etter denne natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 27. januar 2010 #430 Del Skrevet 27. januar 2010 Aiai, stakkar Turnerose, det hørtes ikke mye godt ut Håper hun er i farta nå hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 27. januar 2010 #431 Del Skrevet 27. januar 2010 Uffa stakkar lillejenta..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #432 Del Skrevet 28. januar 2010 Isj, i dag er formen til Turnerose enda dårligere. Skikkelig feber, kjempeslapp og orker bare vann og pupp. Glad jeg fortsatt ammer mye og har godt med melk! Hun sover mye og vil helst bare sitte på fanget når hun er våken. Stakkars lillejenta mi. Det eneste som er litt praktisk er at hun sover så mye at jeg faktisk får gjort litt fornuftig. Nå har jeg skrudd sammen tre overhyller til Billyene våre og en Benno-søyle - må bare vente til hun våkner med å slå i bakplater. (Benno skal jeg ha garn i, vi har ryddet bort CDene våre etter flyttingen siden vi aldri spiller dem uansett. Har jo alt digitalt og kobler høyttalerne til det trådløse systemet...) Kanskje det endelig blir litt orden på kontoret! Det hadde vært deilig. Får se om jeg/vi får boret hull for å feste en Billy og denne Bennoen i veggen etterpå. Det er murvegg, så det er litt tiltak... Jeg er ikke så god venn med slagboret. Men kontoret har irritert meg i lang tid nå, siden det er så utrolig rotete. Jeg innbiller meg at det hjelper på humøret å få ryddet der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #433 Del Skrevet 28. januar 2010 Hun ble heldigvis bedre utover ettermiddagen. Fortsatt syk, men ikke sånn "bare liggesitte på fanget til mamma og halvsove"-syk. Nå sover hun, håper hun får sove godt i natt. Hentet porsjon to av H&M-bestillingen i dag (eller, jeg sendte mannen på posten etter den ). Veldig greit når det aldri blir ny frakt! Det bare kommer i porsjoner, og jeg kan legge til og fjerne som jeg vil underveis. Kjekt! I dag kom: - Sokker til Turnerose - bingo, kjempefine farger (grønn, orange, rosa) - Kosebukse (salg) - IKKE fin! I det hele tatt! Tidenes dårligste snitt. Retur! - Bukser (salg) - skal være lang nok, spent på fasongen! De var faktisk kjempefine! Beholdes! - Trenings-/kosebukser Har alt flyttet inn i dem. - Cardigan - veldig spent på fargen på den, har en følelse av at jeg ikke kler den... - Det stemte, retur. - Bukse til Turnerose (salg) - denne har vi tilsvarende i en størrelse mindre og i annen farge. Tok den i bruk for noen dager siden, og den er super! God plass til tøybleiestumpen og i det hele tatt veldig god fasong for en lekende unge. Litt ekstra lagt til i siste liten: - Strikket tunika - retur, for det første var den mye mer rosa enn på bildet, og for det andre KLØDDE den! Uææh! Stor i størrelsen også, måtte uansett hatt en mindre, tror jeg. Men det skal jeg ikke ha. Selv om den jo er veldig fin. - Sonia Rykiel-string - fin, selv for meg som ikke egentlig liker stringtruser noe særlig. Men den var litt sånn halvstring, ikke bare en tøyremse. - Sonia Rykiel-BH - borte nå - den sorte bandeau-aktige i blonde... Ikke til hverdagsbruk, men til - SR-tøfler - disse kjøpte jeg jo i sort med bling på også, og disse er akkurat like digge å ha på seg. Faktisk så jeg vurderer å kjøpe enda et par å ha til senere... Skinnsålen er halve cluet, tror jeg. De sklir ikke, også sitter de veldig godt på foten. Venter fortsatt på: - Treggings - jada, de er tilbake! - Trenings-/kosegenser - Pysj til Turnerose - Bluse/tunika - Stripete t-skjorte Jeg merker at jeg er veldig "på" klær og sånt om dagen, og det er i grunnen ganske så deilig. Det er liksom en del av hvem jeg er, og det at jeg er mer opptatt av det igjen tyder på at jeg er på vei ut av ammetåka/fødselsdepresjonen. (Husker ikke om jeg har skrevet så mye om sistnevnte her, men there you have it.) I går kveld klippet jeg meg, det var på høy tid! Det å klippe seg selv har både fordeler og ulemper - det kan jo gjøres nårsomhelst og det er billig, men det har også en tendens til å bli utsatt litt vel lenge. Men nå er det gjort, og jeg føler meg litt freshere. Lot det være "langt" på toppen, da, vil ha litt sånn sveis som Katie Holmes her. Frem med glattetanga for min del, jeg har mye mer fall enn henne, tror jeg! Ellers innså jeg vel egentlig mens jeg sto der at jeg ikke har blondt hår lenger! Håret har blitt mørkere etter at lillejenta kom til verden, og nå tror jeg faktisk jeg kvalifiserer som brunette. Jeg har fortsatt lyst til å farge det litt, da, men det får vente til jeg ammer enda litt mindre. Jeg fikk gjort en del på kontoret i dag, også, Digg! Det begynner å ta form der nå. Mannen gjorde noe han har snakket om i evigheter i kveld, også, han fuget hjørnene så de ser pene ut (jeg er ikke tålmodig nok til denslags ). Så i morgen er det å slå i et par ledninger, skru fast hyllene i veggen og rydde. Jeg fikk tømt et par kasser i dag, så nå er det ingen flyttekasser igjen der. Men en del rot er det fremdeles. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 29. januar 2010 #434 Del Skrevet 29. januar 2010 Stiiiilig frisyre Også så masse fine klær! Man kan ikke få for mange kosebukser Åssen går det med prøvingen? (tenkte ikke på klær altså ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 29. januar 2010 #435 Del Skrevet 29. januar 2010 Det er gøy når det er gøy å handle! Når man føler man kan velge og vrake i ting man har lyst til å gå med, og ikke må kjøpe fordi det er det eneste som passer. Jeg hadde en sånn periode i fjor vinter, kjøpte ting som passet.. ikke ting jeg nødvendigvis likte Så yey for det! Grattis med ny frisyre, høres tøft ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #436 Del Skrevet 29. januar 2010 Stiiiilig frisyre Også så masse fine klær! Man kan ikke få for mange kosebukser Åssen går det med prøvingen? (tenkte ikke på klær altså ) I januar ble det ingen prøving siden mannen var syk på det kritiske tidspunktet (og syke menn orker ikke , ihvertfall ikke min mann), og nå er det litt på vent sånn at vi tipper over i januar/februar 2011 hvis det klaffer. Jeg har visst en underlig fobi mot å skulle få barn sent på året. Det er gøy når det er gøy å handle! Når man føler man kan velge og vrake i ting man har lyst til å gå med, og ikke må kjøpe fordi det er det eneste som passer. Jeg hadde en sånn periode i fjor vinter, kjøpte ting som passet.. ikke ting jeg nødvendigvis likte Så yey for det! Grattis med ny frisyre, høres tøft ut Sant, det. Og da blir det faktisk også lettere å returnere ting man er usikker på, f.eks. Hehe, akkurat nå bærer frisyren mest preg av at jeg har en syk liten jente her - dvs det står til absolutt alle kanter. Jeg dro lua godt ned over ørene da jeg var på Kiwi i sted, for å si det sånn. --- Har kjøpt meg fire mønstre i dag, fra voguepatterns.com. Kjole, forkle, kjole og aftenkjole. Synes det er SÅ kult med vintage-mønstrene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 30. januar 2010 Forfatter #437 Del Skrevet 30. januar 2010 Usj, i dag har hun vært dårligere igjen - eller det vil si, forkjølelsen har kommet skikkelig. Hun er fryktelig snørrete og hoster og nyser, stakkars liten. Skulle ønske jeg kunne gjøre noe for å hjelpe bedringen, men det må vel bare gå sin gang... Det kan ikke være greit å være syk når man ikke engang kan fortelle hva som plager en! Ganske lang og slitsom dag for min del også, siden hun har vært ganske sutrete og helst har skullet sitte på armen min hele tiden. Har blitt mye bæring (takk og lov for bæretøy!), byssing, kosing og trøsting. Og mye amming! Hun vil nesten ikke ha fast føde, bare pupp-pupp-pupp hele tiden. Matstasjonen meg. Mannen har vært på Ikea og handlet beskyttelseslaken til ekstramadrassene våre i dag, sånn at vi forhåpentligvis får gjort oss ferdige i vaskerommet i morgen. Vi skal legge et slags klikkgulv av plast for å komme litt opp fra betongen, og så teppefliser oppå der. Jeg fryser jo nesten av meg tærne når jeg ordner med vasken der nede nå! Madrassene skal stå mot veggen, støttet opp av Antonius-kurvskuffer fra Ikea. Ellers har vi et stativ til å henge vinter-/sommerklær på avhengig av sesong, og selvsagt vaskemaskinen der nede, også skal jeg ha opp tørkesnorer sånn at vi ikke må ha tørkestativ i stua/på kontoret til stadighet. Tørkesnorene får vi nok ikke tatt i morgen, men om vi får ferdig alt det andre skal jeg være fornøyd! Gleder meg til å få det i orden! Kontoret er på det nærmeste ferdig nå, hipp hurra! Litt smårydding gjenstår, men jeg har tatt det "grøvste" og det ser alt mye, mye bedre ut. Fikk mannen til å kjøpe med noen tidsskriftsamlere på Ikea i dag, sånne billige i papp. Vi har på sett og vis bedre plass i bokhyllene nå, siden vi kan ha alt verktøy og sånt i kjelleren. Samtidig er det ikke like høyt under taket her, så plassen på toppen er ikke like lett å utnytte som der vi bodde før (skråtak, så vi får ting på toppen i den ene enden). Tror jeg skal få plass til noen tidsskriftsamlere på toppen der det begynner å bli lavere, ihvertfall hvis jeg legger dem horisontalt. Ellers skal jeg sy trekk til symaskinen og overlocken, har jeg tenkt, i et litt kult stoff som matcher fargene i rommet (rødt, gult, turkis), og muligens kle oppslagstavla med det samme stoffet. Sitter og jakter på den perfekte metervare nå. Det ble litt til rommet til lillejenta i dag også fra Ikea, ting jeg har hatt lyst på lenge men først nå har en unnskyldning for å kjøpe. Jeg digger barneavdelingen på Ikea, altså! Det har jeg gjort helt fra jeg var liten. Husker med begeistring det enorme bordet med kosedyr de hadde på Slependen da jeg var barn. Også ballrommet, da. *sukk* Skulle ønske jeg fortsatt var liten nok til ballrommet! Men det lillejenta fikk var sengehimmel (til hun flytter på eget rom) og skattekiste. Egentlig skulle vi hatt denne også, men den hadde de ikke. Skattekista var en umiddelbar suksess, hun satte seg oppi den og gliste fra øre til øre, til tross for snufsing og hosting. Hun satt lenge oppi der og fiklet med "hengelåsen". Søtingen! Også ble det litt sånn vanlig småplukk, lyspærer og batterier og sånt. Men han glemte krusboll og kokosboll! (Fikk litt smågodt fra Kiwi i stedet, da, så jeg lider ingen nød. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 30. januar 2010 #438 Del Skrevet 30. januar 2010 Barneavdelignen ja.. da var jeg i himmelen. De har mye fint der den dag idag, gleder meg til vi kan dra dit og kjøpe ting til en liten baby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #439 Del Skrevet 31. januar 2010 Barneavdelignen ja.. da var jeg i himmelen. De har mye fint der den dag idag, gleder meg til vi kan dra dit og kjøpe ting til en liten baby --- Lillejenta er i betraktelig bedre form igjen, og lever atter en gang opp til Turnerose-kallenavnet. Ukemeny Mandag: Kjøttkaker, poteter, ertestuing og brokkoli Tirsdag: Pasta with roasted vegetable sauce Onsdag: Chunky minestrone soup Torsdag: Gode pølser (Jakob's/Grøstadgris), bønnemos og noe grønt til - salat? Fredag: Panfried fish with fresh beetroot salad Lørdag: Hjemmelaget (italiensk) pizza med brie, sopp, rødløk og tomat Søndag: Minted salmon & pea fish cakes and oven-roasted chips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 31. januar 2010 #440 Del Skrevet 31. januar 2010 Så bra at lillejenta er på bedringens vei Den ukemenyen hørtes skammelig god ut Ikke lenge til dere har en 1åring i huset.... skal dere ha noe feiring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå