Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown

Ja, det går unna! Uka har vært bra, din også, håper jeg! :jepp:

:jepp:

Må du minne meg på alt jeg burde gjøre? :sukk::ler: Og jeg som hadde så lyst å grave løk-bed før vinteren kom. Jeg får begynne med å gjøre klart det jeg har til vinteren, jeg også. Men jeg tipper det bli i hyrten og styrten her i år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner veldig godt igjen følelsen av å jobbe mindre... har fleksitid på jobb heldigvis, og det er svært sjelden jeg jobber 100 % om dagen. Heldigvis har jeg jobbet over 100 % uten å få betalt for det i flere år, så jeg gjør det med sånn halvgod samvittighet. Tida strekker jo ikke til!!

Selv om jeg er skikkelig imponert over din helgeinnsats i hagen.... wow!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du minne meg på alt jeg burde gjøre? :sukk::ler: Og jeg som hadde så lyst å grave løk-bed før vinteren kom. Jeg får begynne med å gjøre klart det jeg har til vinteren, jeg også. Men jeg tipper det bli i hyrten og styrten her i år!

Ååh, skulle gjerne tatt det for deg! Mine bed er fulle av sånt nå, til og med plenen.

Men kan jo gjøres samtidig? Jeg gjør bedet klart (graver opp gammel drit) og legger løkene oppå i et mønster jeg tror blir bra (setter i gruppe med litt ulik lengdepå blomstene). Graver så ned. Går på en hhalvtime :jepp:

Er så mye fint i løk å få! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg tror ikke det blir like gjennomført på forsiden av huset, for å si det sånn... Jeg trøster meg med at når våren kommer, blir Snorkfrøken 2 år og forhåpentligvis litt mer selvgående. Så får jeg ta igjen med et superbed da. ;)

Kjenner veldig godt igjen følelsen av å jobbe mindre... har fleksitid på jobb heldigvis, og det er svært sjelden jeg jobber 100 % om dagen. Heldigvis har jeg jobbet over 100 % uten å få betalt for det i flere år, så jeg gjør det med sånn halvgod samvittighet. Tida strekker jo ikke til!!

Selv om jeg er skikkelig imponert over din helgeinnsats i hagen.... wow!

Fleksing synes jeg du skal gjøre uten dårlig samvittighet i den settingen der. :Nikke:

Tiden strekker ikke til, nei. Her prioriteres skikkelig middag og klesvask, og stort sett alt annet flyter... Blæh. Jeg blir sur og lei av det, men jeg har bare ikke ork når jentene endelig er i seng og jeg har tid til å sitte stille for første gang i løpet av dagen. Selv om energinivået har kommet seg litt etter at jeg kom i gang med supermat igjen.

Ååh, skulle gjerne tatt det for deg! Mine bed er fulle av sånt nå, til og med plenen.

Men kan jo gjøres samtidig? Jeg gjør bedet klart (graver opp gammel drit) og legger løkene oppå i et mønster jeg tror blir bra (setter i gruppe med litt ulik lengdepå blomstene). Graver så ned. Går på en hhalvtime :jepp:

Kommer du hit også? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ADVARSEL: SYTEINNLEGG!*

Dette har vært en veritabel drittdag. Det var bortimot storm her på morgenen, og det var mindre moro å dra jentene med til barnehagen i bortoverregn med flyvende blader attåt. Så kom jeg til banen, som ikke kom, fordi det hadde ramlet et tre over skinnene. Så da sto jeg der, da, i vind og regn og ble bare surere og surere, fordi jeg visste jeg kom sent på jobb og dermed spiste opp hele ettermiddagen. Hektisk på jobb var det, også, og jeg trasket rundt i høye støvler (HVORFOR hadde jeg ikke med meg ballerinaer å ha inne?), fikk ikke spist frokost, bla, bla...

Så hjem, hvor mannen ikke hadde fikset middag (jentene hadde fått skiver), og jeg dermed endte med sånn frossen pytt-i-panne (varmet, vel å merke, hehe). Snorkfrøken var i dårlig humør siden hun sov dårlig i natt, og hylte hver gang jeg beveget meg ut av synsfeltet hennes. Så brukte jeg en time på å få henne til å sovne, og nå får ikke Turnerose sove.

Jeg. Vil. Være. Helt. Alene.

Sånn! Ut med det. Snart ferdig med dagen, ihvertfall. Satser på en bedre dag i morgen, og en fin helg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte også ut i møkkaværet, om enn bare til fots. Men mannen kom seg med nød og neppe hjem, siden det var togkaos igjen. Og i dag som vi MÅTTE ut for å handle (derav impulsmiddagen ute)..

Satser på at morgendagen blir bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj, for en håpløs dag! Håper uværet gir seg snart da.. men aller verst er kanskje bane og tog osv som ikke går? DET er iallfall håpløst.. ;) Føler med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, noen dager går bare alt "galt". Håper dagen i dag ble bedre, og at du får nyte helgen. Noen koselige planer, kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Bare å komme! Har endelig fått puttet "orde uteområdet til vinteren" på ukesplanen. Så på lørdag! Får bare håpe det ikke blir så kaldt som det er meldt, så kanskje jeg får til å grave pittelitt :)

:ler: Jeg tror ikke det blir like gjennomført på forsiden av huset, for å si det sånn... Jeg trøster meg med at når våren kommer, blir Snorkfrøken 2 år og forhåpentligvis litt mer selvgående. Så får jeg ta igjen med et superbed da. ;)

Jeg har også store planer om neste år. Da skal alt bli så mye lettere :fnise:

*ADVARSEL: SYTEINNLEGG!*

Dette har vært en veritabel drittdag. Det var bortimot storm her på morgenen, og det var mindre moro å dra jentene med til barnehagen i bortoverregn med flyvende blader attåt. Så kom jeg til banen, som ikke kom, fordi det hadde ramlet et tre over skinnene. Så da sto jeg der, da, i vind og regn og ble bare surere og surere, fordi jeg visste jeg kom sent på jobb og dermed spiste opp hele ettermiddagen. Hektisk på jobb var det, også, og jeg trasket rundt i høye støvler (HVORFOR hadde jeg ikke med meg ballerinaer å ha inne?), fikk ikke spist frokost, bla, bla...

Så hjem, hvor mannen ikke hadde fikset middag (jentene hadde fått skiver), og jeg dermed endte med sånn frossen pytt-i-panne (varmet, vel å merke, hehe). Snorkfrøken var i dårlig humør siden hun sov dårlig i natt, og hylte hver gang jeg beveget meg ut av synsfeltet hennes. Så brukte jeg en time på å få henne til å sovne, og nå får ikke Turnerose sove.

Jeg. Vil. Være. Helt. Alene.

Sånn! Ut med det. Snart ferdig med dagen, ihvertfall. Satser på en bedre dag i morgen, og en fin helg. :)

:klem: Håper dagene etterpå har vært bedre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøst! :klemmer: Det kom seg dagen etter, altså. ;)

Dagene bare flyr! Helgen har flagret forbi, så altfor, altfor fort. Småpjuske jenter har lagt litt demper på humøret, men sånn er det jo. Tror begge er i form til bhg i morgen, håper det.

Har shoppet litt siden sist, da! Plutselig er det skikkelig kaldt ute, og jeg trengte ("trengte") litt nytt, syntes jeg. :tunge1: Har skaffet nye boots/skoletter, disse, bare i svart. Varme og gode, og skikkelig gode å gå i! Litt sånn pen-praktiske. God såle som bør funke på glatta, og deeeilig ullfôr. I tillegg har jeg fått nye tøfler i posten, som jeg mer eller mindre har flyttet inn i på hjemmefronten. Og jeg har kjøpt meg to par av mine nye favorittbukser, disse fra Only. De holder fasongen som bare det, er superbehagelige, og finnes i 34" lengde. :tommelsmil: I tillegg har jeg handlet nydelig Alpaca Silk-garn i denne fargen, som jeg skal strikke meg skjerf og lue av. En gang. Når jeg får tid. Hehe. Med alpakkafesten til Drops kom det på en snau hundrings i materialkostnader, så da kjørte jeg på. :) Nå er jeg på jakt etter noen fine tunikaer, er det noen som har tips? Jeg kjøpte en utrolig digg sånn vid/stor/lang genser på Vero Moda, men de har bare XS igjen på senteret nå, og jeg angrer på at jeg ikke kjøpte den i flere farger... Nåja, for sent nå. Med mindre jeg stikker ut i lunchen på jobb en dag. Helt super med en ulltrøye under.

I dag har jeg gått gjennom jentenes stæsj, og de er rimelig godt dekket, hurra! Turnerose trenger en vindlue og noen litt større votter, samt litt tykkere mellomlagsull (ullfleece eller litt tykk hjemmestrikk, får se hva det blir), men ellers tror jeg faktisk vi er i havn. Veldig greit, altså! Fant ny høstdress til Snorkfrøken til halv pris på senteret forrige helg, fra Ticket2Heaven, som vi har vært veldig fornøyde med tidligere. Oppdaget nemlig at dressen i 80 var altfor kort i ryggen, så vi måtte bare. Den kan jo brukes utover vinteren også, med litt tykk ull under. :jepp: Greit å ha noe å bytte på, siden den "neste" vinterdressen etter Turnerose er i str 98. Det blir litt i største laget, hehe.

Resten av utemøblene er satt inn, plantene forsøksvis satt til overvintring i garasjen, Bee'en (vogna) pakket vekk og Cameleon gjort klar for vinterbruk. Jentenes sommertøy er delvis lagt vekk (stappet oppi en kurv på toppen av skapet, hehe), og jeg har planer om å få funnet frem mitt vintertøy, men det aner meg at det ikke blir før til helgen igjen. Må ha frem litt varmt tøy, jeg også - cardigans, kjoler og gensere av ull/kasjmir har ligget pakket vekk i sommer. :)

Sitter og ser på TV-aksjonen og krysser fingrene for at jeg aldri må oppleve demens på nært hold. Hverken mannen eller jeg har noe særlig av det i familiene, heldigvis, men det virker så fryktelig vondt. Uff.

Nå BURDE jeg rydde litt, legge på plass klær, lage matpakker, vaske opp litt... Slt det der. Men njæsj. Frister ikke. Må vel nesten henge opp vasken før jeg legger meg, da. :ler: Og helst mekke matpakker, ellers angrer jeg bittert i morgen tidlig. ;) Kanskje gjøre litt yoga, det hadde nok gjort seg! *stiv nakke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye fint du har kjøpt! Hvordan er buksa i livet? Jeg kan ikke ha de for lave. Så veldig fin ut.

Handler du mye på miinto? Etter at jeg flyttet til småbyen har netthandlingen tatt helt av. Det fins jo ingenting i denne byen. Eller, jo det gjør det, men alle går med det samme, og det er kjedelig.

Alt bra med deg/dere? Jeg dingler innom innimellom, og tenker stadig vekk på deg. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye fint du har kjøpt! Hvordan er buksa i livet? Jeg kan ikke ha de for lave. Så veldig fin ut.

Handler du mye på miinto? Etter at jeg flyttet til småbyen har netthandlingen tatt helt av. Det fins jo ingenting i denne byen. Eller, jo det gjør det, men alle går med det samme, og det er kjedelig.

Alt bra med deg/dere? Jeg dingler innom innimellom, og tenker stadig vekk på deg. :klemmer:

Buksa er nokså normal i livet, synes jeg - den rekker meg omtrent til navelen. Jeg er helfrelst, det er den diggeste buksa jeg har hatt på flere år! Anbefales! :D

Miinto har jeg faktisk ikke testet, kjøpte bootsene på senteret "vårt" på Shoe Gallery (tror jeg det heter), men fant bilde hos miinto. Handler jo en del på nett, jeg også, men det blir mest eBay, HM, Ellos og LaRedoute. Har en ambisjon om å sy mer til meg selv, men det var det med tid...

Her er det bra, hektisk, men sånn er det vel hos dere også, vil jeg tro?:) Savner dagboka di her inne, men skjønner godt at den ikke prioriteres. Kikker innom deg på FB innimellom, men jeg er så lite aktiv der... Litt pinlig å legge igjen bursdagshilsener og sånt to uker etter dagen og sånt. ;) Koselig å høre fra deg innimellom, det er det ihvertfall! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

iingvild: :hallo::klemmer:

---

Fineste barnehagebildene! De tok dem i går, og i dag var de klare til påsyn på nett - veldig kjapt! Jeg er superimponert - tidligere års bilder har vært helt ok (med unntak av Turneroses første år, der hun tydelig nettopp har grått veldig... :snufs:), men årets er altså knallfine. Både portretter og helfigurbilder av begge to, og ikke minst et nydelig søskenbilde. Superduperfornøyd, og vips, så har vi noen julegaver til besteforeldre og oldeforeldre klare. :jepp: Gleder meg til å få dem på papir og få dem opp på veggen!

Bhg skrøt fælt av fotografen, også, hun var visst kjempeflink med ungene, og det er ingen selvfølge... Snorkfrøken hadde vært mildt sagt skeptisk til fotograferingen til å begynne med, men på bildene vi har fått sitter hun med et kjempesmil!

Ellers spøy Turnerose ut over hele senga i natt, så jeg har vært hjemme med henne i dag. Men det virker som om hun bare måtte få tømt magen, for siden har det ikke vært noe mer, og hun har vært i fin form hele dagen. Det var dog flere på avdelingen hennes som var borte, så det er nok noe som går, ja. Spent på om vi andre slipper unna - Snorkfrøken virker helt fin, og jeg kjenner ingenting. Mannen er litt rar i magen, sier han, men jeg tenker at det like gjerne kan være sympatibasert, hehe. Man føler seg jo brått skikkelig kvalm hvis man ser noen som kaster opp. :ler:

Har fått ryddet og ordnet litt her hjemme, og jeg tror snuppa har kost seg med å få være alene med meg i mange timer. Så vi har egentlig hatt en kjempefin dag. Hentet Snorkfrøken kl 15, og siden har de holdt på her i stua. Nå er jeg klar for en pause. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk, jeg er ute av stand... Fryktelig rar i magen, mer på do enn vanlig, men ikke "vanlig" omgangssyke. I tillegg uggen og lite matlyst. Nesten så man skulle tro jeg var smelt på tjukken... :sjenert: Tror ikke jeg er det, men jeg tror jeg skal ta en test for sikkerhets skyld. Har vært hjemme fra jobb i dag, tenker at det er greit å unngå å smitte hele bunten. Får se hvordan ståa er i morgen.

Jeg har samtidig startet et nytt og bedre liv. :ler: Har forsøkt å komme litt i gang igjen med yoga/trening i det siste, og nå er målet tre økter i uka. Samtidig har det sklidd litt ut med snop etter at jeg begynte å jobbe - både på jobb og hjemme, for på jobben har vi "smågodtfredag", og det smågodtet varer stort sett til onsdag - for for min del er det dessverre sånn at slitenhet utløser et veldig søtbehov. Må bare ta meg sammen og motstå fristelsen. Så nå har jeg akkurat tatt meg en kopp chai med melk og tyrkisk yoghurt med honning, hermetiske klementiner og pistasjnøtter. Nam-nam. :)

Ellers har vi begynt å mekke julegaver! Jentene har fått tegne på kopper med porselenstusjer. Kjempesuksess! Turnerose har fått 2/3 av plassen, og så har Snorkfrøken fått tegne på resten. Har skrevet på "tittel" (bestemor, bestefar osv) ved hjelp av bokstavstensiler øverst, for selv om Turnerose etterhvert skriver de fleste bokstavene, er det jamen ikke så enkelt å få det som man vil på en krummet overflate. ;) Og det blir så fint! Turnerose har tegnet blomster, biler og båter, sau, en tekanne (!), hjerter og veldig mange soler (opptil flere på hver kopp, faktisk!). Snorkfrøken har tegnet fine kruseduller, alle i rødt - ethvert forsøk på å gi henne andre farger har endt i høylytte protester. :ler: Det har vært så vellykket at vi skal kjøpe flere kopper, for Turnerose har hintet tungt om hva hun har lyst til å gi mamma og pappa til jul! :fnise: Synes det var en kjempeidé, jeg, det er noe som kan brukes, som besteforeldre og oldeforeldre synes er veldig stas (ihvertfall i vår familie), de kan vaskes i oppvaskmaskinen etter herding og i det hele tatt. Og ikke minst har det vært moro å lage!

Er i gang med julegaveplanleggingen forøvrig, også. Synes det blir vanskeligere for hvert år som går, jeg. Ingen ønsker seg noe (utenom de få barna vi gir gaver til), og avstandene legger begrensninger på hva som kan gis til mannens familie - spiselige ting utgår i stor grad når det må overleveres tre uker før jul. Tar gjerne imot tips til hva som kan gis til voksne mennesker som har alt de trenger! (Utover bilder av jentene til de som vil ha det, da.)

All erfaring tilsier at november forsvinner med et svooosj, og vips, er det desember, som går enda fortere. Greit å ligge litt i forkant. Noen julekalendergaver er alt i hus, og jeg håper å få det på plass litt etter litt fremover. Turnerose er enkel å finne på ting til, det er bare å raide hobbyhyllene på TGR/Søstrene Grene, mens Snorkfrøken er vanskeligere. Jeg har tenkt å hekle litt frukt og grønt til lekekjøkkenet, som jeg gjorde til Turneroses første julekalender, men jeg tror det skal holde hardt å lage 20 ulike ting. :tunge1:

Jaja. Litt husarbeide må som alltid tas unna før legging, og så tror jeg jeg skal satse på en tidlig kveld. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe. Rene thrilleren, det her ;)

De krusene høres ut som en kjempefin idé! Hadde bare han min vært interessert i å tegne så... men han vil bare rydde opp blyantene, han. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lurt med heimepynta koppar! Stas for jentene å lage, og veldig moro å få! Alle har jo bruk for ein kopp! Eg fekk sånn kopp av ei venninne ein gong, det er min faste tekopp! Et fint minne! Har faktisk fått et fint lite fat med motiv og, det brukar eg når me har oppskore frukt eller småkaker. Veldig fine gåver!

Negativ test altså? Då må du ha god bedring ;) Syns det hadde vore moro med positiv test, eg! (Hos deg, altså. Her hadde det vore krise... ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Rene thrilleren, det her ;)

De krusene høres ut som en kjempefin idé! Hadde bare han min vært interessert i å tegne så... men han vil bare rydde opp blyantene, han. :ler:

Vi bør bli litt flinkere til å bruke regnfrakk, jeg blir helt ødelagt av dette her! :tunge1:

Hehe, et lite ordensmenneske! Turnerose var heller ikke så ivrig på tegning på den alderen, men Snorkfrøken elsker å tegne. Hun tegner i grunnen litt for mye, vi har nå blyantstreker på både gulv, vegger, bord og en gasillion ark. :ler: Må passe veldig godt på å legge penner utenfor rekkevidde. Og i helgen ble hun dødsfornærmet da jeg ga henne "fargeklossene" fra Stockmar - hun skulle ha blyanter, må vite, ikke sånne babyfarger! :snurt:

Så lurt med heimepynta koppar! Stas for jentene å lage, og veldig moro å få! Alle har jo bruk for ein kopp! Eg fekk sånn kopp av ei venninne ein gong, det er min faste tekopp! Et fint minne! Har faktisk fått et fint lite fat med motiv og, det brukar eg når me har oppskore frukt eller småkaker. Veldig fine gåver!

Negativ test altså? Då må du ha god bedring ;) Syns det hadde vore moro med positiv test, eg! (Hos deg, altså. Her hadde det vore krise... ;) )

Ja, det var det jeg tenkte, også - kopper kan alle bruke. Jeg tenker at de egner seg godt til bruk på jobb, også, unike som de er. :) Og ferdig navnet! :ler: Turnerose har bestemt at hun vil lage til alle hun kjenner, så vi kan få nok å gjøre frem mot jul. ;)

Hehe, ja, jeg er ikke fremmed for tanken på en til, men mannen er ikke helt der (ennå... ;)) Det er dog litt nervepirrende når jeg ikke har regelmessig mens (har ikke kommet i gang etter at Snorkfrøken ble født, noe som i utgangspunktet er utrolig digg) og vi ikke alltid (kremt, aldri) er like flinke til å bruke kondom. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...