*Frida* Skrevet 9. september 2013 #4161 Del Skrevet 9. september 2013 Tror mannen likte det, han og. Våkna av at han holdt hånda mi midt på natta. . Oi, så koselig! Eg syns maj-genseren var nydelig! Har lyst til å lage ei lita jakke eg og, minsten her får visst litt lite nytt. Og så har det igrunn lenge lagt i bakhovudet mitt at eg skal lage ei omslagsjakke til baby. Ser enden på teppet eg held på med, og kanskje lagar eg ei lita lue først, men så blir det kanskje ny jakke til jul! Middagsdate høyrest glimrande ut! Eg og sambo hadde ei sånn helg her i august, kombinert bursdag og 1årsforlovelsesdag. (Må feire forlovelsesdagen inntil me har ein bryllupsdag å feire!) Daten vår innebar flott 5-retters middag, konsert og hotellovernatting. Anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 9. september 2013 #4162 Del Skrevet 9. september 2013 Så herlig med kjæreste-date! Det står på planen for denne måneden for vår del også. Egentlig burde man jo hatt minst en fast date i måneden Den Maj-genseren var kjempefin! Er oppskriftene til Pinnsvindesign enkle å lese? Jeg har litt fobi mot strikkeoppskrifter, men det er jo så mye fint å strikke! Og i små størrelser burde det jo gå nokså fort (med mindre man har tynt garn og tynne pinner, selvsagt). Er veldig glad i Pickles sine design, jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 9. september 2013 Forfatter #4163 Del Skrevet 9. september 2013 (endret) Jakka var grisefin! Genseren også, men jeg er mer fan av strikkejakker. Enklere å regulere varmen, syns jeg. Dessuten er det vel uansett bedre med et prosjekt du ikke får litt fnatt av Småen har fått noen fine strikkeplagg allerede, blant annet todelt mariussett og en helt nydelig buksedress med flettestrikk. Var visst grusom å strikke (men det skal SM ha, hun lager så mye fint til både ungen og oss). Hurra for middagsdate! Jeg må faktisk le litt, for mannen og jeg hadde en date i helgen, vi også. Den første post pode, egentlig Så utrolig deilig! Skal absolutt gjentas. Tror mannen likte det, han og. Våkna av at han holdt hånda mi midt på natta. . Hvordan funka vogna til barnehagelevering? Jeg er egentlig enig i at jakke er mest praktisk. Men er litt forelska i den genseren, også... Hmm, hmm. Herlig å ha noen som strikker til en! Det gjør min svigermor også, og hun er så flink til å spørre hva vi har bruk for før hun setter i gang. Det liker jeg. Mamma gjør ikke det, og kommer med sånne mildt ubrukelige ting (fine, men hvor mange kjoler trenger en ettåring, liksom?) Åååh, smelter helt av håndholding. Herlig! Joda, det gikk jo på et vis. I dag hadde jeg bare med to fulle sett med barnehageutstyr i tillegg til matpakker og denslags, så den ble jo ikke baktung i det hele tatt. Men sånn til vanlig tror jeg det vil funke utmerket. Snorkfrøken hyler som en stukken gris når vi putter henne nedi (det gjelder alle vogner, altså), men blir musestille med en gang vi triller. Så for naboer som vi opp sånn ca 7.30, har vi nå sørget for vekkerklokke. Oi, så koselig! Eg syns maj-genseren var nydelig! Har lyst til å lage ei lita jakke eg og, minsten her får visst litt lite nytt. Og så har det igrunn lenge lagt i bakhovudet mitt at eg skal lage ei omslagsjakke til baby. Ser enden på teppet eg held på med, og kanskje lagar eg ei lita lue først, men så blir det kanskje ny jakke til jul! Middagsdate høyrest glimrande ut! Eg og sambo hadde ei sånn helg her i august, kombinert bursdag og 1årsforlovelsesdag. (Må feire forlovelsesdagen inntil me har ein bryllupsdag å feire!) Daten vår innebar flott 5-retters middag, konsert og hotellovernatting. Anbefales! Det er herlig å strikke til de minste, det går jo så fort! Jeg strikket Mini som hentejakke til Snorkfrøken, og den er veldig god, den jakka. Oooh, jeg tror vi må satse på date med overnatting så snart Snorkfrøken er ferdig med tenner og nattpupp. Høres digg ut! Vi hadde sånn halvveisplaner om å ta en tur til stedet der vi hadde bryllupsfesten vår i anledning fem års bryllupsdag, men tør altså ikke overnatting helt enda. Snart! Så herlig med kjæreste-date! Det står på planen for denne måneden for vår del også. Egentlig burde man jo hatt minst en fast date i måneden Den Maj-genseren var kjempefin! Er oppskriftene til Pinnsvindesign enkle å lese? Jeg har litt fobi mot strikkeoppskrifter, men det er jo så mye fint å strikke! Og i små størrelser burde det jo gå nokså fort (med mindre man har tynt garn og tynne pinner, selvsagt). Er veldig glad i Pickles sine design, jeg da En date i måneden er nok ikke egentlig så dumt! Jeg tror kanskje vi skal prøve å legge opp noe sånt - ikke at jeg tror mampap stiller som barnevakt månedlig (de er ikke de enkleste på den fronten), men det går jo an å ha en date night hjemme, også. Se en film og poppe popcorn og holde hender, hehe. Både Maj og Mini er fra design-club.dk, og jeg synes de er brukbart godt forklart. Det eneste jeg har å innvende er at man må regne ut økningene selv, det er litt kjedelig. Men jeg har en sånn strikkekalkulator jeg bruker (på nett, altså), så det er jo ikke akkurat noe stort problem. Duo-garnet som d-c.dk-oppskriftene må kjøpes med er tynt, men akk så deilig! Det er faktisk verdt innsatsen. Pickles har mye fint! Jeg synes en del av de eldste oppskriftene deres kanskje er litt vel basic og strikket på litt for tykke pinner ifht garntykkelsen, da, det ser liksom fort litt slaskete ut... Men det er meg. Endret 9. september 2013 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 9. september 2013 #4164 Del Skrevet 9. september 2013 Maj genseren var utrolig søt Mamma er en racer på strikking, og svigermor som tok opp strikkingen igjen da lita kom tror det er en konkurranse og kommer med litt ymse. Jeg har forøvrig spurt om hun kan strikke en heldress som mamma egentlig skulle strikke for meg, så da håper jeg vi slipper en rosa blondekragegenser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 10. september 2013 #4165 Del Skrevet 10. september 2013 Så herlig med date Blir ikke mye av det her, men vi fantasterer om en London tur bare vi to, tror vi skal få det til. Barnevakt er ihvertfall i boks Kjempefin genser! Jeg har ikke strikket hverken Maj eller Mini, men har planer om Mini til (evt.) nestemann. Andre jakker jeg syns er fine er denne versjonen av Rosett, den er kan fort gjøres større med litt tykkere garn og er supergrei å strikke. Ellers syns jeg denne er utrolig fin, men grusomt kjedelig å strikke. Har planer om å strikke Nøstebarn sin kragejakke snart, uten så mye krage. Med dobbelt garn tror jeg det skal vere relativt fort gjort. Tenker at det sikkert er en grei barnehagejakke. Når det gjelder gensre ender jeg alltid opp med Nøstebarn sine, bruker Bestefartrøya eller Rullegenseren som utganspunkt og så endrer jeg litt. Blir som regel til at jeg strikker striper, da går det fortere Nøstebarn har gode basisoppskrifter, men du syns kanskje de blir litt for kjedelige? Jeg er veldig glad i garnet deres. Ellers er jeg enig i at Pickles har mye fint, men de strikker så løst og jeg strikker ganske fast, så det er vanskelig å få riktig størrelse. Vimpelgenseren syns jeg er kul da! Mye fin inspirasjon på Ravelry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 13. september 2013 Forfatter #4166 Del Skrevet 13. september 2013 pusilus: Ja, hva ER det med de supernusselige blondegreiene? Også i lyse, duse farger, sånn at det er helt fullstendig ubrukelig til barnehagen... lilly: Åh, London-tur høres herlig ut! Håper dere får det til! Det ligger litt i planene hos oss også, men tror nok egentlig vi tar med jentene. Har lyst til å ha dem med til min "andre hjemby". Ally Pally, Bethnal Green, Science Museum, Natural History Museum, HMS Belfast... Mye moro for barn i London! Rosett har jeg lastet ned oppskriften på en gang, den er fin! Den andre du linker til har jeg strikket et par av, en til Snorkfrøken og en som barselgave, men det jeg synes er litt dumt med den er at ermene fort blir så vide når de er strikket den veien. Kragejakka hadde jeg glemt, den har jeg egentlig tenkt på å strikke lenge, men ikke kommet så langt. Kanskje den? Har Nøstebarn-boka, og har strikket rullegenser, ymse votter og luer og sånt. Men fasongen på tingene derfra er litt feil til jentene, så jeg må justere en del, og det vet jeg ikke helt om jeg gidder nå... Tror kanskje jeg går for Mini denne gangen, kjøpte litt garn forrigedagen som jeg tror kan bli fint. Er visst ute av stand til å tømme garnlageret. Så får vi se om det blir en Maj mot våren... Tror den er fin som vårgenser, egentlig! Vanskelig, assa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 13. september 2013 Forfatter #4167 Del Skrevet 13. september 2013 I går var jeg på shopping - jeg la igjen over en tusenlapp i Mac-counteren på Oslo City. Ganske digg å få første lønn etter å ha levd på lavbudsjett en stund. På vei hjem havnet jeg selvsagt midt i forsinkelsene pga de to dødsulykkene, men kom meg da hjem til sist. I dag hadde Turnerose kastet opp i det de skulle gå til barnehagen... Blir nok en bra helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 15. september 2013 Forfatter #4168 Del Skrevet 15. september 2013 Turnerose har vært litt pjusk gjennom helgen, men ikke mere oppkast, ihvertfall. I rimelig grei form etter fredagen, da var hun fryktelig slapp og orket ikke mat. Og i går kveld hadde Snorkfrøken feber, men det tror jeg er relatert til tenna. Nå er det hjørnetenner som presser seg gjennom, og de er ikke stort bedre enn jekslene, virker det som. Stakkars liten - nå har hun hatt tannvondt i over en måned. Lange netter for både ungen og mamma'n... Nå er Turnerose med mannen en tur på kontoret, siden de skal flytte i morgen og han må pakke sine saker der. Turnerose har mast lenge om å få være med pappa på jobben, så da var jo dette en perfekt anledning. Snorkfrøken har akkurat sovnet etter en 40 minutters sovekamp (hun er stuptrøtt, men sove, det skal hun IKKE!), så nå håper jeg hun tar seg en brukbar dupp. Hun trenger det når nettene er så urolige, i går kveld/natt var hun våken i en god time... Sånne sene kveldstimer med ammende barn på fanget er litt farlige for shoppefingeren. I går bestilte jeg meg vinterkåpe og skjerf (det røde) fra Somewhere/Ellos - hadde en sånn 40%-rabatt, så kåpa ble ikke så verst dyr. Synes den var enkel, klassisk og pen, også digget jeg materialet - 89% ull og 11% kasjmir + fôr i viskose! Jeg er og blir en materialsnobb. Fravær av polyester er en slager hos meg. Skjerfet er av ren ull, meget diggbart, det også. Nå er det plutselig høst ute! Det regner på skrå, og gule blader fyker forbi. Egentlig helt greit for meg, jeg synes det er enklere med "avklart" årstid heller enn den halvsommeren vi har hatt til nå. Kaldt om morgenen, varmt på ettermiddagen = håpløst å kle på seg. Men sommeren er forbi, og det er litt trist. Liker jo best den varme årstiden, tross alt. Men nå skal alenetiden utnyttes! Jeg har lyst på en god kopp te og å lese litt i et blad. Høstsysler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 15. september 2013 #4169 Del Skrevet 15. september 2013 Den blondekragegenseren med blondebråt i duse pastellfarger kom det Lita fikk den i hendene av svigermor, det jeg fokuserte på var de kule grønne knappene hun hadde fått fatt i... Jeg aner ikke hvordan hun tenker at vi kommer til å putte genseren på henne når hun vet hvilke farger det går i her.. Får passe på å sende den med på beste overbattingsbesøk Her nytes høsten med varm te og plommekake. Herlig med lønn!!!! Her gleder jeg meg til det kommer igjen en gang.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 16. september 2013 #4170 Del Skrevet 16. september 2013 Flott kåpe (og skjerf) hvor høyt går den i størrelsen? Deilig med lønn. Vi har jo så mye med huset nå, så det er lite shopping på gang, litt kjedelig egentlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 17. september 2013 Forfatter #4171 Del Skrevet 17. september 2013 Den blondekragegenseren med blondebråt i duse pastellfarger kom det Lita fikk den i hendene av svigermor, det jeg fokuserte på var de kule grønne knappene hun hadde fått fatt i... Jeg aner ikke hvordan hun tenker at vi kommer til å putte genseren på henne når hun vet hvilke farger det går i her.. Får passe på å sende den med på beste overbattingsbesøk Her nytes høsten med varm te og plommekake. Herlig med lønn!!!! Her gleder jeg meg til det kommer igjen en gang.... Haha, ja, det må brukes i utvalgte anledninger. Plommekake høres nammis ut, har du en god oppskrift å dele? Krysser stadig fingrene for deg! Flott kåpe (og skjerf) hvor høyt går den i størrelsen? Deilig med lønn. Vi har jo så mye med huset nå, så det er lite shopping på gang, litt kjedelig egentlig Går til str 44, tror jeg. Har tenkt på å melde deg hele uka, hvordan går det med flyttingen og alt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 17. september 2013 Forfatter #4172 Del Skrevet 17. september 2013 Sitter på kurs og er ikke sånn fryktelig motivert for å lære, kjenner jeg... Var hjemme i går, for både jentene og mannen var syke. Woohoo. Feber og diare x3 = jeg var sykepleier. I dag er Turnerose i bhg igjen (hun var jo først ut, ble dårlig på fredag), og mannen er hjemme med Snorkfrøken og seg selv, kan man si. Han har vært mye syk i det siste og fikk legetime i dag igjen, håper egentlig at han får seg en sykemelding og får tid til å komme seg skikkelig. Virker som om han hangler. Liker det ikke. Nåja, jeg får følge med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 17. september 2013 #4173 Del Skrevet 17. september 2013 Plommekake 3 egg 300 g (3 1/4 dl) sukker 2 1/2 dl melk 175 g margarin, smeltet 350 g (knapt 6 dl) hvetemel (jeg brukte havremel og samalt hvete grov halvt om halvt) 3 ts bakepulver Egg og sukker piskes til eggedosis. Tilsett melk og smeltet smør. Sikt mel og bakepulver (noe som hos meg betyr ha i!!) Rør det hele sammen. Fordel i liten langpanne som er dekt med bakepapir eller smurt. Del en hel haug med plommer, hver i 4 (uten stein) og stikk i røra. Ha på litt sukker og kanel tilslutt. Stekes på 190 grader i 25-30 min, midterste rille. det kan være lurt å legge plommene i en pose sammen med en sukker- og kanelblanding før de legges på røren - Jeg hadde kanel og nellik over en haug med plommer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 18. september 2013 #4174 Del Skrevet 18. september 2013 Så flink du er som strikker til barna dine! Ca hvor mye penger går det med til en genser? Er vel helst tida det står på? Majgenseren var kjempefiiin, helt min stil. Men MInien var også nydelig. Jeg er på utkikk etter noen gode vinterplagg til Fløtepusen nå, men blir nok til at jeg strikker. leter etter en strikkejakke i ull, tror jeg. Eller vet egentlig ikke helt hva jeg leter etter... gratla med ny jakke og skjerf, kjempefint! Og ekstra gøy med rabatter! Ferdig med kurset ditt? Var på kurs den dagen jeg også, helt greit... men var noe tett i pappen. Holder deg frisk du altså? med hele familien din lettere slått ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 28. september 2013 Forfatter #4175 Del Skrevet 28. september 2013 Takk for oppskriften, pusilus! Håper jeg får bakt litt i morgen. Pasjonsblomst, det vil i grunnen avhenge av veldig mye - hva slags garn du velger, ikke minst, men også hva slags oppskrift du velger å bruke (om du må kjøpe garn sammen med oppskriften, f.eks., eller om du bruker en gratis oppskrift/en du har liggende fra før osv). Jentene her (og jeg) er sensitive for kløing (eksem), så her går det stort sett i ulike varianter og kombinasjoner av alpakka, merinoull og silke. Jeg er glad i garnet fra Drops, ihvertfall av det som er lett tilgjengelig her til lands, synes det er billig ifht kvaliteten, ihvertfall stort sett. Du store alpakka har også veldig mye deilig garn. Jeg synes det er vanskelig å finne gode strikkejakker i butikk, men jeg er nok litt sær. Foretrekker rundfelling eller raglanfelling til småbarn, er "streng" på materialer og i det hele tatt. Ymse kurs her om dagen, mer om det snart. Ikke alltid jeg er like tilstede. til begge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 28. september 2013 Forfatter #4176 Del Skrevet 28. september 2013 Dagene flyr! Herlighet, elleve dager siden sist jeg var innom i min egen dagbok. Mye som skjer, siden sist har jeg vært på seminar (og fått brystbetennelse som følge av en natt borte fra Snorkfrøken), vært mer hjemme med syke barn, prøvd å få trent litt, smurt ørten matpakker, funnet frem ulltøy til jentene... Seminaret var bra, men det var skikkelig kjipings med den brystbetennelsen. Trodde at en natt borte skulle gå bra, jeg hadde med pumpe og prøvde å unngå det, men dengang ei. Jeg fikk ammet meg gjennom det verste så snart jeg var hjemme, fikk litt hjelp av den utdrivningsnesesprayen, og venter på svar fra legen ang melkeprøve, men regner egentlig med at den er bra siden jeg ikke har merket noe mer de siste par dagene. Mannen har fått bygget ferdig sykkelen jeg fikk i deler i 30-årsgave, og den har blitt veldig bra! Så i dag har vi vært og handlet litt sykkeltøy til meg. Veldig greit å ta det sånn på slutten av sesongen, for jeg fant alt jeg trengte på salg. To sykkelshorts, en jakke (som egentlig ikke er sykkeljakke, men som var lengre bak og ellers oppfylte kravene mine, sykkelhansker og en tynn lue til å ha under hjelmen for til sammen 1100 kr. Ikke så galt, vel? Etter middag ble det en times sykkeltur med jentene i sykkelvogna. Litt øm i rumpa nå. Gøy å sykle litt igjen, da, det er flere år siden jeg har syklet på stier og sånt. Gjorde det en del da jeg bodde hos mampap, men de siste årene har det vært lite. Og noe ganske annet å gjøre det med fulldempet sykkel, hurra! Ellers tenker jeg mye på at babyen min såvisst ikke er noen baby lenger... Hun har virkelig blitt "stor" den siste tiden. Veldig selvstendig, og med sterke meninger. I dag hadde vi oppskåret frukt og grønt til kveldskos på stuebordet, og hun drev og ommøblerte voldsomt på innholdet i skålene. Da vi stoppet henne i å ta med en bit mango bort i kassen med klosser, ble hun RASENDE. Hun skravler i vei, og sier tydelig fra når det er noe hun vil/ikke vil. Hun leker masse med dyrene sine, lekekjøkkenet, klosser, dokka og Duplo. Men aller mest putter hun ting hun liker oppi gåvogna si, og triller rundt på det her i stua. Ting hun liker er alt fra leker til tomme smoothier, sokker (som hun uten unntak drar av seg etter tre minutter), grytelokk og poseklyper. Det hun får fatt på, med andre ord. Turnerose er også fin om dagen, hun begynner å bli litt "enklere" i det at den voldsomme selvstendighetsfasen som jeg føler hun har vært i det siste året er i ferd med å avta, og hun er direkte morsom å være sammen med. Leker og tuller, elsker å lage rare bevegelser mens hun tullesynger, tegner fine mennesker og hus og landskaper, elsker hobbysysler av alle slag, "leser" på senga før hun sovner hver kveld... Om Snorkfrøken har blitt stor, så har jo Turnerose blitt nærmest voksen. Jeg prøver å få en del alenetid med henne om dagen, i den grad det lar seg gjøre i hverdagen, for hun er veldig sugen på mammatid, og det er tydelig at hun trenger det. Og det er skikkelig gøy å være sammen med henne om dagen! Nå sitter vi og ser en vanvittig ubehagelig episode av Silent Witness på BBC. Den serien kan være utrolig guffen, men jeg liker den likevel. Britisk krim er så mye mer virkelighetsnær, som gjør den både bedre og verre enn andre ting. Ubehagelig realistisk... I morgen lurer vi på en Sverige-tur, vi får se hva det blir. Trenger påfyll av kjøttpålegg og denslags. Muligens mye folk, da, siden dette er starten på høstferien... Vi får se. Fortsatt god helg til de som måtte titte innom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 1. oktober 2013 #4177 Del Skrevet 1. oktober 2013 *Innom* Ang jobb: ikke enklere her nei. *Krysser fingre* Kjøper du tekstiler (elastisk = til lue feks) på nett? Evt hvor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 1. oktober 2013 #4178 Del Skrevet 1. oktober 2013 Høres helt ut som ungene her De har blitt så store! Er bare på snartur innom, tenkte det var på sin plass med et lite innlegg i alle fall Håper dere får en fin uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 6. oktober 2013 Forfatter #4179 Del Skrevet 6. oktober 2013 *Innom* Ang jobb: ikke enklere her nei. *Krysser fingre* Kjøper du tekstiler (elastisk = til lue feks) på nett? Evt hvor? Krysser fingrene for deg! Må være din tur snar nå. Jeg handler en del på Stoff&Stil (de har jo fysisk butikk i din by), Textart, innimellom hos Funkjogging (under 200 kr, såklart), Myllymuksut (ulljersey, også under 200 kr i slengen), og jeg har planer om å teste ut "ull på rull" fra Janus. Hva skal du sy? Høres helt ut som ungene her De har blitt så store! Er bare på snartur innom, tenkte det var på sin plass med et lite innlegg i alle fall Håper dere får en fin uke Ja, det går unna! Uka har vært bra, din også, håper jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 6. oktober 2013 Forfatter #4180 Del Skrevet 6. oktober 2013 Da var verandamøblene på plass i garasjen, med unntak av de to store tingene (solseng og putekasse) som skal pakkes inn i presenninger før snøen kommer. Men alt er vasket over og klart. Til og med vinduet og verandadøra! Plantene har fått seg en overhaling, og de som (forhåpentligvis) skal overvintre er klippet ned og satt vekk. Deilig å få gjort det, i fjor ble det i hyrten og styrten etter det første snøfallet, hehe... Plantene og krukkene foran huset må stå til neste helg, da, for nå må vi ha middag. Helgene går så altfor fort, jeg kjenner veldig på at jeg helst skulle jobbet 80%. Slippe å bruke tid på å ta igjen husarbeid på lørdag og søndag. Men nuh må middagen på komfyren, den går heldigvis fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå