*lilly* Skrevet 21. august 2013 #4121 Del Skrevet 21. august 2013 Gratulerer med jobb! Det er så herlig når sånne ting går i boks Og inntil vidre syns jeg det høres ut som du har det ganske fint hjemme, du får nyte det nå som du har fått jobb og barnehagestarten går så fint! Kjempefin jakke, har nesten identisk selv og jeg bruker den MYE året rundt! Har en regnkåpe også, men den blir aldri brukt siden den er så klam. Skikkelig bomkjøp Nå er jeg på utkikk etter ny allværsjakke etter at Norrøna jakken min er utslitt (har hatt den i over 10 år).. Tror det blir Bergans denne gangen! Ha en fortsatt fin dag, og ikke slit deg ut på monteringa (men nå er du kanskje ferdig?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 21. august 2013 #4122 Del Skrevet 21. august 2013 Mange gode smaker på Ramlösa, ja! Men jeg synes likevel at Farris er litt overlegen, for det er noe med vannet fra Farriskilden som funker veldig bra for meg. Hmm, den har jeg ikke prøvd, tror jeg... Favoritten her er mango og den med grønn kork, noe pæregreier? Granateple er favoritten her, med mango som en god nummer to Nå må jeg le, jeg leste litt vel kjapt og tenkte "jaja, koselig for deg at du er nypult". Vet at man hører det man vil høre, men det får være grenser. Klassisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 22. august 2013 #4123 Del Skrevet 22. august 2013 Høres godt ut å få byttet ut kjøkkenbordet med en skikkelig arbeidspult Heldige dere som bor så nært svenskegrensen! *drømmeomhvittoblerone* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 22. august 2013 Forfatter #4124 Del Skrevet 22. august 2013 Nå må jeg le, jeg leste litt vel kjapt og tenkte "jaja, koselig for deg at du er nypult". Vet at man hører det man vil høre, men det får være grenser. Rød pære, tror jeg du tenker på. Den er god. Key Lime-varianten er også helt utrolig digg. Gratulerer med jobb! Det er så herlig når sånne ting går i boks Og inntil vidre syns jeg det høres ut som du har det ganske fint hjemme, du får nyte det nå som du har fått jobb og barnehagestarten går så fint! Kjempefin jakke, har nesten identisk selv og jeg bruker den MYE året rundt! Har en regnkåpe også, men den blir aldri brukt siden den er så klam. Skikkelig bomkjøp Nå er jeg på utkikk etter ny allværsjakke etter at Norrøna jakken min er utslitt (har hatt den i over 10 år).. Tror det blir Bergans denne gangen! Ha en fortsatt fin dag, og ikke slit deg ut på monteringa (men nå er du kanskje ferdig?) *lilly*! Koselig å "se" deg! Regnkåper er klamme, ja. Det skal ganske mye regn til før jeg bruker den jeg har, den er av sånt "gammeldags" regntøystoff. Bergans-jakke blir nok bra! Ha en fin dag du også! Granateple er favoritten her, med mango som en god nummer to Klassisk Høres godt ut å få byttet ut kjøkkenbordet med en skikkelig arbeidspult Heldige dere som bor så nært svenskegrensen! *drømmeomhvittoblerone* Det er ikke så dumt med en Sverige-tur i ny og ne! Hamstre litt kjøttpålegg og ost og ymse annet... Så lenge vi ikke blir sittende fast i nabolandet, ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 22. august 2013 Forfatter #4125 Del Skrevet 22. august 2013 Jøssda. Våknet i dag fullstendig potte tett, med feber og full pakke. Mannen tok heldigvis levering. Jeg har inntatt sofaen og ser på Masterchef Australia, hehe. Mine bestevenner for øyeblikket er tekoppen og Kleenex Balsam. Hjalp nok ikke på formen at Snorkfrøken var våken hver halvtime i natt, jeg tror det var tenna som plaget henne. Hun har jo fire jeksler på vei ut, men det tar sin tid... Gleder meg til de er ute. Tror ikke det blir så mye husarbeide i dag, gitt. Har lyst til å ta det helt piano og pleie forkjølelsen. Litt smårydding blir det vel etterhvert, men jeg tror ikke jeg skal ta meg ut. Kroppen verker av både forkjølelse og stølhet fra gårsdagens utskeielser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 22. august 2013 #4126 Del Skrevet 22. august 2013 God bedring Joyce!! Håper du er helt god til mandag (helst før såklart!) 4 jeksler på gang, stakkars Snorkfrøken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 22. august 2013 Forfatter #4127 Del Skrevet 22. august 2013 Takk for det, Pasjonsblomst! --- Tipser om at Sparkjøp har 30% på Safa-ull denne uka. Jeg har akkurat hamstret strømpebukser til jentene (på nett), for Safa sine er suverent gode. Synd de ikke hadde bodyene, for Snorkfrøken kunne trengt noen i str 90. Men det finner jeg sikkert hos Bogerud etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 22. august 2013 #4128 Del Skrevet 22. august 2013 Handlet på Sparkjøp jeg også... ble masse sokker til mor og far, og 1! par strømpebukser til hun lille. (nesten litt overrasket over meg selv). ble så usikker på om jeg skulle ha 70 eller 80 cm, må prøve på fløtepusen i morgen tenker jeg. Burde jeg handle flere? Er det liksom universal høst og vinterplagg under ei tynn bukse eller med en liten kjole over? Krabbebuksene var svææært poppis her i gården i vinter, men ser for meg at det er best med vanlige strømpebukser nå... som går bedre i skoene og slikt Hvilke modeller kjøpte du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 22. august 2013 Forfatter #4129 Del Skrevet 22. august 2013 Handlet på Sparkjøp jeg også... ble masse sokker til mor og far, og 1! par strømpebukser til hun lille. (nesten litt overrasket over meg selv). ble så usikker på om jeg skulle ha 70 eller 80 cm, må prøve på fløtepusen i morgen tenker jeg. Burde jeg handle flere? Er det liksom universal høst og vinterplagg under ei tynn bukse eller med en liten kjole over? Krabbebuksene var svææært poppis her i gården i vinter, men ser for meg at det er best med vanlige strømpebukser nå... som går bedre i skoene og slikt Hvilke modeller kjøpte du? Vi bruker sånne tynne ullstrømpiser mye, ja. Her går det i ull fra september/oktober til mars/april, så det er et visst forbruk, kan du si... Snorkfrøken sine i 80 fra i vinter passer fint, men hun har lange bein, og jeg tror neppe de holder hele vinteren. Kjøpte to par "vanlige" (de er så gode med den ribben rundt leggen, for de holder seg på plass, i motsetning til det meste annet vi har testet) og et par av krabbevarianten. Sistnevnte mest fordi de har antiskli på føttene, det er kjekt her hjemme hvor vi sjelden får henne til å ha på tøfler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 22. august 2013 #4130 Del Skrevet 22. august 2013 70 eller 80? Her blir det nok kjøpt 90 som han GROR! Men takk for ulltips, kjekt å kjøpe på salg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 23. august 2013 #4131 Del Skrevet 23. august 2013 Vi bruker sånne tynne ullstrømpiser mye, ja. Her går det i ull fra september/oktober til mars/april, så det er et visst forbruk, kan du si... Snorkfrøken sine i 80 fra i vinter passer fint, men hun har lange bein, og jeg tror neppe de holder hele vinteren. Kjøpte to par "vanlige" (de er så gode med den ribben rundt leggen, for de holder seg på plass, i motsetning til det meste annet vi har testet) og et par av krabbevarianten. Sistnevnte mest fordi de har antiskli på føttene, det er kjekt her hjemme hvor vi sjelden får henne til å ha på tøfler. tror jeg stikker innom sparkjøp og kjøper et par strømpebukser til, de så veldige fine ut ja med forsterket ullribbfot og såder! Og krabbebuksene fra i fjor er helt tynnslitte, kan visst bare kaste dem... hehe. 80 er bittelitt for stort for Fløtepusen sine litt kortere bein... iallfall på strømpebukser uten "sokk" som ikke holder seg på plass. Kjedelig å snofle i buksebeina hele veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 23. august 2013 Forfatter #4132 Del Skrevet 23. august 2013 Min siste dag i "frihet", uæææh! Vet ikke helt hva jeg skal bruke dagen på - tror kanskje jeg skal sy, rett og slett. Snorkfrøken var veldig lei seg ved levering i dag, så det blir kort dag for henne. Tror hun begynner å skjønne litt mer hva opplegget er nå, og jeg vet ikke om hun synes det er så bra... Jeg vet at det går seg til, og de er så flinke der borte, men det er vondt for mamma'n. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 24. august 2013 Forfatter #4133 Del Skrevet 24. august 2013 Huh, det ble en skikkelig ekspedisjon i dag! Ikke helt planen, men greit nok. Fikk unna en hel del, da, det var bra! Mannen hadde et ærend på Lillestrøm for svigermor, så da ble vi jentene med og hamstret ull på Obs! (ullfrotté/mellomlagsull til begge jentene, samt litt sokker og sånt), og kjøpte Dockboots til Snorkfrøken. Og luer fra Hufa til hele gjengen, hehe - dvs, luer til jentene og pannebånd til mannen og meg. Hufa KAN luer, altså! Og så var klokka plutselig litt mye, så vi tok middagen på McD på Alna (er vi der en gang i uka? :D) og da vi hadde spist hadde Snorkfrøken sovna på ryggen min, så da ble vi der litt også... Men jamen var det ikke så dumt, for der fant vi nye sko (Superfit) til Snorkfrøken (hvis føtter har vokst en størrelse den siste uka, tror jeg) til 200 kr på Barnas Hus, kose-/treningsbukse til meg, sykkellue og sykkelhansker til mannen på XXL, Hama-perler til gavelageret på Toys'r'us og en bok til jentenes kusine på Ark. Nå er det barne-TV og lørdagsgodt i sofaen, mens mannen har rømt ned i garasjen for å skru på sykkel. Jeg kjenner det var deilig å få handlet inn litt av det vi trenger til vinteren, men også at forkjølelsen forsatt sitter i og at jeg er rimelig sliten. Deilig å slappe av litt med laptopen mens jentene glaner på Timmy. (Har visst blitt rene shoppingdagboken igjen, dette, hehe! Men det konseptet er visst borte her inne, ser jeg, det ble vel aldri noen ny "gjeng", kanskje? Vi var jo en fin gjeng meg gamle travere der en gang i tiden... *mimre*) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 24. august 2013 #4134 Del Skrevet 24. august 2013 Ja, shoppinggjengen. Det var den som fikk meg til å lage en bruker og en dagbok for 6,5 år siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 24. august 2013 #4135 Del Skrevet 24. august 2013 Gratulerer med masse nyinnkjøpt! alltid kjekt og slitsomt med litt shopping... Obs er en fin plass å handle til barna synes jeg! Må handle noen huer jeg også, må bare måle omkretsen først. helsestasjon mandag! Så en brun ullfrottedress på obs eller noe, som jeg tenkte jeg kunne handle til Fløtepusen. Var det den du kjøpte? må jo ha noe mellomlags etterhvert. Har du hoppet i kosebuksa enda? gratla! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 24. august 2013 #4136 Del Skrevet 24. august 2013 Ble litt shopping på oss i dag også. Men altså, vi MÅ jo ta sånne skippertaklørdager fordi vi ikke rekker slikt ellers i uka. Ble noen ullstrømpiser til Småen og litt fornyelse av garderoben min. Er offisielt tilbake til der jeg var før huleboeren dukket opp, hurra! Men det er kaotisk for klesskapet. Mye av det gamle, som jeg ikke har fått på meg før nå, sitter ikke like pent. Tok i hvert fall en liten gjennomgang og ryddet ut de slaskete babyfleskklærne. Overraskende nok var det ikke snakk om mange plaggene, og et øyeblikk lurte jeg fælt på hvordan jeg har klart meg med så lite tøy, men så kom jeg på at jeg har bodd i ammetøyet fra milker sstore deler av året. Du o store mammaekspert, hvilke sko egner seg til bruk i barnehagen nå? Posene funker dårlig ute, men han går ikke helt ennå (nummeret før, riktignok). SM gnåler om at han ville lært seg å gå bare han fikk gå med stive sko, så der har vi diskusjoner omtrent ukentlig. . Grr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 25. august 2013 #4137 Del Skrevet 25. august 2013 Grattis med ny jobb! Ja takk til mer shoppingprat, jeg savner den gamle gjengen vår. Er ikke her inne så ofte lenger, men jeg kan jo kanskje skjerpe meg litt. Ha en fin søndag, søteste Joyce. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 29. august 2013 Forfatter #4138 Del Skrevet 29. august 2013 Ja, shoppinggjengen. Det var den som fikk meg til å lage en bruker og en dagbok for 6,5 år siden Det er lenge siden, altså! Min første bruker her registrerte jeg vel sent i 2006, mener jeg. A lifetime ago... Gratulerer med masse nyinnkjøpt! alltid kjekt og slitsomt med litt shopping... Obs er en fin plass å handle til barna synes jeg! Må handle noen huer jeg også, må bare måle omkretsen først. helsestasjon mandag! Så en brun ullfrottedress på obs eller noe, som jeg tenkte jeg kunne handle til Fløtepusen. Var det den du kjøpte? må jo ha noe mellomlags etterhvert. Har du hoppet i kosebuksa enda? gratla! Vi gikk for Playground-ulla fra Janus, som var på tilbud. Er jevnt over godt fornøyd med Janus. Leketøy, som de også har litt av i Coop-systemet, skal visstnok være produsert av Janus, og det er ihvertfall ganske likt i både fasong og stoff. Synes ullfrotté er fint som mellomlag, ikke for tykt og ikke for klumpete. Ullfleece er utrolig deilig, men litt i meste laget under dress for jentene våre. Ble litt shopping på oss i dag også. Men altså, vi MÅ jo ta sånne skippertaklørdager fordi vi ikke rekker slikt ellers i uka. Ble noen ullstrømpiser til Småen og litt fornyelse av garderoben min. Er offisielt tilbake til der jeg var før huleboeren dukket opp, hurra! Men det er kaotisk for klesskapet. Mye av det gamle, som jeg ikke har fått på meg før nå, sitter ikke like pent. Tok i hvert fall en liten gjennomgang og ryddet ut de slaskete babyfleskklærne. Overraskende nok var det ikke snakk om mange plaggene, og et øyeblikk lurte jeg fælt på hvordan jeg har klart meg med så lite tøy, men så kom jeg på at jeg har bodd i ammetøyet fra milker sstore deler av året. Du o store mammaekspert, hvilke sko egner seg til bruk i barnehagen nå? Posene funker dårlig ute, men han går ikke helt ennå (nummeret før, riktignok). SM gnåler om at han ville lært seg å gå bare han fikk gå med stive sko, så der har vi diskusjoner omtrent ukentlig. . Grr. Hurra for pregravidvekt! Så deilig! Jeg er bare en kilo unna nå, men kunne godt tenke meg å ta av 5-10 kg til, egentlig. Vi får se hvordan det går. Jeg merker også at mange av de gamle klærne ikke funker like godt etter graviditet (og keisersnitt), så må nok fornye litt etterhvert, jeg også. Vi har hatt litt ymse fra Kavat, Ecco, Superfit... Jeg er opptatt av at sålen skal være myk, hele sålen, ikke bare på midten. Videre vil jeg ha sko som går litt opp rundt ankelen, så de er litt stødige. Helst skinn, som puster godt og ikke får stink i med en gang. Det med stive sko er gammel og utdatert lærdom, husker det hadde endret seg alt tidlig på 90-tallet, da broder'n skulle ha sko. Mine første var de klassiske hvite med stiv skinnsåle... Nå anbefaler de jo å gå mest mulig barbeint, ikke bruke tøfler med skosåle, osv... Grattis med ny jobb! Ja takk til mer shoppingprat, jeg savner den gamle gjengen vår. Er ikke her inne så ofte lenger, men jeg kan jo kanskje skjerpe meg litt. Ha en fin søndag, søteste Joyce. Så koselig å se deg her! Håper jeg ser deg mer fremover, det hadde vært kjempekoselig! Hvordan er livet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 29. august 2013 Forfatter #4139 Del Skrevet 29. august 2013 Huh, hektisk uke. Restene av forkjølelsen min sitter fortsatt i, i går fikk mannen spysyke (heller mot å tro at det var matforgiftning), ny jobb, ny hverdag i barnehagen... Jobben er fin-fin, men det tar litt tid å komme inn i ting. Tusen systemer som er koblet opp mot hverandre, de eldste er fra 80-tallet, og det er ikke gjort i en håndvending å skjønne sammenhengen. Men det kommer vel etterhvert, tenker jeg. Kollegene er veldig allrighte, huset er digert og minner i grunnen mest om en maurtue, T-baneturen til jobb er litt lang og samtidig litt deilig... Men alt er nytt, og jeg er ganske sliten. Forkjølelsen bidrar vel ikke akkurat positivt i så måte, blir stadig sliten av å gå opp trappa. Dumme høstsesong... I kveld la mannen seg tidlig, og jeg har brukt kvelden på litt egenpleie. Ansiktsmaske, barbering av legger og litt sånt. Deilig å få gjort, særlig fordi beina kan kombineres med kjole eller skjørt i morgen. Nå må jeg mekke matpakker til jentene, og så får jeg komme meg i seng, jeg også. Trøtt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 30. august 2013 Forfatter #4140 Del Skrevet 30. august 2013 (endret) YES! Mannens jobb skal flytte, og det gjør hverdagslogistikken SÅ mye enklere. Det er ganske stor forskjell på Skøyen og sentrum i så måte. Det blir bra! Er på jobb, men det er nesten ingen andre (ferie, syke barn, ymse møter), så her er det meget stille og rolig. Jeg sitter og prøver å sette meg inn i ting, men det er ikke så enkelt når det ikke er noen her som jeg kan spørre om ting jeg lurer på... Noterer i boka mi og får spørre til uka. Deilig med en rolig dag etter en hektisk uke. Snorkfrøken måtte hjem fra bhg etter en time, da hadde de målt tempen hennes til 38,1... Var 37,6 hjemme i dag morges, men det kommer jo plutselig. Mannen er hjemme etter sin sykdomsrunde, da, så sånn sett passet det så godt som det kan passe. Kan bli en fin helg, haha. Mangler bare at Turnerose også blir syk, nå, så er vi skrantne alle mann... Endret 30. august 2013 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå