Pasjonsblomst Skrevet 17. august 2013 #4101 Del Skrevet 17. august 2013 Herlig dag! Særlig frokosten høres digg ut... (er et skikkelig frokostmenneske!) Og nå minnet du meg på den smoothiedingsen.- OG hjemmelaget smoothie-både til meg og lillepusen. (gått veldig i havregrøt her om dagen- full av digg). Kanskje jeg bestiller hjem? Koselig med vellykket familiebesøk.... det er gull verdt, iallfall når man vet at det ikke alltid er LIKE koselig. )) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 17. august 2013 #4102 Del Skrevet 17. august 2013 Gratulera med ny jakke forresten! Herlig at du fant en så fin jakke og til en god pris attpåtil!! Ikke verst. Tror absolutt den vil funke bra med begge skovalg.. Jeg er på jakt etter ny allværsjakke ELLER -kåpe. Har sett mest på jakker, type goretex (eks Norrøna). Tenker det skal funke til små turer i regn og vind, og f.eks når jeg er ute og leker med Fløtepusen i dårligere vær.. Hva skal du bruke kåpa til? vs f.eks Norrøna jakke di? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 17. august 2013 #4103 Del Skrevet 17. august 2013 Jeg har en nordheim allværskåpe som er et par år gammel, fikk ikke opp bilde på linken, den høres ut som den du kjøpte deg. Jeg er super fornøyd med den, mye bedre kjøp den enn den uformelige jeg kjøpte i år, liker å ha snitt/innstramming i livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 17. august 2013 Forfatter #4104 Del Skrevet 17. august 2013 Herlig dag! Særlig frokosten høres digg ut... (er et skikkelig frokostmenneske!) Og nå minnet du meg på den smoothiedingsen.- OG hjemmelaget smoothie-både til meg og lillepusen. (gått veldig i havregrøt her om dagen- full av digg). Kanskje jeg bestiller hjem? Koselig med vellykket familiebesøk.... det er gull verdt, iallfall når man vet at det ikke alltid er LIKE koselig. )) Den anbefales virkelig, den Babypote-en, ihvertfall! Gratulera med ny jakke forresten! Herlig at du fant en så fin jakke og til en god pris attpåtil!! Ikke verst. Tror absolutt den vil funke bra med begge skovalg.. Jeg er på jakt etter ny allværsjakke ELLER -kåpe. Har sett mest på jakker, type goretex (eks Norrøna). Tenker det skal funke til små turer i regn og vind, og f.eks når jeg er ute og leker med Fløtepusen i dårligere vær.. Hva skal du bruke kåpa til? vs f.eks Norrøna jakke di? Kåpa er tenkt som jobbplagg, først og fremst, altså til litt penere bruk, men som kan tåle det meste av vær uten å være en ren regnkåpe, i motsetning til hva bomullstrenchen min gjør. Norrøna-jakka mi (som er knallrød, tror det er denne) bruker jeg masse, på tur og i sandkassa. Men jeg synes ikke den er fullt så godt egnet til den typen klær jeg bruker i jobbsammenheng - nokså ofte kjole/skjørt, dressbukseaktige ting osv. Synes den egner seg best med jeans og joggesko eller turbukse/treningstøy. Jeg ville ha en litt mer sober farge som passer til mesteparten av klærne mine (svart er litt trist, men anvendelig), som ikke kræsjer med penere støvletter og sko, og noe som går litt ned på lårene. Men jeg er nok litt fin på det, altså. Jeg har en nordheim allværskåpe som er et par år gammel, fikk ikke opp bilde på linken, den høres ut som den du kjøpte deg. Jeg er super fornøyd med den, mye bedre kjøp den enn den uformelige jeg kjøpte i år, liker å ha snitt/innstramming i livet. Så godt å høre! (At du har vært fornøyd med Norheim, mener jeg, ikke at du er mindre fornøyd med årets kjøp! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 18. august 2013 #4105 Del Skrevet 18. august 2013 Nydelig jakke! Du valgte altså den svarte? Eg har og sett etter sånne halvlange regnkåper/allværskåper, uten å finne 'den perfekte', men den var fin! Syns jakker, sånne skikkelige i alle fall, er dyre, men vil vel holde seg i årevis. Dei raude støvlane er sikkert knallkule til! Men bytter du sko på jobb då? Kan jo ikkje gå i støvler ein heil dag på jobb... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 19. august 2013 Forfatter #4106 Del Skrevet 19. august 2013 Nydelig jakke! Du valgte altså den svarte? Eg har og sett etter sånne halvlange regnkåper/allværskåper, uten å finne 'den perfekte', men den var fin! Syns jakker, sånne skikkelige i alle fall, er dyre, men vil vel holde seg i årevis. Dei raude støvlane er sikkert knallkule til! Men bytter du sko på jobb då? Kan jo ikkje gå i støvler ein heil dag på jobb... Jeg gikk for den svarte, ja. Har aldri vært så glad i brunt/beige, og har lite som passer til, så det var et nokså enkelt valg. Helt enig i at det er dyrt. Men jeg regner også med å ha den i noen år. Den røde Norrøna-jakka, som jeg kjøpte på outlet'en i Vestby for bursdagspenger i fjor (mao ganske mye billigere enn hva den koster i "vanlig" butikk), erstattet en allværsjakke jeg hadde hatt siden 2004, så hvis man deler prisen på åtte år, da blir det jo ikke så aller verst. Da var den gamle godt brukt, for å si det sånn. Jeg har tatt vare på den til sjauing, men den holder ikke vann ute lenger, selv ikke med sånn impregneringsvask, hehe. Og 1300 kr (for kåpa) er tross alt en god del mindre enn 2000, som de øvrige kåpene jeg har sett på har ligget på i pris. Bytter til sko på jobb, ja. På den gamle jobben hadde jeg et par billige H&M-ballerinasko stående, håper jeg kan ha det på den nye også! Hvis ikke må jeg jo bare slenge noen med i veska. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 19. august 2013 #4107 Del Skrevet 19. august 2013 Tror nok du blir fornøyd med jakka ja, kjekt å være tørr og stilig på engang! Jeg HAR ei rød regnkåpe fra norsk "Storm", den er søt, men blir veldig klam. Så blir ikke brukt så mye. Og så har jeg en Burberry trench som jeg bruker MASSE og elsker, men den er ikke noe for plaskevær akkurat. Men fin til jobbplagg. Tror det er derfor jeg vurderer ei kåpe fremfor ei jakke, fordi kåpene/lange jakker er litt stiligere enn disse berømte allværsjakkene... det er jo tross alt til bybruk jeg har tenkt det til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 19. august 2013 #4108 Del Skrevet 19. august 2013 Jeg er bare innom og oppdaterer meg litt. Gratulerer med ny jobb! Det må bli litt deilig, også, etter så lenge hjemme. Her har Villemann også begynt i barnehage, og synes det er en dårlig ide. Heldigvis gråter han ikke så lenge, men jeg synes ikke det er så veldig morsomt at det gjør noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 19. august 2013 Forfatter #4109 Del Skrevet 19. august 2013 Tror nok du blir fornøyd med jakka ja, kjekt å være tørr og stilig på engang! Jeg HAR ei rød regnkåpe fra norsk "Storm", den er søt, men blir veldig klam. Så blir ikke brukt så mye. Og så har jeg en Burberry trench som jeg bruker MASSE og elsker, men den er ikke noe for plaskevær akkurat. Men fin til jobbplagg. Tror det er derfor jeg vurderer ei kåpe fremfor ei jakke, fordi kåpene/lange jakker er litt stiligere enn disse berømte allværsjakkene... det er jo tross alt til bybruk jeg har tenkt det til. Nei, sånne rene regnkåper blir veldig klamme, det har jeg også erfart. Har en rød en fra Lindex (av alle steder), men den brukes sjelden da jeg stort sett enten renner bort av varme eller blir blå av kulde i den. Bra at den ble kjøpt på salg til 200 kr. Burberry-trenchen din, ja! Trooor jeg husker at du var i London og kjøpte den? Hehe! Godt den er en kjær investering, da! Synes også kåper er litt stiligere ja. Men ikke like anvendelige på lekeplassen. Ja takk, begge deler? Jeg er bare innom og oppdaterer meg litt. Gratulerer med ny jobb! Det må bli litt deilig, også, etter så lenge hjemme. Her har Villemann også begynt i barnehage, og synes det er en dårlig ide. Heldigvis gråter han ikke så lenge, men jeg synes ikke det er så veldig morsomt at det gjør noe. Takktakk! Jeg tror det blir supert, gleder meg til å komme meg ut av heimen igjen. Vært lenge hjemme, ja. Har du fått noe mer fast siden sist? Uff, det er fælt når de gråter. Be dem om å sende deg melding når han roer seg, da, så får du litt fred i sjela? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 19. august 2013 #4110 Del Skrevet 19. august 2013 Jeg har jo fast halv stilling, dvs. selvsagt i et prosjekt. Jeg håper at jeg etterhvert får fylt på litt, men akkurat nå er det greit som det er, spesielt siden det for eksempel gjør meg i stand til å kunne tilbringe to uker i Skottland med jobben i høst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 19. august 2013 #4111 Del Skrevet 19. august 2013 Gratulerer med jobb! Så gøy når man får det man vil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 20. august 2013 Forfatter #4112 Del Skrevet 20. august 2013 Jeg har jo fast halv stilling, dvs. selvsagt i et prosjekt. Jeg håper at jeg etterhvert får fylt på litt, men akkurat nå er det greit som det er, spesielt siden det for eksempel gjør meg i stand til å kunne tilbringe to uker i Skottland med jobben i høst. Ah, da husket jeg litt feil. Høres ikke dumt ut med to uker i Skottland! Litt misunnelig! Gratulerer med jobb! Så gøy når man får det man vil! Takk, takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 20. august 2013 Forfatter #4113 Del Skrevet 20. august 2013 Det er rart å ha dagen for meg selv... Jeg glemte vel kanskje å skrive det, men jentene var hjemme i går. Snorkfrøken var forkjøla (skikkelig), Turnerose led vel mest av imaginær forkjølelse. Men Snorkfrøken var feberfri i hele går og i god form utover mye snørr, så jeg ringte med bhg i dag morges, og vi ble enige om at hun skulle komme i dag for at det ikke skulle bli for stort "hull" i tilvenningen. Så da! Nå har jeg ryddet i alle kleskassene på loftet, med unntak av de med klær som Snorkfrøken har vokst ut av alt (mao de minste størrelsene). Sorteringen av Turneroses gamle klær var litt slapp, og det visste jeg, så for at det skal gå raskt å finne de rette klærne fremover, tok jeg en sjau. Varmt og tett på loftet, men nå er det gjort, og det er godt. Litt ull i str 86 og deromkring er fisket ned og lagt til vask, men vi har relativt lite i den str. Sesongforskyvning igjen, kombinert med at Snorkfrøken er så mye smalere enn Turnerose var. Blir vel en tur på Bogerud Tekstil snart, tenker jeg. I heart Safa. Har slengt i meg litt mat og drukket en halv halvannenliter med Ramlösa (gjett hvem som var strandet på Nordby i Sverige på søndag, etter ulykken med buss + 12 biler? Vi kom oss ikke engang ut av p-huset da vi egentlig skulle avgårde.), og så står kontoret for tur. Mannen skal på Ikea og handle heve/senke-pult til meg i kveld, sånn at jeg kan montere den i morgen. Gleder meg til større pult og bedre arbeidsforhold når jeg syr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 20. august 2013 #4114 Del Skrevet 20. august 2013 Åh, hørte om noen som var strandet på Norby i helgen og var sjeleglad vi ikke hadde tatt turen. Ille nok for oss voksne, men med småttinger i bil som får noia når bilen står stille? Uff. Håper dere i det minste kunne herje rundt på senteret så lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 20. august 2013 #4115 Del Skrevet 20. august 2013 I heart Safa. Me too! Og I heart Ramlösa! De har så mye mer spennende smaker i Sverige enn i Norge. Naturell eller lime/sitron er liksom ikke særlig sprekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 20. august 2013 #4116 Del Skrevet 20. august 2013 Ja! Den med sitron og villjordbær! Nam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 21. august 2013 Forfatter #4117 Del Skrevet 21. august 2013 Åh, hørte om noen som var strandet på Norby i helgen og var sjeleglad vi ikke hadde tatt turen. Ille nok for oss voksne, men med småttinger i bil som får noia når bilen står stille? Uff. Håper dere i det minste kunne herje rundt på senteret så lenge. Vi tok tegninga relativt kjapt, så vi parkerte igjen og spiste middag på o'store McD. Og så hang vi inne til vi så at det begynte å løsne. Var klare til å dra 15.45, var hjemme her 20.30. :doh: Men, men! Jentene malte på hvert sitt krus i Iittala-outleten mens vi ventet, det var en slager. Me too! Og I heart Ramlösa! De har så mye mer spennende smaker i Sverige enn i Norge. Naturell eller lime/sitron er liksom ikke særlig sprekt. Mange gode smaker på Ramlösa, ja! Men jeg synes likevel at Farris er litt overlegen, for det er noe med vannet fra Farriskilden som funker veldig bra for meg. Ja! Den med sitron og villjordbær! Nam! Hmm, den har jeg ikke prøvd, tror jeg... Favoritten her er mango og den med grønn kork, noe pæregreier? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 21. august 2013 Forfatter #4118 Del Skrevet 21. august 2013 Ny pult er i hus, så det er dagens prosjekt - å få montert den, demontert det gamle bordet som står der nå (vårt tidligere kjøkkenbord fra den gamle leiligheten, hehe) og så rydde ting på plass. Det kan bli interessant å håndtere pulten alene, umontert veier pakkene 31 + 18,5 kg. :O Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 21. august 2013 Forfatter #4119 Del Skrevet 21. august 2013 Fyttikatta, så tungt det er å snu og plassere en 50 kilos pult. Jeg måtte rett i dusjen etterpå, for jeg var rett og slett dyvåt av svette. (Hjalp vel neppe at jeg ikke gadd å ta ned markisen før jeg begynte, hehe...) Men nå er den på plass, og det ble så BRA! Jippi! Nuh: Lunch. Ferskt brød fra bakeriet, røkt roastbeef og ertespirer fra Sverige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 21. august 2013 #4120 Del Skrevet 21. august 2013 Nå må jeg le, jeg leste litt vel kjapt og tenkte "jaja, koselig for deg at du er nypult". Vet at man hører det man vil høre, men det får være grenser. Rød pære, tror jeg du tenker på. Den er god. Key Lime-varianten er også helt utrolig digg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå