Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown

Så bra det står bra til med dere! Høres ut som om fødselen var veldig ok, godt du fikk oppleve det også :) Og bra de tar godt vare på deg :klemmer:

Håper hoftene ser fine ut, men visst ikke er det jo flott å få vite det med en gang :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utrolig hyggelig å få oppdatering live fra barsel :) Imponert over at du er i form til det. Selv sleit jeg med å unngå å sovne mens jeg skrev sms'er etter at snuppa hadde kommet til verden.

Kos dere masse og nyt de første timene med lillesøster :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så veldig mye, joyce! Det ble en ekte maiblomst på deg:) :babyjente:

Så herlig at du er fornøyd m fødsel, høres ut som en flott opplevelse tross alt!! Stor klem, og håper formen din kommermseg raskt. Ønsker dere gode dager!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koslig med oppdatering :rodmer: Må bare signere de andre her som er imponert over at du i det hele tatt tenker på å oppdatere oss fra barsel, jeg var ihvertfall helt i min egen boble så tidlig etter fødsel :ler:

Jeg er så glad for at fødselen gikk fint, og for at du fikk føde naturlig! Det høres ut som dere har fått en god start, og det er kjempebra. Håper ammingen går bra (tror det hjelper med erfaring?!) og at hoftene på lillesnuppa er helt fine. Er spent på å høre hvordan Turnerose syns det er å bli storesøster, og ikke minst hvordan det er å være tobarnsmamma - men det får komme etterhvert. Nå må du/dere bare slappe av og kose dere med lillesøster :hjerte: Blir nesten litt babysyk jeg, høres så koslig ut med heeeelt ny baby i bæresjalet :rodmer::grine::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer: til alle dere godinger! :kose:

Først må jeg jo takke Tusle for eminent sladring. :hug: Det gikk litt raskere enn jeg hadde sett for meg, dette her, så da er godt å ha en sladris, altså!

Nå sitter jeg med en varm, bitteliten, nyammet klump på brystet og sniffer baby. :rodmer: Hun er så fantastisk nydelig! Og det er så utrolig, uendelig godt å være så tilstede i disse dagene, å få med meg alt som skjer og ta med meg minnene. Det eneste som "biter" litt er den dårlige samvittigheten overfor Turnerose for at jeg ikke var det med henne. Det var jo ikke hennes skyld! Men det var vel ikke min skyld heller, og jeg prøver å glede meg over at dette ser ut til å gå en helt annen vei på alle måter, og at det som har vært har vært, det kan ikke endres nå. Uansett rant både hjerte og tårer over av kjærlighet for den fine, store jenta mi i går, jeg satt og hulket i sofaen over hvor fin hun er - og nå kommer visst de samme gode tårene trillende på nytt, kjenner jeg. Jeg er så stolt av henne. :hjerte:

Blodprosenten min var på 9, dvs på det nivået de skulle ha meg opp på før jeg fikk lov til å reise hjem sist. Noe helt annet enn 5 eller hva det nå var den lå på etter keisersnittet sist, noe som også synes - jeg er ikke grå. :ler: Jeg har fått streng beskjed om å knaske jern, da, og at jeg skal ha en "full jernstatus" på 6-ukerskontrollen. *note to self - må bestilles*

Og hoftene til lillesnuppa er fine! :strix: Etter UL og sjekk av barneortoped fikk vi klarsignal. Kneppet som barnelegen hadde merket kjente han også, men det var ikke et "Ortolani-knepp", som han sa. Vi skal selvsagt følge litt ekstra med og ortopeden ba oss si fra på helsestasjonen om at søsteren (og jeg og broren til mannen og i det hele tatt) hadde hatt HD, men han mente at når det var så fint som det var nå var det uhyre liten sjanse for at det skulle bli problematisk senere. Hun her har jo også en risikofaktor mindre enn Turnerose hadde mtp leiet. :)

Melka er godt på vei, jeg merker at jeg slapper enormt mye bedre av her hjemme, og at det hjelper på produksjonen. På sykehuset var jeg stresset, og det merket nok lillesnuppa også. Nå blir hun mett av puppen og sover godt og lenge etter maten. Jeg har begynt å lekke litt mer og kjenner at puppene fylles opp. Det kan også se ut som om vi har klart å lage en sovebaby denne gangen, i motsetning til sist, men det er jo fremdeles veldig tidlig og kan nok endre seg. :) Hun var ikke våken mange gangene i natt, hun spiste godt av begge pupper før vi la oss med henne i 1-tiden, og så var hun våken igjen i 6-tiden. Så våknet hun igjen rundt 8.15, da vi uansett måtte opp for å få Turnerose i barnehagen - så det var bra hun vekket oss. :fnise:

Har litt vondt i stingene, jeg revnet litt siden hun kom så fort (partogrammet viser at jeg bare presset i fire minutter - det er jo helt vilt! :hakeslepp:), så jeg må ta det litt rolig i bevegelsene. Men det går rimelig bra, og jordmor mente at det ville gro veldig fint. :) Jeg klarer fint å holde vondtene i sjakk med litt paracet, og mannen handler ny flaske med grønnsåpe nå så jeg kan dusje litt med grønnsåpevann for hjelpe det på vei. (Den flaska vi hadde i skapet fra før er sikkert fra 2004, og når den skal brukes til underliv heller enn gulv tok jeg ikke sjansen. :ler:)

Akkurat nå er mannen ute noen ærender, han måtte innom jobben med noen notater, skulle stikke innom NAF-butikken etter setebeskytter og sånt, kjøpe kaffe (han har lidd seg gjennom den sure sykehuskaffen de siste dagene, sånn går det når man vender seg til kaffe fra Tim Wendelboe! ;)) og handle litt.

Jeg kjenner at det er en liten snuppe her som nok kunne trengt en ny bleie, men jeg har ikke helt hjerte til å vekke henne... Det er skikkelig allright å kunne bruke tøybleiene igjen! Turnerose syntes det var moro da vi viste henne et bilde der vi byttet på henne og hun kunne se at det var de samme brettebleiene som vi bruker på lillesøster nå. :) Bleieskift er visst spennende, Turnerose har plassert krakken sin ved siden av stellebordet vi har her i stua og følger nøye med når vi bytter, og stryker lillesøster forsiktig på hodet hvis hun begynner å gråte mens hun ligger der. :hjerte:

Men nå tror jeg kanskje jeg egentlig bør ta med meg den lille soveklumpen min opp i senga og få meg litt søvn, jeg også. Jeg er fortsatt sliten etter de siste døgnene, kanskje ikke så rart? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Kjenner hormone er helt på ville veier i dag. Her sitter jeg og strigråter :grine:

Det høres så helt fantastisk ut, og plutselig gleder jeg meg helt enormt! Få fint at dere har det så bra :hjerte: Håper både soving og pupping fortsetter og gå bra. Og :tommelsmil: for fine hofter :)

Hvordan var det for Turnerose å ha pute på på sommeren, eller var ho ferdig da? Jeg ser litt mørkt på det, må vel være varmt og klamt? Håper vi også slipper :jepp:

Og grønnsåpe for stingene, eller? Har jeg ikke hørt om før :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulk, så utrolig koselig å lese *Joyce*, jeg blir helt varm om hjertet :rodmer: og Turnerose som er omsorgsfull storesøster :)

Jeg presset i 20 minutter og de kalte det raskt, men fire? Det kaller jeg raskt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte:

Fire minutters pressing høres supert ut. Jeg er mer i gruppen "vi som presset i godt over en time uten at det hjalp, og så kom vakumlegen" ;). Men A kom ut av seg selv, da. Men det tok nok en god time da også... Grøss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig :rødme: Syns ikke det var lenge siden jeg selv hadde en sånn liten bylt :hjerte: Nå har hun knapt tid til kos med mammaen ;) 4 min pressing høres helt utrolig ut! Pressa i over en time, og kan vel trygt si at jeg aldri har vært så sliten og mørbanka før. Er jo litt gøy på en syk måte da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, helledussen! Jeg blir helt varm om hjertet og emosjonell av å lese det du skriver, Joyce :grine:

Høres fantastisk koselig ut å sitte med en varm bylt på fanget og at du føler at du får med deg mer av det som skjer denne gangen. Og som du sier var det verken Turneroses eller din feil forrige gang. Gjort er gjort, og tiden er inne for å leve i dette øyeblikket :Nikke: Nyte lukten av nyfødt baby og følelsen av supermyk barnehud :hjerte:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yikes... Hvor mye melk er det egentlig plass til i magen til en som på veiing i dag klokket inn på 3775 g? :hakeslepp: Nå har jeg sittet i 3,5 eller nesten 4 timer - I kid you not - og ammet konstant. To avbrudd har det riktignok vært - bytting av bæsjebleier...

Rimelig intenst. Og det hjelper jo ikke at dette starter akkurat til Turneroses leggetid. Hun har et voldsomt behov for å ha meg der til legging nå, men det går jo bare ikke disse dagene. Får vondt langt inni sjela når den store, lille jenta mi gråter etter mamma, og jeg ikke kan komme. :grine: Det resulterer jo også i at hun ikke får sove; i dag sluknet hun rundt 21.45, da jeg hadde tatt med lillesnuppa opp og lå og ammet i senga så Turnerose kunne ligge inntil ryggen min... Får håpe den mest intense økingen er gjort unna i dag.

Så i kveld har jeg merket barseltårene godt, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klem! Tøft når en merker forandringene går utover den andre som ikke heller er så stor. Håper det går seg til ja. Koselig å lese om hverdagen deres! Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for klemmer. :klemmer:

Ikke bare-bare å være tre år og få en liten søster, nei. Store, lille jenta mi er innom et stort spekter av følelser om dagen. Hun ligger og grubler mye på kveldene, tror jeg, så det har vært så som så med leggingen de siste dagene. Vi har bare latt henne legge seg i vår seng, tror det gjør vondt verre å pushe på at hun er "stor" og skal sove i sin egen. Jeg hørte et sted at man kunne jo sammenligne det å få søsken med at partneren skulle få seg ny kjæreste som plutselig skulle bo sammen med en. Ikke akkurat noen drømmesituasjon, nei. :ler:

Nå er Turnerose en tur ute med mamma og pappa og bestemor og bestefar. Altså sine beste- og oldeforeldre. De har vært borte en stund, tror det var godt for henne å komme ut litt alene. Og godt for mannen og meg med litt tid alene, også. Vi har fått støvsuget og ryddet, hengt opp vask og også bare kost litt med lillesnuppa. Nå sitter hun i sjalet og sover. Elsker sjal, altså! Fatter virkelig ikke hvordan folk klarer seg uten bæretøy, kanskje spesielt i starten. Jeg har ikke hjerte til å legge henne fra meg, jeg, selv om hun sov fint i slyngevugga en stund i går.

Har akkurat bestilt meg enda litt ammetøy på salg fra Milker, en kjole av bambus og en genser av øko-bomull. Ammetøy er rett og slett genialt, hadde visst glemt hvor utrolig praktisk det er. :fnise:

Men nå er det en som er klar for tørr bleie og så litt påfyll her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lese at du kosar deg med vetlejenta :rodmer: Vondt at storesøster føler seg tilsidesatt, me hadde akkurat det samme her etter N kom. Det var vel egentlig legginga som var problemet her og. Plutselig ville ho ikkje legge seg, ville at eg skulle vere hos henne, lese, synge, kose. Stakkar storesøstre. Men det har liksom gått seg til her altså. Og du verden så spennande bleieskifta var. Eg fekk ikkje bytte ei einaste bleie utan at A fekk vere med :fnise:

Er spent på fødselshistorien din eg. Skriv du meir om den når du får tid? Pressing i 4 minutter altså? Det kan jo ikkje vere meir enn to rier det! Eg hadde pressrier i 40 minutt, det syns eg var perfekt! Kjende at ho kom nedover. Med A hadde eg pressrier i 1 time utan progresjon, før legen kom med vakum. Det var jo liksom ein heilt anna opplevelse...

Nei, nok om meg. Håpar du har det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen i det med storesøsteren som er full av merkelige følelser, og som oppfører seg annerledes rundt det nye søskenet. Her sliter vi med at hun plukker, klår og slår på lillebror, selv om vi vokter som hauker. Hun kan også begynne å gråte veldig lett, og har utviklet ekstremt selektiv hørsel. Jeg håper det bedrer seg over tid, både for oss og dere. :klemmer:

Jeg fikk aldri noe partogram fra denne fødselen, for det tok 15 minutter fra jeg ankom sykehuset og til lillebror var født, så ting gikk litt raskere enn normalt. Han holdt på å bli født inne på undersøkelsesrommet, men vi kom oss så vidt over gangen og inn på en fødestue. Egentlig kunne han blitt født hjemme på badet, mens jeg var alene, men jeg klarte å holde igjen. Jeg har ikke hatt voldsom trykketrang noen av gangene, men presset på viljen, og det reddet meg nok fra hjemme- evt. bilfødsel.

Håper lillesøster blir flink til å sove. Det er IKKE lillebror her! :sur: Han kan slokne i bæretøy, men våkner så raskt vi tenker på å legge ham, akkurat som søsteren. Nå flyr mannen (som har ferie) rundt i huset med ham i Becoen, og han er på overtid ift. den eneste luren av noen lengde han pleier å ta i løpet av dagen. Det beste er dersom han må være med til barnehagen, for da sovner han gjerne i bilen, og kan legges etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...