Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Uff, nå har det vært mye sykdom syns jeg :troest: Krysser fingrene for at det er kortvarig og at ingen har blitt smittet!

Må bare takke for all tøybleie hjelpen :helen: og fortelle at jeg har raidet Ebay en runde. Så nå er vi fryktelig spente! :hoppe:

God bedring og ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg :kose:

Huff og huff, så utrolig dumt!

Jeg er ikke dårlig, har ikke merket noe sånt :riste:

Kommer sterkere tilbake i morgen/søndag. Riktig god bedring!!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer en ringslynge til barnehagefrakten der lillebror er med på slep, etter råd fra det andre forumet. Jeg håper det er veldig lett å ha med å gjøre, for jeg kjenner at jeg ikke er helt på vevd sjal-nivå mtp. tålmodighet. Jeg sitter i skrivende stund med lillebror i Girasol-sjalet i et ikke helt perfekt knyttet omsluttet kryss, fordi sjalet er tykt og tungt å jobbe med. :sjenert:

Jeg vurderer Vidunderslynga, har du vært borti den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med bleier, Haley, håper dere blir fornøyde! :jepp:

Godt å høre, rhubarb - håper ikke du har blitt dårlig nå, heller! Skjønte ikke helt at det skulle bli så ille som det ble før etter at du dro...

Jooo, jeg tar tran, Unknown! :grine: I alle måneder med R (det vil si alle måneder der jeg er gravid også, såklart ;)).

Har bare såvidt tafset på en Vidunderslynge, Honesty, men den er jo veldig lik den hjemmesydde favoritten her. Dupionisilke, Turnerose sin er dobbel + at jeg har sydd en identisk enkel til babyen, forskjellen er vel at jeg syr med Oopa-skulder, mens Vidunderslynga vel har åpen skulder? :klo: Jeg er ihvertfall veldig begeistret for silkeslynger, kanskje særlig mtp årstiden vi er på vei inn i. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppkastet har faktisk vedvart, ikke like intenst, men dog. Tydelig at jeg ikke fordøyer maten skikkelig, det lille jeg orker. Så da blir det vel en tur til legen igjen i løpet av uka...

Ikke den beste helgen, med andre ord. Jeg har hatt Turnerose mye alene mens mannen har lagt siste hånd på verket på senga, og jeg begynner å bli rimelig lei av hele opplegget... Han er så himla nøye, og bruker 3 ganger lenger tid enn hva han forespeiler, på alt. Jeg blir nok ekstra irritert over det nå siden formen er ganske laber, jeg er slapp og sliten og orker ikke stort, noe som er lite forenelig med en aktiv treårings behov. Så i går ble det en skikkelig utblåsning her... Vi er i det minste litt mer på noter i dag, selv om han fortsatt bruker i overkant lang tid på ting, i mine øyne. Og ikke har støvsuget denne helgen heller, grrrr. Vi har hybelkaniner på størrelse med sofaputer her, har jeg følelsen av... :roll:

Dagen i dag har vært hakket bedre, da, heldigvis. Jeg sov i nesten to timer ekstra etter at mannen og Turnerose stakk på svømming i dag morges, det var herlig. Etterpå har Turnerose og jeg bakt en stor porsjon med boller, lekt litt rolig med Sylvanian Families-kaninene hennes og sånt som jeg har ork og overskudd til. Hun har ikke vært like sutrete og irritabel som i går, noe som også hjelper godt på. Hun og mannen har dessuten forspist seg så grundig på boller at middag blir etter at hun har lagt seg, hun får bare en skive. :gjeiper: Mannen og jeg skal ha bakte poteter etterpå (med varm curry-rømme-saus som mamma fikk oppskriften på av en trivelig inder med potetvogn som sto på Liertoppen en gang på 80-90-tallet, den er fantastisk! :sikle:), det liker hun uansett ikke.

Jeg har også fått unna litt sånt mindre krevende småplukk som jeg har tenkt på en stund, kjørt maskinrens på både oppvask- og vaskemaskin, og ryddet litt i mønstermappene mine. Greit å få gjort. :)

Nå er visst mannen ferdig der oppe, han rapporterer om at det ble "skikkelig kult". :) Det er jo bra! Skulle bare mangle, da. :fnise: Det eneste vi mangler nå er å male lokkene til "kassa", vi skulle egentlig male dem hvite, men da vi (mannen) hadde grunnet og la dem på, så vi at det ble litt i overkant anemisk. Så da må vi skaffe maling. Blir vel å dra innom og kikke på farger en dag. Det haster jo uansett ikke voldsomt.

Jøss, nå sitter ungen musestille på gulvet og ser på "Fugleveien 3", det fenget tydeligvis... Sjelden hun sitter rolig og ser på barne-TV! Jeg tror jeg skal benytte anledningen til å strikke litt, jeg. :) Snart ferdig med nøste nummer tre av babyteppet! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er så himla nøye, og bruker 3 ganger lenger tid enn hva han forespeiler, på alt.

Har du enda ikke lært at du må gange med pi? :fnise:

God bedring! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken effektiv jo til tross for litt laber form. Godt å høre at du er bittelitt bedre iallfall.

Baking er gøy ja, synes Turnerose også det? ;)

Har dere sovet i nye senga enda, eller skal den bli helt ferdig først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du enda ikke lært at du må gange med pi? :fnise:

God bedring! :klem:

:ler: Og takk! :kose:

Frøken effektiv jo til tross for litt laber form. Godt å høre at du er bittelitt bedre iallfall.

Baking er gøy ja, synes Turnerose også det? ;)

Har dere sovet i nye senga enda, eller skal den bli helt ferdig først?

Turnerose er glad i å bake, ja. :) Boller er nok ikke det aller morsomste, for de må jo heve... :ler: Men hun synes det er stor stas å hjelpe til - hjelpe å måle opp, veie, helle oppi, røre... Og å bake ut boller er stor stas. Interessant å se hvor mye bolledeig hun putter i seg, da. :fnise: I går ble det noen kantete Turnerose-boller, samt et samarbeidsprosjekt i form av en bollebamse, hehe. Bare å glede seg til å bake/lage mat med mageboeren etterhvert! :jepp:

Vi sover i senga, ja. :) Veldig fornøyd! :Nikke:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, Farris! :hjerte: Jeg er tørst om dagen, regner med at det henger sammen med at jeg ikke har holdt på så mye den samme tiden... Vann er greit, Farris er bare himmelen. Og i går frøs jeg isbiter - fikk så fryktelig lyst på! :ler: Hadde helt dilla på det sommeren da jeg var gravid med Turnerose, trodde det skulle passere denne gangen, men den gang ei! ;) Nå fikk jeg egentlig lyst på et glass Cola med isbiter i... Kanskje jeg må innom butikken når jeg stikker bort til legen. :plystre:

Jeg bestilte en nattkjole med lang knappestolpe fra LaRedoute i februar, som jeg tenkte at jeg skulle ha som "fødekjole" i stedet for de ekle, stive sykehusskjortene. Men nå har de endret leveringsdato IGJEN til, 25. mai. :glare: Så da er det jo rimelig bortkasta... Men får jeg avbestilt den? Neeeida. Jeg har kikket litt rundt nå, og fant en nattkjole med lang knappestolpe på Lindex som kan funke (dog er den ermeløs, men det får jeg klare å tilpasse med en cardigan eller noe). Poenget er jo at jeg vil ha noe jeg kan åpne når babyen skal opp på brystet, uten å føle at jeg blotter meg fullstendig. Får se om jeg vralter meg bort til senteret etter den etterpå, eller om jeg drøyer til i morgen når jeg likevel må til sentrum pga tannlegetime.

Nå vasker jeg miniatyrplaggene jeg kjøpte til hentesettet forrige uke, så er det klart. Det er jamen rart at det snart skal kles på en liten kropp. Bilstolen er båret ned i stua og sett over (har stått på loftet), og jeg har ryddet litt oppe i andre etasje, som fortsatt er nokså kaotisk etter sengebyggingen. ;) Nå ble det dog så mye turning i magen at jeg bare måtte sette meg ned litt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm, et litt sunnere alternativ til sjokomelk i dag - jeg prøvde meg på denne, og den er nyyyydelig! Litt tilpasning av oppskriften ble det jo, men det var utrolig godt! Og føles litt bedre enn å drikke melk og sukker med brunfarge på. :ler:

Edit: Og ekstremt mektig! Jeg brukte 4 dl vann, og jeg sliter med å få i meg det andre glasset... :ler:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en uke igjen til termin joh! :strix:

Blir spennende å følge med her framover!

Kjipt at nattkjolen ble såpass forsinket, og hvertfall at det ikke går an å avbestille igjen.. Enig i at det sikkert er deilig å ha noe eget å ha på under fødselen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selma: :klemmer:

---

Yoga! :hjerte: Altfor lenge siden sist nå, har ikke orket med forkjølelse, omgangssyke etc. Men i dag kjente jeg at både lyst og ork var på plass, så nå har jeg hatt en god 40-minutters økt. Det gjør godt helt ut i fingertuppene og langt inne i kjernen - tårene trillet da jeg lå i savasana, og det skjer bare når jeg virkelig har klart å "connecte". Gode tårer, de der.

Tipser forresten om at denne stillingen (yoga squat, squat) er utrooolig god når man er gravid! Gjorde den mye mot slutten med Turnerose, også. Avlaster veldig godt på bekken og rygg, og skal visstnok hjelpe til med å sende babyen ned i bekkenet. Jeg gjør også en del stillinger som skal hjelpe babyen med å "align properly".

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, jeg har visst masse å si i dag... Men det er så utrolig GODT med en god dag for første gang på en stund. God mat som jeg kjenner er bra for meg, yoga, det å få unna litt forefallende husarbeid, og ikke minst en ro som jeg ikke har kjent på lenge. Godt å kjenne at det er der.

Har akkurat spist knekkebrød, en hel haug med cherrytomater og drukket en shake med lecitin, gulrotpulver (kan jo gjøre et forsøk på å booste brunfargen? :jepp:), og . Namnam!

Jeg har laget et slags forsett for meg selv om å prøve å gjøre en liten økt med yoga hver dag frem mot fødsel nå, så sant formen holder, samt å spise skikkelig. Litt mer matlyst igjen i dag, så jeg håper den er på stigende front.

Også så jeg nettopp to ekorn som lekte i trærne her ute. De er så skjønne! :rodmer: Det er masse ekorn i området her, men vi ser mest til dem nå på våren, før bladverket blir for tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm, et litt sunnere alternativ til sjokomelk i dag - jeg prøvde meg på denne, og den er nyyyydelig! Litt tilpasning av oppskriften ble det jo, men det var utrolig godt! Og føles litt bedre enn å drikke melk og sukker med brunfarge på. :ler:

Edit: Og ekstremt mektig! Jeg brukte 4 dl vann, og jeg sliter med å få i meg det andre glasset... :ler:

Ser spennende ut.. må bare få tak i dadler først ;)- så testes den ut. Lager endel raw food selv (snacks og smoothies og noen kaker).

Brukte du cashew eller mandler? det står forskjellig i oppskriften.

Så godt å høre at matlysten er bedre nå, høres jo ut som du har spist endel godt idag ;) yum yum. Stay healthy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoga! :hjerte: Altfor lenge siden sist nå, har ikke orket med forkjølelse, omgangssyke etc. Men i dag kjente jeg at både lyst og ork var på plass, så nå har jeg hatt en god 40-minutters økt. Det gjør godt helt ut i fingertuppene og langt inne i kjernen - tårene trillet da jeg lå i savasana, og det skjer bare når jeg virkelig har klart å "connecte". Gode tårer, de der.

Tipser forresten om at denne stillingen (yoga squat, squat) er utrooolig god når man er gravid! Gjorde den mye mot slutten med Turnerose, også. Avlaster veldig godt på bekken og rygg, og skal visstnok hjelpe til med å sende babyen ned i bekkenet. Jeg gjør også en del stillinger som skal hjelpe babyen med å "align properly".

Atter en gang er du til inspirasjon! :jepp: Føler at jeg har vært så lat de siste månedene, men litt fødselsforberedende yoga kunne vært spennende å prøve. Er det denne du mener med yoga squat? Og har du noen gode tips til nettsider hvor jeg kan finne videoer/beskrivelse av stillinger for det formålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser spennende ut.. må bare få tak i dadler først ;)- så testes den ut. Lager endel raw food selv (snacks og smoothies og noen kaker).

Brukte du cashew eller mandler? det står forskjellig i oppskriften.

Så godt å høre at matlysten er bedre nå, høres jo ut som du har spist endel godt idag ;) yum yum. Stay healthy!

Kjøp dadler med stein, da, ikke sånne rensede i pose... De er som regel steinharde og fullstendig ubrukelige i smoothies etc. Jeg kjøper hos den lokale tyrker'n, de er ferske og fine og gode!

Jeg bruker ganske konsekvent cashew, evt valnøtter/paranøtter, tåler ikke rå mandler (eller hasselnøtter eller macadamianøtter). :)

Ja! Godt med ordentlig mat! :jepp:

Atter en gang er du til inspirasjon! :jepp: Føler at jeg har vært så lat de siste månedene, men litt fødselsforberedende yoga kunne vært spennende å prøve. Er det denne du mener med yoga squat? Og har du noen gode tips til nettsider hvor jeg kan finne videoer/beskrivelse av stillinger for det formålet?

Ehm, ja, det skulle jo liksom vært en link i det innlegget. :lete: Den squat-en der, ja. :)

Jeg leste en del om dette da jeg var gravid med Turnerose (og etterpå, mest av nysgjerrighet, for å finne ut om dette med yoga og seteleie) og husker helt ærlig ikke hvor jeg fant mest informasjon... Du kan jo sjekke f.eks. Yoga Journal og sånt. Og jeg har lest litt her nå, dog mest om det med yoga under selve fødselen. Men jeg kan ihvertfall anbefale Yogadownloads prenatal-programmer, samt at Vibeke Klemetsens bok "Yoga for gravide" har en del fornuftig i seg. Husker dog ikke om hun har noe spesifikt om det med "alignment", jeg kan sjekke for deg i morgen hvis jeg bare får lett frem boka. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har visst masse å si i dag... Men det er så utrolig GODT med en god dag for første gang på en stund. God mat som jeg kjenner er bra for meg, yoga, det å få unna litt forefallende husarbeid, og ikke minst en ro som jeg ikke har kjent på lenge. Godt å kjenne at det er der.

Jeg tror du begynner å bli fødeklar, jeg ;). Tipper babyen er her på fredag - 27/4 :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du begynner å bli fødeklar, jeg ;). Tipper babyen er her på fredag - 27/4 :).

Håper du har rett! :jepp:

---

Dagens raw sjokomelk er inntatt, og jamen fikk den ikke opp energinivået mitt noen hakk! Men jeg tror likevel jeg skal opp og ta en liten lur før jeg skal ut på vift - tannlegen står på programmet i dag. Greit å få tatt en sjekk før babyen kommer. Jeg hadde egentlig tenkt å flytte timen, men så glemte jeg det, og sjanset på at babyen ikke skulle bli født før i dag. ;) Og det ble den jo heller ikke.

Jeg har ingen planer om å gjøre stort mer i sentrum, men skal se om jeg får stukket innom en Lindex for å se etter den nattkjolen. Det er jo egentlig overhodet ikke langt fra Rådhuset (omtrent) til Grensen, men jeg kjenner at det føles som et marathon å skulle gå den strekningen i dag... :sjenert::fnise: Det går vel helst bra, da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :klemmer:

Så godt å lese at dagene er litt lettere :strix:

Hurra for alle gode ting, mat i magen, yoga for kroppen og ro i sinnet :bolledeig:

Jeg har jo ikke tippet :daane: Blir ikke enig med meg selv, så kan jeg legge inn en backuptipping...? Jeg ganske sikker på at hun kommer 2. mai, eventuelt 8. mai (frigjøringsdagen får dobbel betydning for deg da :nigo:)

Fikk du tak i nattkjole? Høres godt ut å ha egne klær...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...