*Joyce* Skrevet 2. april 2012 Forfatter #2881 Del Skrevet 2. april 2012 Da er madrasser, ribbebunner og overmadrasser i hus! Mannen er og leverer henger på Ikea nå, ribbebunnene var for lange til bilen. Ikke overraskende, spør du meg, men han hadde nok prøvd hardt å få dem inni uten å måtte låne henger - han hadde nemlig prestert å glemme hengerfestet... Så da ble det strafferunde. Men alt var på lager, veldig greit! Så slipper vi en tur til Slependen i tillegg, liksom. Så blir det materialhandling i morgen, konstruksjonstrevirke, MDF-plater, beslag osv. Må nok også på S&S etter skumgummi til padding av kanter, samt stoff å trekke endene med. Vi tenker at det er greit å ta handlingen i dag og i morgen sånn at vi kan handle ting vi har glemt på onsdag. Broren min skal hjelpe til med bæring og montering på fredag, er planen, så da har vi et tidsperspektiv på ting. Tror det skal gå rimelig greit å få saget til og sånt, det er ikke akkurat et voldsomt avansert prosjekt vi skal i gang med. Det eneste er at vi helst skulle tapetsert veggene som nå kommer bak senga før vi går i gang, får se om vi rekker det, gitt... Blir litt vanskeligere å komme til etter at senga er på plass. Og tapetet har ligget i boden siden vi flyttet hit. Jeg sitter og ser på den noe merkelige og creepy episoden av Whitechapel på NRK. Jeg er ikke sånn superfan av den serien, synes ofte den er så ekkel... Men må jo se ferdig når jeg først har begynt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 3. april 2012 #2882 Del Skrevet 3. april 2012 Så digg med ekstra stor seng. Jeg frykter at det kommer til å bli rimelig trangt etterhvert i vår lille seng på 1,50. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 4. april 2012 Forfatter #2883 Del Skrevet 4. april 2012 Så digg med ekstra stor seng. Jeg frykter at det kommer til å bli rimelig trangt etterhvert i vår lille seng på 1,50. Ja, jeg gleder meg! 1,50 høres lite ut, ja... Vi har 1,80 nå, og synes det er trangt nok med Turnerose til tider. Men det var ikke noe problem da hun var mindre og lå roligere, da. Og før magen min begynte å bli gigantisk. --- Gleder meg til ny seng, ja, men er ikke så veldig imponert over farten på mannen i dag. Han er på Bauhaus for å handle materialer, dro i 15-tiden, og har FORTSATT IKKE klart å komme seg hjem. Mampap har heldigvis vært her og tatt med seg Turnerose, da, hun skal overnatte der ihvertfall i natt og muligens til fredag. Deilig med ro og fred, det må jeg si. Men altså, hvordan er det mulig å bruke 5 timer på et byggvarehus? Han har nemlig fortsatt ikke dratt derfra (driver å laster på hengeren nå), og må jo ned igjen med hengeren i kveld... Så mye for voksenkveld, ja. Hadde håpet på å dra ham med meg på kino, jeg! Lite ork i meg i dag, har vært litt rundt omkring og handlet mat og fikset andre ting som måtte tas unna før påsken, og har nok tatt i litt hardt. Også ble det jo noen timer alene med Turnerose i ettermiddag, også. Skikkelig vonde kynnere utover hele ettermiddagen. Også har jeg ikke spist skikkelig. (Mampap hadde med "middag" - wienerpølser. Not quite my favourite...) Så nå skal jeg lage meg en salat, tenkte jeg, med stekt halloumi og skinke. Og se en god, gammel film som jeg ikke har sett siden tidlig på 2000-tallet - "Iris". Kate Winslet, Judi Dench, Jim Broadbent - kan det bli bedre? Jo, må forresten nevne kuppet vi gjorde i går! SmartClub på Alna hadde en diger kurv med diverse ullklær og superundertøy til voksne da vi var der i går, til 50 kr plagget! Så jeg fikk meg to longs (noe jeg mangler) og en genser fra Janus, mannen to gensere (en Janus, en Ullkorga) og en longs. Så da er vi godt rustet for neste vinter. Men nuh - tissoteket, så salatmekking og deretter sofa og film. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 4. april 2012 Forfatter #2884 Del Skrevet 4. april 2012 Nam, salaten ble knallgod! Får se om jeg ofrer resten av halloumien og lager en porsjon til mannen når han er hjemme for kvelden om en halvtimes tid, eller om jeg er så sær at jeg ruger på resten til i morgen og lar ham ta til takke med resten av wienerpølsene... Tyrker'n er åpen på helligdagene også, da, så det går jo an å få tak i en pakke til om det trengs. Den de hadde nå var skikkelig god, enkelte typer synes jeg at fort blir "gummiaktige", men denne her hadde perfekt konsistens og var ikke for salt. 40 ganger bedre enn den de har på Rema og sånt, ihvertfall - er det Taverna den heter? Blæh. Mamma ringte akkurat og sa at kvelden hadde gått veldig fint, hun hadde lagt seg litt sent, men det er ikke akkurat noe nytt når det er snakk om mine foreldre. Så det var godt å høre. Nå sitter jeg og ser på "Iris". Tenk å ha en sånn hjerne, da? Så kvikk... Fascinerende menneske. Får meg alltid til å føle meg litt treig når jeg ser/hører/leser om sånne personer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 5. april 2012 Forfatter #2885 Del Skrevet 5. april 2012 Det er så utrolig merkelig å våkne og stå opp uten Turnerose her. Vi har tatt oss en lang morgen, selv om vi sikkert egentlig burde gått på med senga med én gang. Godt å få ligge inntil mannen og slumre lenge, løse et par sudoku i senga før vi sto opp, og nå sløve litt før frokost mens mannen dusjer. Så får vi se, da, hvor langt vi kommer i dag. Vi har vel i grunnen bestemt oss for å tapetsere bak der som senga skal, må bare få gjort det. Mannen kjøpte ny dunk med tapetlim i går til det, var uansett ikke nok igjen av den gamle dunken, og den hadde nok stått litt lenge. Men nuh - frokost. Hehe. Klokka 11! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 5. april 2012 #2886 Del Skrevet 5. april 2012 Slumremorgen Håper du legger ut bilde av sengen på bloggen, jeg gleder meg til å se hvordan det blir! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 5. april 2012 Forfatter #2887 Del Skrevet 5. april 2012 Slumremorgen Håper du legger ut bilde av sengen på bloggen, jeg gleder meg til å se hvordan det blir! Slumremorgener er fantastisk! Skal se om jeg får ut bilde i bloggen, ja. Men nuh skal jeg først male døren som vi stenger med denne senga - den er litt sånn grågusten, sikkert 20 år siden den ble malt. Hurra for Sens-maling! --- Ammekjole på vei til meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 5. april 2012 Forfatter #2888 Del Skrevet 5. april 2012 Mmmh... Dette blir en bra matdag! Salat som i går kveld til lunch (mannen ville ha pølser i går, raringen, men han fikk litt av salaten min nå), sushirisen ligger i bløt og skal kokes om en liten stund. Riseddiken skal kokes med salt og sukker mens risen koker. Salma i kjøleskapet, sammen med agurk, vårløk og avocado, syltet ingefær, wasabipulver og nori-ark ligger klart på benken.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 5. april 2012 #2889 Del Skrevet 5. april 2012 Skikkelig slumremorgen her også! Deeeeilig med ferie! Ønsker dere en riktig så god påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 5. april 2012 Forfatter #2890 Del Skrevet 5. april 2012 Skikkelig slumremorgen her også! Deeeeilig med ferie! Ønsker dere en riktig så god påske! Ferie er fine greier, altså. Takk for det, og i like måte! --- Som jeg skrev i boka til Haley, har jeg akkurat bestilt garn til et eget babyteppe til Maiblomsten - Drops BabyAlpaca Silk. Turnerose er så furten for at jeg har "truet" med at babyen skal få det, at jeg ikke har hjerte til å ta det fra henne. Og hvert sitt strikketeppe kan jo kanskje være fint å ha når de en gang blir store og skal ha barn selv? (Hvis de vil ha barn, såklart - det skal de få bestemme selv, altså. ) Det blir naturhvitt teppe med kant i kontrastfarge, litt uvisst hvilken sistnevnte blir. Ellers er døren oppe pusset og grunnet, så nå sitter jeg og venter på at malingen skal tørke nok til å være overmalbar - det er vel halvannen time til eller sånn. Kjekt med Sens-maling sånn sett, også - man får fint til tre strøk på en dag... Det blir virkelig mye bedre enn det var! Vet ikke helt hva slags farge det er de har brukt på den døra, de som bodde her tidligere - den ser nesten litt sånn antikkgrå ut. Var sikkert et lekkert valg til aprikosfargen de hadde malt store deler av huset med. Nå blir det standard listfarge ("Bomull")! Denne døren er egentlig helt unødvendig - "garderoben" vår (som egentlig er en bod med luke opp til loftet) har inngang fra to ender, så nå har vi bare gjort et valg i forhold til å stenge en av dem. Mannen er i garasjen og sager og snekrer, og der blir han vel en stund, tenker jeg. Jeg skal male et strøk til før middag, men koker vel sushirisen nå snart. Turnerose blir én natt til hos mampap, så da har vi masse tid på oss! Planen er å få ferdig delene til senga i dag, demontere hyller på veggen og sånt og altså få malt den døra, så demonterer vi senga vi har nå, tapetserer, og monterer ny seng i løpet av morgendagen. Planen er at broder'n skal komme og hjelpe med bæring og sånt i morgen, så jeg slipper det. Har litt lyst på en ny hylle på veggen, nå har vi bare sånne helt enkle hylleplater og hylleknekter. Vi må ha noe der, for å ha plass til wake up-light'en og litt sånt, og for min del også gjerne noen bøker, smykkeskrin etc. Så denne hengt horisontalt i et utstillingsrom på Ikea, det var egentlig ikke så dumt, men jeg er ikke sånn superbegeistret for Lack-serien... Kanskje vi må snekre hylle også, det ser ut som om det blir litt MDF til overs. Også må vi ha vegglamper over senga... Vanskelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 5. april 2012 Forfatter #2891 Del Skrevet 5. april 2012 Suuuushi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 5. april 2012 #2892 Del Skrevet 5. april 2012 Nam, sushi! Kommer du til å legge ut bilde i bloggen av sengeprosjektet? Er så spennende! Kunne tenke meg noe sånt selv. Men akkurat nå driver A og E og vekker hverandre på skift, selv når de sover på forskjellige rom. Er redd det hadde blitt verre med alle på samme rom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 5. april 2012 #2893 Del Skrevet 5. april 2012 Snuppa har et strikketeppe med lapper i ulikei turkis og grønntoner, med påsydde, heklede figurer. Dumme meg trodde at lillebror kunne få arve det, men det kunne jeg bare glemme. Hun har det over beina hver gang vi er ute og kjører. Enden på visa ble at bestemor strikket et nesten maken til lillebror, og broderte han navn på. Bamsespeilet til bilen har lidd samme skjebne, så der må vi nok også bite i det sure eplet og kjøpe nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 6. april 2012 Forfatter #2894 Del Skrevet 6. april 2012 Nam, sushi! Kommer du til å legge ut bilde i bloggen av sengeprosjektet? Er så spennende! Kunne tenke meg noe sånt selv. Men akkurat nå driver A og E og vekker hverandre på skift, selv når de sover på forskjellige rom. Er redd det hadde blitt verre med alle på samme rom... Et bilde eller to i bloggen skal jeg nok få til! Høres slitsomt ut med barn som vekker hverandre... Håper det går over fort! Snuppa har et strikketeppe med lapper i ulikei turkis og grønntoner, med påsydde, heklede figurer. Dumme meg trodde at lillebror kunne få arve det, men det kunne jeg bare glemme. Hun har det over beina hver gang vi er ute og kjører. Enden på visa ble at bestemor strikket et nesten maken til lillebror, og broderte han navn på. Bamsespeilet til bilen har lidd samme skjebne, så der må vi nok også bite i det sure eplet og kjøpe nytt. Skjønner at jeg tok rett valg ang. å strikke et teppe til, da. Rare, søte jenter vi har! Vi kjøpte bare det "kjedelige" baksetespeilet til Turnerose, vi, det helt enkle av svart plast... Så akkurat det tror jeg ikke hun har noe spesielt nært forhold til. Håper ikke det, ihvertfall. Men det kan vel tenkes at det blir et til likevel, så vi kan se begge... Må uansett ha setebeskytter etterhvert, og hvis vi er innom NAF-butikken blir nok begge deler med hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 6. april 2012 Forfatter #2895 Del Skrevet 6. april 2012 Ugh, vondt i bekken, korsrygg og er sliiiten... Tapetsering tar på, gitt! Mye opp og ned mellom gulv og tak, og det var vel kanskje ikke det lureste jeg kunne finne på nå. Men resultatet ble veldig bra, så jeg angrer ikke. Enda. Ellers blir Turnerose enda en natt hos mampap, mens vi har "lånt" broder'n. Som nå ligger på sofaen her og sover. Usedvanlig nyttig, med andre ord. :gjeiper: Men mannen skulle sage litt i garasjen nå, og så er planen at de to skal bære ned gammel madrass og seng. Kommer nok ikke helt i havn med sengebyggingen i dag, likevel, vi tok en rolig morgen til med sånne trivelige morgenaktiviteter som utgår når man har en veldig våken 3-åring i senga. I natt blir det vel derfor madrasser på gulvet, men skal vel overleve det én natt. Og siden vi da altså er barnløse enda en natt, tror jeg nok vi skal komme i havn før Turnerose kommer hjem. Mulig pappa må hjelpe litt med bæring og montering i morgen når de kommer med henne. Nå har vi nylig spist knallgod middag, kjøpte en pose med indisk Butter Chicken-saus hos tyrker'n forrige dagen, og den var kanongod! Fra et merke som heter Kohinoor, ikke vært borti det før. Med ris, tomat- og agurksalat, chutney og yoghurt til ble det et skikkelig godt måltid, må jeg si. Kan godt tenke meg at det blir mer av denslags etter at Maiblomsten har kommet ut - det er deilig med kjappe, men gode middager. Dessuten er jeg utrolig imponert over hvor "ren" ingredienslista var - det eneste de har tilsatt utenom tomater, krydder og fløte, er sitronsyre. Absolutt ikke dårlig! Etter maten lagde jeg en stor porsjon råsjokolade, som nå står i kjøleskapet og stivner. Gleder meg til de er klare, for sjokoladeblandingen ble bare knallgod! Det ble noen uten noe oppi, noen med kakaonibs og noen med hampfrø. *sjokoladegal* Gjett hva jeg skal kose meg med i kveld? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 6. april 2012 Forfatter #2896 Del Skrevet 6. april 2012 Hjelpes, så sliten jeg er nå! Dagens dont er vel overstått, og mannen svipper broder'n til bussen nå. På vei hjem skulle han plukke med seg Solo (som jeg plutselig fikk helt vanvittig lyst på), is og ingredienser til Nigellas fantastiske sjokoloade-peanøtt-karamellsaus. Men alle deler til senga er ferdige, den gamle senga demontert og båret ned (vi husket til og med å ta bilde av den til annonse på Finn før vi demonterte - blir nok gis bort mot henting, tenker jeg, siden mampap ikke har klart å bestemme seg for hvorvidt de vil ha den eller ikke, og vi har gitt dem frist til over påsken), gulvet grundig støvsuget og vasket, nye madrasser båret opp så vi har noe å sove på i natt og ribbebunner montert. Puh! Så da er det selve senga som gjenstår i morgen, det burde vel gå bra. Nå sitter jeg i sofaen itrukket tidenes styggeste male-t-skjorte som såviiiidt går over magen, er veldig ukledelig orange og har fullt av malingflekker i alle regnbuens farger (vel, ulike nyanser av hvitt, grønt, turkis og rødt, samt muligens litt sparkel og litt tapetlim), kombinert med en gråbeige og like flekkete malebukse som henger elegant under magen. Virkelig pynta meg for alenekveld med mannen, med andre ord. Men jeg håper nå på at det kanskje blir litt i kveld også, likevel. Ellers er det full turnings i magen, litt usikker på hva som foregår inni der, mystiske bevegelser og noe som stikker ut på begge sider. Koselig, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 8. april 2012 Forfatter #2897 Del Skrevet 8. april 2012 Da er senga faktisk på plass. Det gjenstår en del "finishing touches", som å kle enden med skumgummi og stoff samt å tapetsere "kassa" øverst, men selve konstruksjonen er der. Hurra! Blir godt å sove i noe over gulvhøyde etter to netter på madrasser på gulvet - ikke veldig kompatibelt med høygravide og bekkenløse meg. Tror vel at vi strengt tatt kunne trenge en ferie for å komme oss etter denne ferien, men det er samtidig veldig, veldig godt å ha det på plass. Nå er det ikke mye som gjenstår før alt er klart til Maiblomsten. Dagen i dag har vært lang - det tar virkelig på å være alene med Turnerose hele dagen nå for tiden... Litt sårt, kjenner jeg, at jeg ikke har ork til den fine jenta mi. Men hun holder jo også litt av et tempo! I dag har vi vært ute i 2,5 timer, deretter hatt nabogutten på besøk (sammen med moren, heldigvis!) i 45 minutter. Da hadde vel klokka rukket å bli 2 eller deromkring. Så diverse aktiviteter her inne i drøyt 3 timer til mannen kom opp for å spise (den planlagte helstekte kyllingen utgikk definitivt, og vi endte med en pizza fra Peppes i stedet ), deretter barne-TV, litt mer leking og til slutt senga for henne. Hun sluknet heldigvis som et lys! Og så har jeg hjulpet mannen med å holde ting på plass og sånt ifbm montering frem til Lewis begynte. Puuuuh! Lenge siden det har vært så godt å dale ned i sofaen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 9. april 2012 Forfatter #2898 Del Skrevet 9. april 2012 Æsj... Skikkelig skuffa nå. Jeg er dødssliten, helt utkjørt, og ringte mampap og hørte om de kunne komme inn og ta Turnerose i dag, som de oppfordret til senest på lørdag. (Altså å ringe om det var noe, så skulle de komme.) Men det sitter visst mest i kjeften... For når det kom til stykket så orket de ikke (mamma) og hadde ikke tid (pappa). Jeg blir så lei meg! Og jeg vet det er tullete, for jeg burde snart ha lært meg å ikke forvente så mye fra mamma og pappas side. Men så klarer jeg ikke å la være å la det gå inn på meg. Sikkert litt fordi jeg er så vanvittig sliten, også... Har blitt litt mye nå, kjenner jeg. Har kastet opp de siste dagene, sånn typisk morgenkvalme, er plaget med halsbrann og bekkenet verker skikkelig. Det er vel sikkert en konsekvens av arbeidspåsken vår. Samtidig er jeg utrolig glad for at vi har fått bygget senga, da, for den har blitt knallbra. Så det er litt sånn delt. Men nå får vi jo ikke gjort de tingene vi må være to om i dag. Tapetsert "kassa" øverst på senga, f.eks. Ei heller tatt ned ting fra loftet. Pfff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 9. april 2012 #2899 Del Skrevet 9. april 2012 Hun skal vel i barnehagen igjen i morra? Så får du hvilt deg litt. Bor svigers langt unna? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 9. april 2012 Forfatter #2900 Del Skrevet 9. april 2012 Hun skal vel i barnehagen igjen i morra? Så får du hvilt deg litt. Bor svigers langt unna? Takk! Jepp, barnehage i morgen, takk og pris. Blir godt det nå, kjenner jeg! Svigers bor 7 timers effektiv kjøring unna, og kommer overhodet ikke fra på våren - de er midt i lamming, pluss at svigermor har bunadsverksted og naturlig nok er inne i den travleste perioden av året der nå. Skulle ønske vi bodde nærmere dem og lenger unna mampap, men det blir nok ikke til at vi flytter vestover, selv om vi faktisk har vært inne på tanken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå