*Joyce* Skrevet 1. mars 2012 Forfatter #2721 Del Skrevet 1. mars 2012 Jeg har veldig sansen for vafler til middag, rhubarb. Jeg gleder meg til å hilse på gutten din, jeg! Mange gode til deg, vennen. Og tusen takk til deg også, iingvild! --- Legetime om halvannen time, som betyr at jeg blir hjemme i dag, siden det ikke går opp med opplegget på kurset - har avklart med kursleder, såklart. Deilig å sitte i sofaen og slappe av. Skal prøve å få ryddet litt og sånt, da, det er rimelig bomba her. Eller, det er sånn småbarnsfamilie-bomba - leker overalt. Mannen er ikke sånn voldsomt streng på hverken rydding eller rutiner, til min tidvis store irritasjon. Også er det garn i et salig kaos på hjørnebordet - det er jo min feil. Sitter mest av alt og venter på at strømmen skal forsvinne, Hafslund skal visst gjøre vedlikehold på nettet og vi fikk lapp i postkassa om at strømmen skulle være borte fra 8-15 i dag. Men den er her fortsatt. Får se hvor lenge det varer. Skal gå og lage meg en stor kopp te, tror jeg, er gruggen i halsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 1. mars 2012 #2722 Del Skrevet 1. mars 2012 Håper du får slappet av fremover, jobbkurs kan man alltids ta igjen senere! God bedring forresten, håper teen gjør susen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 1. mars 2012 #2723 Del Skrevet 1. mars 2012 Håper det gikk greit hos legen Og du må lytte til kroppen din, det er så viktig Det er litt sånn her også, mannen "ser" ikke rotet, og når han rydder av bordet ligger det alltid noe igjen; en bordskåner, ketsjupflaska, vannkarafelen, ikke vasket av bordet, etc, blærgh, irriterende Og om han rydder etter T for kvelden, så hiver han alt opp i lekegrinda, så ligger det der i ei røys.. Yes, nuff said på deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 1. mars 2012 Forfatter #2724 Del Skrevet 1. mars 2012 (endret) lilly: Håper jo aller helst at jeg ikke trenger noen jobbklubb etter permisjonen. Er nok litt enklere å finne jobb når man ikke har kul på magen... Takktakk! Tusle: Det gikk greit, jeg fikk 50% sykemelding, og det kjennes veldig passelig, egentlig. Synes jo det er kjekt å ha med seg litt av dette kurset, og det er godt å komme seg ut av huset litt! Så må jeg bare styre med NAV, da, må bort der og høre om et par ting, men det får bli i morgen, jeg orket ikke å gå bort i dag. Aua. Det er rart det med den blindheten for rot, altså. Her faller det også litt på gjennomføringsevnen - han kan love i det uendelige at han skal gjøre det ene og det andre, men det hjelper jo fint lite når det ikke skjer... Også blir jeg jo litt ekstra amper om dagen, også, siden jeg ikke får gjort det selv og må vasse i støvet. --- Strømmen forsvant rett etter at jeg postet innlegget her i sted, så noen tekopp rakk jeg ikke! Men nå er den altså tilbake. Hendig at jeg var hjemme i dag, for litt utpå dagen banket de på fra Bravida, de som hadde radiatorutskiftingen her i høst, de hadde gjort en feil i så godt som alle rekkehusene, tror jeg, som måtte fikses. Vi hadde ikke avtalt tid enda, men siden noen de skulle til ikke hadde vært der, banket de på her da de så meg i kjøkkenvinduet, så da var det fikset, også. Så det var fint! Og de måtte jo uansett også tatt strømmen for å få gjort det de skulle (noe i sikringsskapet), så da slapp vi en ekstra strømfri time i morgen. Nå sitter jeg egentlig mest og venter på at mannen skal komme, håper han rekker hjem til barnehagehenting så jeg slipper å vralte bort. Ligger fortsatt en del is den veien, så det er vondt å gå. Mannen har fått nytt kontor - altså i regi av dette nye firmaet han jobber i - på motsatt side av byen, så det var bra jeg ringte ham for en time siden og minnet om at han nå faktisk har 50 min reisevei hjem. (Effektiv kollektivtrafikk, ja... Når det blir litt mer vårlig skal han sykle, det er 10 minutter raskere. ) Ellers hadde han sikkert sittet der til kl 18. I dag dumpet garnet fra Pinnsvin Design ned i postkassen, det gikk utrolig fort! Så det har jeg nøstet opp i dag. Hurra for garnvinde og nøstemaskin! Jeg bare elsker det silke/merino-garnet, det er nydelig mykt, tynt og godt. Lillafargen jeg skal strikke uglejakke av var nydelig, det turkise har jeg jo strikket jakke av alt, og nyansen på det grønne var også flott. Det var hentelapp for Belly Bandit-en også, så den får jeg hente i helgen. Spent på hvordan den fungerer! Jeg har hørt mye pent om det. Det var jo også vanlig i gamle dager har jeg skjønt, å binde opp magen etter fødsel, for å få livmoren til å trekke seg bedre sammen. Jeg tenker mest i forhold til at det var veldig godt med noe som strammet opp magen litt sist - høye bestemortruser med forsiktig hold-in-effekt, f.eks. - og at det skal bli godt å ha noe litt mer "ordentlig" denne gangen til det formålet. Jeg gikk for bambus, siden jeg har lest at den er en del luftigere enn originalen. Flere av de gravide som har tenkt på noe sånt? Det har blitt rydding litt hist og her i dag, siden disse Bravida-folkene kom måtte jeg også sjokkrydde litt på kontoret for at de i det hele tatt skulle kunne komme til. Der henger nemlig ovnen under skrivepulten, og under den står det også en ekstra stol (en sånn Balans-stol), en kasse med stoff, kassen til symaskinen min, symaskinpedaler til vanlig maskin og overlock... Det er en stor pult, alstå, vi får plass til beina. Så da fikk jeg i samme slengen ryddet haugen med stoffer som jeg hadde slengt i en krøll på gulvet (*kremt*), sortert mønstre og strikkeoppskrifter inn i den nye mappa jeg kjøpte til det forrige uke (og oppdaget at jeg trenger enda en - nå har jeg tre, men må ha en fjerde til maler, sjablonger osv), og generelt ryddet litt i sysakene - bokstavelig talt. Greit å få unna! Nei, nå nærmer mannen seg, han er på T-banen og ikke så veldig langt unna. Så da får jeg begynne å forberede middagen litt, tror jeg. Pad thai i dag. Endret 1. mars 2012 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 2. mars 2012 Forfatter #2725 Del Skrevet 2. mars 2012 Jeg var på loftet i går og hentet ullklær + bomullsklær i str 56/60 (ulla er stort sett fra Janus og Joha). Herlighet, så smått det er! Jeg var litt bekymret for at jakka jeg har strikket til hentesettet skulle være for liten, men nå sammenlignet jeg den med en krinkelulljakke fra Janus i str 60, som Turnerose svømte i i starten, og den er bare bittelitt kortere på ermene og litt smalere i fasongen. Så det skal nok gå helt fint. Alt har gulpeflekker, da. Sånn er det å ha gulpebaby... Ikke at det gjør noe, men det synes jo... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 2. mars 2012 Forfatter #2726 Del Skrevet 2. mars 2012 Oisann... Supertilbud på bærejakker hos Krusedull. Ergo er en MaM vinterjakke på vei hit... (Men virkelig - 500 kr for bærejakke - det er billig, ass!) Vi har en anorakktype fra før, men den har jeg aldri blitt helt venner med, særlig ikke til ryggbæring. Så da kan jeg selge den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 2. mars 2012 Forfatter #2727 Del Skrevet 2. mars 2012 (endret) Gah... Bleieboden-pakken min er borte! Var på posten for å hente den, but it was nowhere to be found... Dama som hjalp meg var kjempeallright, altså, det er jo virkelig ikke hennes feil, hun ringte og ordnet og sjekket, men den dukket ikke opp. Så hun tok nummeret mitt og skulle undersøke det nærmere. De skjønte det ikke helt der borte, heller, det var visst noen mystiske signaturer og greier. Og interessant nok var den merket med at den målte en meter (!) og veide 912 kg (!!!) eller noe sånt... En Belly Bandit, liksom? Men nuh står middagslaging for tur. Endret 2. mars 2012 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 2. mars 2012 #2728 Del Skrevet 2. mars 2012 Får alltid så masse smarte tips når jeg er innom dagboka di. Sånn bærejakke så jo veldig smart ut. Har du peiling på hvordan størrelsene er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 2. mars 2012 #2729 Del Skrevet 2. mars 2012 Det er en skikkelig fullvoksen bandit du har bestilt deg, Joyce. Kanskje en fra B-gjengen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 2. mars 2012 Forfatter #2730 Del Skrevet 2. mars 2012 Får alltid så masse smarte tips når jeg er innom dagboka di. Sånn bærejakke så jo veldig smart ut. Har du peiling på hvordan størrelsene er? De går for å være store i størrelsen, men litt snaue i ermene... Jeg bestilte L, lå akkurat på vippen mellom M og L, gikk opp mest fordi jeg har rimelig omfangsrikt brystparti, og også ganske lange armer. Står mål på nettsiden, sikkert lurt å ta en sjekk. Det er på ingen måte verdens mest flatterende jakke (jeg har sett og prøvd den "gamle" modellen - den uten raglanermer - IRL noen ganger), men siden vi bærer mye, er det gull verdt her i huset. Utrolig greit å ikke måtte kle på så mye om vinteren, men heller bare slenge jakka over... Om du er usikker på hvor mye du vil komme til å bære, kan det jo være en idé med bæreomslag i stedet. Vi har det også, det var vel det første vi kjøpte av den typen ting, men som sagt, vi bærer veldig mye, og da synes jeg bærejakke lett kan forsvares. Og det er et unikt bra tilbud på bærejakke, det Krusedull kjører nå. Det er en skikkelig fullvoksen bandit du har bestilt deg, Joyce. Kanskje en fra B-gjengen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 2. mars 2012 Forfatter #2731 Del Skrevet 2. mars 2012 I dag ble det Ikea, gitt. Litt endrede planer mtp familiesenga, så vi måtte teste madrasser på nytt. Men nå er planen klar! Også kjøpte vi sånne "Retur"-bokser til å ha tegnesaker og hobbystæsj i borte ved spisebordet, en ny visp til kjøkkenet (en som har gått i stykker), en rull med herlig elefant-innpakningspapir () og ikke minst - kokosboller. Spiste middag i restauranten, Turnerose synes enhver form for restaurant er toppen, og gaflet i seg masse pasta og 3-4 kjøttboller - absolutt ikke galt til å være henne. Stakk også innom Jysk for å sjekke hva de evt hadde av madrasser der, men de har jo ikke 80 cm-madrasser, så da utgår de uansett. MEN de hadde dagstilbud på Høies "Down Feel"-puter, så da fikk en sånn bli med meg hjem og gjøre senga enda fullere enn den allerede er. Nå har jeg to puter under hodet, en mellom beina, en under magen (riktignok ikke en "vanlig" pute, men en slik som jeg kjøpte da jeg var gravid med Turnerose - den er fantastisk!), og i tillegg har jo mannen en pute, Turnerose en pute (siden hun så ofte kommer inn til oss), gjerne et kosedyr eller en "baby" (dukke), og ikke minst Turnerose, da. Knapt plass til oss voksne, med andre ord. Gleder meg til vi får på plass den familiesenga... Men nå er det sofa, kokosboller og britisk krim. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 2. mars 2012 #2732 Del Skrevet 2. mars 2012 Det er kanskje like greit med bæretrekk, ja, og greit å vente til vi ser hvordan han og jeg trives med bæring. Det er så mye fint man kan kjøpe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 2. mars 2012 Forfatter #2733 Del Skrevet 2. mars 2012 Det er kanskje like greit med bæretrekk, ja, og greit å vente til vi ser hvordan han og jeg trives med bæring. Det er så mye fint man kan kjøpe! Litt for mye fint, spør du meg! --- Forresten, i går kveld tok jeg et laaaangt fotbad og pleiet føttene litt. Det kan virkelig anbefales for gravide damer, altså! Veldig godt med myke og fornøyde undersåtter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 2. mars 2012 #2734 Del Skrevet 2. mars 2012 Hvordan er planene for familiesengen? Jeg kunne godt tenkt meg det selv, egentlig - men akkurat nå tror jeg bare barna ville forstyrret hverandre. Hadde vært veldig koselig hvis ikke E sov så lett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 3. mars 2012 Forfatter #2735 Del Skrevet 3. mars 2012 Hvordan er planene for familiesengen? Jeg kunne godt tenkt meg det selv, egentlig - men akkurat nå tror jeg bare barna ville forstyrret hverandre. Hadde vært veldig koselig hvis ikke E sov så lett. Rommet vårt er type 2,68 bredt eller noe sånt, så da bygger mannen ramme som går fra vegg til vegg, med en "kasse" med lokk innerst ved hodeenden som skal brukes til å oppbevare sesongdyner, gjestedyner, puter etc og som også vil fungere som nattbord. Madrassbredden blir 2,60 (2 x 90 cm + 1 x 80 cm). Turnerose sover fortsatt langt bedre inne hos oss enn i egen seng, og siden jeg trivdes veldig, veldig godt med samsoving i forbindelse med amming, så får mageboeren bare finne seg i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 3. mars 2012 Forfatter #2736 Del Skrevet 3. mars 2012 Den snille damen på postkontoret ringte i dag morges og sa at hun hadde funnet pakken min! Hun kunne ikke fatte hvor den hadde vært hen, men det var uansett bra at den dukket opp. Vi gikk bort til senteret i dag, og selv om det går bedre nå som snøen er borte, blir jeg fortsatt utrolig sliten og øm i bekkenet av å gå. På samme tid er det jo godt å få beveget seg littegrann, så jeg vet ikke helt hva som er best - å gå eller la være. Sofaen er ihvertfall veldig god nå. Turnerose og jeg sitter og ser på Peppa Pig og spiser kakao-bokstavkjeks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 3. mars 2012 #2737 Del Skrevet 3. mars 2012 Sukk, familieseng . Høres koselig ut. Vi må nok gjøre noen grep etterhvert som alle 3 vil sove hos oss. Nå har vi skaffet en sånn høy, nedfellbar sprinkelseng (BPPV-vennlig ) til E, så han sover like høyt som oss. Tidligere lå han jo nærmest på gulvet. Koselig å se ham ved siden av meg . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 3. mars 2012 Forfatter #2738 Del Skrevet 3. mars 2012 Sukk, familieseng . Høres koselig ut. Vi må nok gjøre noen grep etterhvert som alle 3 vil sove hos oss. Nå har vi skaffet en sånn høy, nedfellbar sprinkelseng (BPPV-vennlig ) til E, så han sover like høyt som oss. Tidligere lå han jo nærmest på gulvet. Koselig å se ham ved siden av meg . Høres ut som om dere er på vei. Jeg husker jeg syntes det var skikkelig merkelig for noen år siden, en vennefamilie av oss med en del eldre barn (tror de blir 12 og 9 i år eller noe sånt) hadde satt sammen tre 90-senger eller noe sånt. Men nå er jeg helt med på notene. Koselig og praktisk og i det hele tatt! --- I dag er jeg bare dødssliten! Jeg skjønner ikke helt hvorfor, egentlig, men har følt meg tung og sliten og trøtt stort sett hele dagen. Men vi har nå fått gjort litt allikevel, Turnerose og jeg har bl.a. laget plastelina. Den ble skikkelig god, også! Myk og lett å jobbe med, og Turnerose fikk bestemme fargene - så da ble det turkis, lilla, rosa, gul og grønn. Turnerose var forøvrig også trøtt i dag, og sovnet mens jeg leste for henne kl 19.15. Tidlig til å være henne! Dog ikke før hun hadde hylt "Jeg er ikke trøtt!" 15 ganger først, da. Finnes det noe sikrere tegn enn det på at en 3-åring er klar for senga? Vi har forøvrig funnet frem "Den store godnattboka" nå (vi ønsket henne den til jul eller bursdag i fjor, mener jeg), og den er veldig pop. Hun koser seg veldig med å få velge historie, og så sang etterpå. Hun kom drassende med den i dag morges også, og krevde å bli lest for før vi sto opp. Nå er mannen i butikken en tur, hadde jo glemt litt før i dag, som alltid. Også er jeg helt gal etter den fantastisk gode mangoen de har til 5 kr/stk på Remaen "vår" om dagen. Deretter er planen enda mer britisk krim, og så senga... Jeg mistenker kanskje at jeg sovner med hodet på fanget til mannen før episoden er ferdig, men. Eller kanskje med føttene på fanget hans i stedet - så kan jeg få en aldri så liten fotmassasje? Det hadde vært noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 3. mars 2012 #2739 Del Skrevet 3. mars 2012 Før jeg fikk barn sa jeg at jeg ALDRI skulle ha unger oppi senga mi . Nå er jeg også helt med på notene når det gjelder familieseng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 4. mars 2012 #2740 Del Skrevet 4. mars 2012 En pakke på nærmere et tonn hørtes heftig ut Bra den kom til rette! Skrev du at du var sykemeldt? Høres ut som en fornuftig avgjørelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå