Gå til innhold

Sex er ikke godt!

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_rådløs_*
Skrevet

Litt flaut å spørre om så jeg logger ut... Men syns alle damer at penetrering er godt? Jeg er fullt klar over at det er veldig vanlig at mange jenter ikke klarer å komme bare ved penetrering, men uansett, hvordan føles det?

Jeg syns rett og slett ikke at sex er godt. Føler ingenting. Det er selvsagt godt å bli fingret/slikket o.l men ved vanlig sex uten stimulering så føler jeg ingenting. Er så lei meg for dette for jeg vil jo nyte sex jeg også.. Har prøvd med langt forplay, forskjellige ting for å bli kåt, men det er rett og slett bare lite følelse... sukk! Noen som har noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Desverre er det litt sånt her og. Kona føler heller lite og jeg har kjøpt en relativt kraftig vibrator som jeg bruker på henne under akten. Litt kjedelig men vi har da funnet vår måte å få det til å fungere på. Enkelte damer er bare slik og det er kjedelig å lese om alle disse damene her på forumet som har det strålende. oh,well. Hu er dama for meg så vi får da bare leve med det. Jeg får da mitt og hu får sitt på et vis.

Gjest Mann 37
Skrevet

Prøv å fingre deg selv mens dere har sex og han er inni deg hvis du ikke har prøvd det før. Når noe er godt blir gjerne det andre bedre også. Sånn funker kona hvertfall, men bare hvis hun er kåt allerede. Hvis ikke er det som regel ikke noe som hjelper dessverre.

Har du forresten prøvd sånn orgasmekrem? Kjøpte en på kondomeriet som heter Shunga og den funker visst veldig bra for mange, men vi har ikke prøvd den ut så mye selv enda. Kona er egentlig litt negativ, men siden du sliter kan det ikke skade å prøve :)

Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet
Litt flaut å spørre om så jeg logger ut... Men syns alle damer at penetrering er godt? Jeg er fullt klar over at det er veldig vanlig at mange jenter ikke klarer å komme bare ved penetrering, men uansett, hvordan føles det?

Jeg syns rett og slett ikke at sex er godt. Føler ingenting. Det er selvsagt godt å bli fingret/slikket o.l men ved vanlig sex uten stimulering så føler jeg ingenting. Er så lei meg for dette for jeg vil jo nyte sex jeg også.. Har prøvd med langt forplay, forskjellige ting for å bli kåt, men det er rett og slett bare lite følelse... sukk! Noen som har noen gode tips?

Jeg synes ikke at penetrering er godt. Ikke vondt eller ubehagelig heller men føler ingenting. Jeg er desverre en av de kvinnene som behøver så hurtige vibrasjoner på klitoris at de fleste vibratorer blir alt for dårlig.Så du er heldig som synes slikking eller fingring er godt. De tingene er for meg helt nyttesløst. Kunne like gjerne klødd meg på skulderen....

Så klitorisorgasme ved sex kan jeg bare glemme. g-punkts orgasme er også utenfor rekkevidde da min mann ikke er særlig interessert i å prøve. Så for meg, en dame på noen og tredve så er sex slett ikke godt.

Det som er godt er kåtheten i forkant og intimiteten som vi, noen ganger opplever, slett ikke alltid... Men når selve sexen...altså penetreringen er i gang så er det overhodet ikke noen gode følelser der. Føler fint lite.

Det er relativt frusterende å aldri noensinne oppleve klimaks sammen med ens partner. Skulle jo tro at jeg mistet lysten på sex, men det er jo helt motsatt. Er omtrent konstant kåt, har hatt mange elskere som singel og jeg har alltid vært like mye eller mer opptatt av sex enn mine partnere. Kunne hatt sex flere ganger daglig, hver dag. Merkelige greier...

En og annen gang drar jeg frem en av mine to kraftige vibratorer, men det er mer som ren avslappning, forbinder det ikke med sex. Det nytter ikke å prøve å bruke vibrator mens vi har sex heller. Den ene vibratoren er ekstremt bråkete og den andre veldig stor... så det blir bare tull.

Har altså ikke sex for orgasmens skyld. orgasme og sex er to vidt forskjellige ting for meg.

Skrevet

Hmm. Jeg har desverre ikke noen gode råd når man ikke føler noe. Men jeg vet alt om at sex kan være vondt, regelrett vondt. Så tips om hvordan det kan bli litt bedre tas med takk :) Er selve penetreringen.

Gjest Kavring
Skrevet

Godt å høre at det er flere. Jeg føler heller ingenting ved bare penetrering, eller fingring for den saks skyld. Det samme gjelder brystene. Finnes ikke følsom der i det hele tatt. Men klitoris "fungerer" i hvert fall :)

Men selv om jeg ikke er særlig følsom hverken ved penetrering eller på brystene, så syns jeg sex er godt.

Gjest womenwomen
Skrevet
Jeg synes ikke at penetrering er godt. Ikke vondt eller ubehagelig heller men føler ingenting. Jeg er desverre en av de kvinnene som behøver så hurtige vibrasjoner på klitoris at de fleste vibratorer blir alt for dårlig.Så du er heldig som synes slikking eller fingring er godt. De tingene er for meg helt nyttesløst. Kunne like gjerne klødd meg på skulderen....

Så klitorisorgasme ved sex kan jeg bare glemme. g-punkts orgasme er også utenfor rekkevidde da min mann ikke er særlig interessert i å prøve. Så for meg, en dame på noen og tredve så er sex slett ikke godt.

Det som er godt er kåtheten i forkant og intimiteten som vi, noen ganger opplever, slett ikke alltid... Men når selve sexen...altså penetreringen er i gang så er det overhodet ikke noen gode følelser der. Føler fint lite.

Det er relativt frusterende å aldri noensinne oppleve klimaks sammen med ens partner. Skulle jo tro at jeg mistet lysten på sex, men det er jo helt motsatt. Er omtrent konstant kåt, har hatt mange elskere som singel og jeg har alltid vært like mye eller mer opptatt av sex enn mine partnere. Kunne hatt sex flere ganger daglig, hver dag. Merkelige greier...

En og annen gang drar jeg frem en av mine to kraftige vibratorer, men det er mer som ren avslappning, forbinder det ikke med sex. Det nytter ikke å prøve å bruke vibrator mens vi har sex heller. Den ene vibratoren er ekstremt bråkete og den andre veldig stor... så det blir bare tull.

Har altså ikke sex for orgasmens skyld. orgasme og sex er to vidt forskjellige ting for meg.

Har du alltid vært slik ? Eller kom det plutselig uten noen spesiell annen forklaring enn at du ikke var spesielt kåt eller lysten ? Eller kom det etter en fødsel ? Bare lurer .

Uansett syns jeg fryktelig synd på dere som har det slik . Må være så kjipt problem å ha for dere og deres partnere ikke minst . I USA leste jeg de kunne sprøyte inn et eller annet stoff inn i g-punktet .Slik at det ble mye for - størret og dermed mer mottagelig for nytelse - hos de som " manglet " følelser . Verd å undersøke - er en helt ny behandling som nylig er utviklet ....Om dere drar på ferie til USA får dere samtidig stikke innom en gyn expert som kan den nye behandlingen å få en injeksjon kanskje : )

Gjest Gjest_gina_*
Skrevet

Jeg synes penetrering er så fantastisk godt at jeg ikke er i stand til å holde på med klitoris samtidig. Dette skjedde først etter at minstemann var født.

Hele fokus ligger nå på forskjellige måter han kan penetrere meg på, vinkler som treffer ulikt, og at enten han eller jeg (eller begge samtidig) beveger oss slik at penis roterer inni meg. Åh, gud så godt... Og "bare" inn/ut bakfra. *sukk*

Det er nok ikke fryktelig lenge til jeg får min første vaginalorgasme, kjenner jeg.

Jeg er også fryktelig følsom på brystene, og vipper rett over i orgasme om jeg får stimulert bryster og klitoris samtidig. :sengekos:

Gjest utlogget
Skrevet

du er ikke den eneste :)

i enkelte stillinger kan penetrering være godt. men det bygger seg aldri opp, og jeg får ikke orgasme av det. i stillinger som å ri synes jeg ikke det er noe særlig i det hele tatt... gjør det for å glede partner :) føler at jeg kanskje ikke har så mange nerver som andre? det spørs jo hvor kåt jeg er også da. men det er SÅÅ mye bedre med klitorisstimulering, for da bygger deg seg opp og er sånn åååh-godt. men vaginal er mer jevnt... behagelig :vetikke:

håper det kommer med alderen, er bare 18. kansje det hjelper å få en unge :fnise: eller å øve seg med gpunkt vibrator, det har jeg aldri prøvd.

Gjest utlogget
Skrevet

glemte å legge til:

hvis jeg blir fingret rett kan det være dritdeilig. sånn vaginal fingring oppover mot gpunktet. men får ikke samme følelsen. men kanskje jeg må finne en penis som passer bedre da :fnise:

Gjest womenwomen
Skrevet
Jeg synes penetrering er så fantastisk godt at jeg ikke er i stand til å holde på med klitoris samtidig. Dette skjedde først etter at minstemann var født.

Hele fokus ligger nå på forskjellige måter han kan penetrere meg på, vinkler som treffer ulikt, og at enten han eller jeg (eller begge samtidig) beveger oss slik at penis roterer inni meg. Åh, gud så godt... Og "bare" inn/ut bakfra. *sukk*

Det er nok ikke fryktelig lenge til jeg får min første vaginalorgasme, kjenner jeg.

Jeg er også fryktelig følsom på brystene, og vipper rett over i orgasme om jeg får stimulert bryster og klitoris samtidig. :sengekos:

Har du middels - til små pupper siden du er så følsom ? Leste at jenter med små pupper var de mest følsomme og hadde den beste sexen - ifølge en undersøkelse .Leste på internett . Kanskje det stemmer ? Hva tror du ? . Har selv middels vil jeg si C cup - og er kjempefølsom både oppe og nede ..he he Og første vaginal orgasme var jeg faktisk bare 17 år .Men de ble enda sterkere med årene .Rundt 27 - 30 osv års alder var de mega sterke .Så jeg ble helt bortte vekk lenge etterpå ..mister så og si synet noen sekunder og bevisstheten ..svartner for meg liksom . Ja mega sterke orgasmer under kunn penetrering . G- punktet er blitt mer og mer følsomt med årene . Jeg har aldri født ...

Sterkere drifter er vell vanlig å få med årene for kvinner . Vanligvis .Etterhvert som biologiske klokken begynner å tikke tror jeg .Var utrolig mye kåtere som 30 åring - enn som 20 åring i hvertfall . Mega stor forskjell på sexlysten ...

Gjest womenwomen
Skrevet
du er ikke den eneste :)

i enkelte stillinger kan penetrering være godt. men det bygger seg aldri opp, og jeg får ikke orgasme av det. i stillinger som å ri synes jeg ikke det er noe særlig i det hele tatt... gjør det for å glede partner :) føler at jeg kanskje ikke har så mange nerver som andre? det spørs jo hvor kåt jeg er også da. men det er SÅÅ mye bedre med klitorisstimulering, for da bygger deg seg opp og er sånn åååh-godt. men vaginal er mer jevnt... behagelig :vetikke:

håper det kommer med alderen, er bare 18. kansje det hjelper å få en unge :fnise: eller å øve seg med gpunkt vibrator, det har jeg aldri prøvd.

Slapp av ! Det kommer med alderen ...Bare gled deg til du blir 26 - 30 og oppover - du får mye mer sexlyst og nyter sexen enda mye bedre .Og vaginal orgasmer blir enklere å oppnå . G- punktet svulmer og vokser i størrelse og blir mye mer følsomt - kanskje forde man er kåtere i den alderen enn som veldig ung 18 åring ?

Bare gled deg til du blir eldre ..du har mye god sex i vente . OM - du ikke propper i deg p-piller og kjemisk ødelegger din egen sexlyst ....for bestandig .Bare en advarsel . Kan skje med de som går på piller i årevis ...

Gjest Kavring
Skrevet
Har du middels - til små pupper siden du er så følsom ? Leste at jenter med små pupper var de mest følsomme og hadde den beste sexen - ifølge en undersøkelse .Leste på internett .

Nå er det ikke meg du spør, men...

Jeg er skeptisk til hele den teorien der. Jeg har 75b, noe som vel går under "små pupper"? Men jeg er ikke følsom i det hele tatt.

Har du linken? :)

Skrevet

Noen ganger hvis jeg sliter litt bruker jeg en enkel vibrator på klitten, samtidig som han penetrerer meg. Får bedre orgasme av det enn bare ved vibrator på klitten faktisk. Dette syntes jeg er lettest å få til om han tar meg bakfra slik at jeg kan holde tuppen av vibratoren mot klitten selv =)

Gjest *Kiyo
Skrevet

Sliter med noe av det samme selv. Ikke bare har jeg ingen lystfølelse i det hele tatt, men med penetrering føler jeg enten ingenting eller ubehag avhengig av stillingen som brukes. Ingen orgasme men mye sårhet (selv ved storforbruk av glidekrem) Brystene er lite følsomme selv om de er en liten b cup så teorien om at folk med små bryst har bedre sex og større følsomhet gjelder ikke for meg.

Gjest Gjest
Skrevet
Har du alltid vært slik ? Eller kom det plutselig uten noen spesiell annen forklaring enn at du ikke var spesielt kåt eller lysten ? Eller kom det etter en fødsel ? Bare lurer .

Fikk min første orgsme som 16 åring ved å bruke en skikkelig kraftig vibrator/massageapparat, som jeg har fremdeles siden den bare er helt genial, om enn særdeles høylydt. Både før og etter det så har det å onanere vært bortkastet tid. Ingen reaksjon, kun irriterende og etterhvert skuffende.

Det er mange menn som har prøvd å fingre/slikke meg til orgasme men siden de på ingen måte kan gi meg de hurtige vibrasjonene jeg behøver så skjer det ingenting. Kan ikke forvente at noen klarer det heller siden jeg selv aldri har klart det.

Jeg er stort sett alltid kåt og lysten er alltid tilstede så at jeg ikke oppnår orgasme fordi kåtheten uteblir stemmer i allefall ikke.Tvert i mot så får jeg aldri nok. Ikke rart, siden når partneren er "ferdig" så er jeg aldri det.....

Med den rette vibratoren så kan jeg komme uendelig mange ganger, spruter og får svake,middlels og meget sterke orgasmer. Men det skjer bare aldri ved "bare" å "bruke" penis, fingre eller tunge.Har barn og fødsel har ikke hatt noen innvirkning. En liten positiv ting etter fødslene er at jeg er blitt mye bedre obs på musklene nedentil og mye flinkere til å bruke de aktivt. Så det er jo blitt bedre for mannen og det er da noe....

Gjest womenwomen
Skrevet
Sliter med noe av det samme selv. Ikke bare har jeg ingen lystfølelse i det hele tatt, men med penetrering føler jeg enten ingenting eller ubehag avhengig av stillingen som brukes. Ingen orgasme men mye sårhet (selv ved storforbruk av glidekrem) Brystene er lite følsomme selv om de er en liten b cup så teorien om at folk med små bryst har bedre sex og større følsomhet gjelder ikke for meg.

Det skal jo absolutt ikke føles ubehagelig eller vondt å ha samleie - da er det noe galt tror jeg . Kanskje din partners penis er for stor eller for lang for deg ? Har du tenkt på det ? Kanskje du har kortere skjede ...

Men hvorfor blir du sår ? T.o.m med glidekrem ? Kan det være soppinfeksjon eller noe sånt ? Du bør undersøke deg - eller finne ut hva som er galt . Det skal ikke være ubehagelig å ha samleie - men delig faktisk . Så lenge man er fysisk frisk og har en partner som " passer " . Ikke rart du ikke nyter det - om ubehagelige følelser blokkerer for deg ...da mister du vell tenningen også automatisk - forde du forventer ubehag av samleie . Da blir det umulig å nyte det i hvertfall ..om atpåtil lysten forsvinner . Du bør snakke med din partner å prøve å finne ut av dette . Hvorfor det er ubehagelig for deg ? Sån skal det ikke være .Da er noe galt en eller annen plass . Ikke nødvendigvis med deg ...

Gjest womenwomen
Skrevet
Fikk min første orgsme som 16 åring ved å bruke en skikkelig kraftig vibrator/massageapparat, som jeg har fremdeles siden den bare er helt genial, om enn særdeles høylydt. Både før og etter det så har det å onanere vært bortkastet tid. Ingen reaksjon, kun irriterende og etterhvert skuffende.

Det er mange menn som har prøvd å fingre/slikke meg til orgasme men siden de på ingen måte kan gi meg de hurtige vibrasjonene jeg behøver så skjer det ingenting. Kan ikke forvente at noen klarer det heller siden jeg selv aldri har klart det.

Jeg er stort sett alltid kåt og lysten er alltid tilstede så at jeg ikke oppnår orgasme fordi kåtheten uteblir stemmer i allefall ikke.Tvert i mot så får jeg aldri nok. Ikke rart, siden når partneren er "ferdig" så er jeg aldri det.....

Med den rette vibratoren så kan jeg komme uendelig mange ganger, spruter og får svake,middlels og meget sterke orgasmer. Men det skjer bare aldri ved "bare" å "bruke" penis, fingre eller tunge.Har barn og fødsel har ikke hatt noen innvirkning. En liten positiv ting etter fødslene er at jeg er blitt mye bedre obs på musklene nedentil og mye flinkere til å bruke de aktivt. Så det er jo blitt bedre for mannen og det er da noe....

Om du bare er vant til vibratoren din og bruker den hver gang - så skjønner jeg hvorfor du er blitt sånn og helt avhengig av vibrator nå .Du har lært deg til å like kunn den typen stimuli - som er veldig veldig kragftig . Vibratorer stimulerer veldig kraftig, naturlige peniser vibrerer jo ikke så heftig ...he he - så du er nok blitt bortskjemt pga dette leketøyet .Og får derfor ikke samme uttelling tror jeg under vanlig samleie . Kast det leketøyet ...eller gjem det vekk en god stund - og lær deg heller å nyte naturlig sex istede . Etter en stund - våkner nok nervene dine til livet igjen som er kanskje bedøvet litt av all den intense vibreringen ...og responderer godt på det også . Du gjør deg selv en bjørnetjeneste med overdreven vibrator bruk ... har du tenkt på det ? Jeg holder meg unna vibratorer . Nyter heller naturlige saker .Faktisk liker jeg ikke vibreringen - det er så kunstig og merkelig følelse ...Overdreven kraftige de der .Glad jeg ikke har hatt behov for vibrator selv ...Jeg syns ekte saker er mye deiligere enn vibrator . Og glad er jeg for det .Stygg uvane ...når man tross alt HAR sexparetner .Når en blir så avhengig av det til slutt . Er visst like avhengihetsskapende som alkohol og røyking det der ..Nei - vær forsiktig med for mye vibrator dildo bruk ...Er da ikke no gøy å ende opp med at man ikke nyter normal sex til slutt .Det tror jeg kan skje med mye bruk av sexleketøy .Da dere lærer dere et helt spesielt " onani / tilfredsstillelses mønster - som dere blir avhengige av . - Da blir jo den vanlige parsexen ganske ødelagt for dere ...tror jeg i hvertfall .

Akkurat som menn som er så alltfor godt vandt med å runke ... de syns da ikke samleie gir like bra stimuli ..til slutt .

Gjest Blubberella
Skrevet

Jeg tror "avhengighet" av vibratorer er mest psykisk, at man rett og slett istedet for å nyte sex uten, bevisst eller ubevisst tenker på hvor deilig det hadde vært å dra frem vibratoren. Jeg merker at det blir litt sånn av og til...

Det er ingenting som tyder på at vibratorbruk gir noen form for langvarig bedøvelse av nervene e.l. Sexologer og forskere mener at man til nød kan bli nummen ei lita stund etter stimulering med vibrator, men det går over ganske raskt etterpå. Det er ikke snakk om permanente problemer med nedsatt følsomhet pga vibratorbruk.

Men uansett, jeg merker at jeg trenger å legge leketøyet bort av og til for å virkelig kjenne etter hvor godt det kan være uten også. Hvis jeg er skikkelig tent er det ekstra godt å bare nyte kjæresten og alle hans triks. Er jeg litt lite tent, er derimot vibratoren et fint hjelpemiddel for å få opp dampen og oppnå orgasme litt raskere.

Til trådstarter: hvis du ikke har blitt sjekket hos lege, gjør det aller først. Hvis alt er i orden rent fysisk, bør du tenke på hva som gjør at du ikke nyter penetrering fullt ut. Går du på p-piller? Jeg vet av egen erfaring at både lysten og fuktigheten i underlivet ofte reduseres av p-piller. I tillegg kan man faktisk bli mer ømfintlig i underlivet av p-pillebruk, og dermed lettere bli sår og få rifter ved penetrering.

Jeg har ikke noe annet tips enn det jeg selv gjør; bruke glidemiddel og fokusere på alt det positive med å ha sex. Noen ganger blir jeg øm og sår og nyter penetrering mindre enn jeg skulle ønske, mye pga kjæreste med stort utstyr... Andre ganger er det ikke vondt og sårt i det hele tatt, og jeg nyter det fullt ut (har ikke fått orgasme av kun samleie ennå, men kjenner absolutt at G-punktet mitt er tilstede). Antakelig har det mye å si også hvor i syklusen man er. Og selvfølgelig dagsformen.

Gjest womenwomen
Skrevet
Jeg tror "avhengighet" av vibratorer er mest psykisk, at man rett og slett istedet for å nyte sex uten, bevisst eller ubevisst tenker på hvor deilig det hadde vært å dra frem vibratoren. Jeg merker at det blir litt sånn av og til...

Det er ingenting som tyder på at vibratorbruk gir noen form for langvarig bedøvelse av nervene e.l. Sexologer og forskere mener at man til nød kan bli nummen ei lita stund etter stimulering med vibrator, men det går over ganske raskt etterpå. Det er ikke snakk om permanente problemer med nedsatt følsomhet pga vibratorbruk.

Men uansett, jeg merker at jeg trenger å legge leketøyet bort av og til for å virkelig kjenne etter hvor godt det kan være uten også. Hvis jeg er skikkelig tent er det ekstra godt å bare nyte kjæresten og alle hans triks. Er jeg litt lite tent, er derimot vibratoren et fint hjelpemiddel for å få opp dampen og oppnå orgasme litt raskere.

Til trådstarter: hvis du ikke har blitt sjekket hos lege, gjør det aller først. Hvis alt er i orden rent fysisk, bør du tenke på hva som gjør at du ikke nyter penetrering fullt ut. Går du på p-piller? Jeg vet av egen erfaring at både lysten og fuktigheten i underlivet ofte reduseres av p-piller. I tillegg kan man faktisk bli mer ømfintlig i underlivet av p-pillebruk, og dermed lettere bli sår og få rifter ved penetrering.

Jeg har ikke noe annet tips enn det jeg selv gjør; bruke glidemiddel og fokusere på alt det positive med å ha sex. Noen ganger blir jeg øm og sår og nyter penetrering mindre enn jeg skulle ønske, mye pga kjæreste med stort utstyr... Andre ganger er det ikke vondt og sårt i det hele tatt, og jeg nyter det fullt ut (har ikke fått orgasme av kun samleie ennå, men kjenner absolutt at G-punktet mitt er tilstede). Antakelig har det mye å si også hvor i syklusen man er. Og selvfølgelig dagsformen.

NB ! Signerer den med at du nevner at p-piller forandrer fuktigheten i skjeden .

Men også hindrer den naturlig lubrikasjon av underlivsvevet - noe mange ikke forstår eller vet .Alltså det blir ikke like mykt, hovent , glatt og modent nedentil for penertrering under opphisselse . - som hos kvinner som ikke benytter p-piller .

Kvinner som går på p-piller har manglende lubrikasjons evne i underlivet - pga de kunstige hormonene . Samleie kan ikke være like godt da - når vevet ikke er " errigert " og klart for å motta en penis .Vagina kan føles tørr , stram , og vevet / slimhinnene lite flexibelt og såre , mer ømfindtlig for rifter blant annet .

P- piller er noe dritt for sexlivet til kvinner . Rart så få har hjerne nok til å registrere de gradvise forandringene som skjer i kroppen - og ikke fatter hvorfor kroppen ikke vil ha sex egentlig ! Ta å lytt til kroppens signaler - og la kroppen bestemme .Det beste og sunneste for den er å slippe kunstige hormoner .Det er det den prøver å fortelle deg .Når du får masse underlivsplager og ubehag under sex og med underlivet ditt generelt !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...