Gjest Gjest_Gladimat_* Skrevet 14. mai 2009 #1 Skrevet 14. mai 2009 Hvor i Oslo bør jeg gå om jeg ønsker et måltid utsøkt mat i området rundt Oslo Plaza? Det bør være et romantisk sted uten altfor høy musikk og hvor vi ikke sitter tett-i-tett med andre gjester på frimerkestore bord. Prisklasse kan gjerne være høy, om ikke helt Bagatelle-standard. Gjerne sjømat? På forhånd tusen takk!
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #2 Skrevet 14. mai 2009 Rundt Plaza så ville jeg sagt Arakataka. Eller kanskje Stadtholdergaarden. Ellers er jeg veldig glad i Oscarsgate, men da må dere gå litt. Ved de to siste, spesielt Oscarsgate, er man jo plutselig i en høy prisklasse da.
Gjest Gjest_Kaja_* Skrevet 15. mai 2009 #3 Skrevet 15. mai 2009 Om dere vil ha sjømat og dette er på en fin sommerdag/kveld så ville jeg gått på Solsiden. Den ligger rett nedenfor Akershus Festning. Og i motsetning til AkerBrygge (som ligger på andre siden av fjorden) så har man her sol lenge!! Derav navnet Solsiden. Ellers så har du Mauds i kvaderaturen. Der synes jeg det er koselig. Veldig god mat!!! Les omtalene på linken. En annen jeg liker er Baltazar som har italiensk mat og massevis av vin å velge i, ligger rett bak Domkirken (i bakgården til Domkirken liksom) Ikke langt å gå fra Plaza. Min kjære tok meg med dit på bursdagen min for noen år siden. Veldig hyggelig. Også har du jo Klosteret. Men da må du gå litt lenger. Men jeg hadde nok tatt den lille drosjeturen for der er det jo romantisk da!!!
Gjest Gjest_Elin_* Skrevet 16. mai 2009 #4 Skrevet 16. mai 2009 Om dere vil ha sjømat og dette er på en fin sommerdag/kveld så ville jeg gått på Solsiden. Den ligger rett nedenfor Akershus Festning. Og i motsetning til AkerBrygge (som ligger på andre siden av fjorden) så har man her sol lenge!! Derav navnet Solsiden. Ellers så har du Mauds i kvaderaturen. Der synes jeg det er koselig. Veldig god mat!!! Les omtalene på linken. En annen jeg liker er Baltazar som har italiensk mat og massevis av vin å velge i, ligger rett bak Domkirken (i bakgården til Domkirken liksom) Ikke langt å gå fra Plaza. Min kjære tok meg med dit på bursdagen min for noen år siden. Veldig hyggelig. Også har du jo Klosteret. Men da må du gå litt lenger. Men jeg hadde nok tatt den lille drosjeturen for der er det jo romantisk da!!! Klosteret er kjempekoselig ja!! Mørkt lokale som bare er opplyst av stearinlys. Maten er veldig god synes jeg.
Gjest Gjest_Linn_* Skrevet 16. mai 2009 #5 Skrevet 16. mai 2009 Bombai, en indisk restaurant på øvre grûnerløkka. Utrolig god mat, god service og god stemning der. Utrolig god mat!
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #6 Skrevet 16. mai 2009 Ta banen til Majorstua og gå på San Leandro Tapasbar. Ikke romantisk på "gammelmåten", men i hvertfall på min måte... http://www.sanleandrotapas.com/OSLO_MAJORSTUEN.php
ringblomst Skrevet 17. mai 2009 #7 Skrevet 17. mai 2009 ~Klosteret - veldig romantisk, ikke langt fra Trefoldighetskirken ~Baltazar ved Domkirken, meget god italiensk, best i 2. etasje ~Santinos i tukthuskvartalet; i nærheten av Sentrum Scene - rimelig italiensk, kanskje ikke så veldig romantisk, men lite støy ~Stadtholdergaarden - god mat og hyggelig atmosfære ~Brasseriet i Operaen, ikke romantisk, men god mat og flott utsikt på en solskinnsdag
Gjest Tonka Skrevet 17. mai 2009 #8 Skrevet 17. mai 2009 Hvor i Oslo bør jeg gå om jeg ønsker et måltid utsøkt mat i området rundt Oslo Plaza? Det bør være et romantisk sted uten altfor høy musikk og hvor vi ikke sitter tett-i-tett med andre gjester på frimerkestore bord. Prisklasse kan gjerne være høy, om ikke helt Bagatelle-standard. Gjerne sjømat? På forhånd tusen takk! Argent, den ligger i det nye operahuset. Digg mat og koselig lokale. Lav, behagelig musikk, litt stive priser, men verdt det. Ellers er Ekebergrestauranten Oslos beste restaurant, men den ligger ti minutter med trikk fra Plaza. Men det er dit du bør dra... Sjekk menyen på www.ekebergrestauranten.com. Kos deg!
Gjest jubilee Skrevet 18. mai 2009 #9 Skrevet 18. mai 2009 Argent, den ligger i det nye operahuset. Digg mat og koselig lokale. Lav, behagelig musikk, litt stive priser, men verdt det. Ellers er Ekebergrestauranten Oslos beste restaurant, men den ligger ti minutter med trikk fra Plaza. Men det er dit du bør dra... Sjekk menyen på www.ekebergrestauranten.com. Kos deg! Jeg var på Ekebergrestauranten for et par uker siden. En impulstur på en tirsdag sammen med kjæresten. Han kjøpte dagens treretter, jeg satte sammen som jeg ville. Fy, så skuffet vi ble. Maten var virkelig dårlig! Og kelneren var bare plagsom. En eldre svensk/innvandrer/sydenkelner som har lest altfor mye om korrekte strofer anno 1973. Men det verste var altså maten - den var virkelig ikke god. Av de seks rettene vi fikk, var to i kategorien "OK", to var dårlige, og de to siste smakte direkte vondt! Fantastisk utsikt, så dra gjerne dit for litt å drikke, men definitivt ikke for maten!
Sniktitt Skrevet 18. mai 2009 #10 Skrevet 18. mai 2009 Jeg vil anbefale Fjord. Ligger ikke i området du foretrekker, men bak universitetet. De har masse god sjømat. skifter meny hver uke og jeg vil si at de var veldig billig. En 5-retters kostet vel 499 og vinmeny til den maten kostet 499 den også. I tillegg fikk vi vel 4 "småretter" mellom de andre rettene. Vi var veldig fornøyde:) http://www.restaurantfjord.no/meny.html#
Gjest Gjest_Gladimat_* Skrevet 18. mai 2009 #11 Skrevet 18. mai 2009 Fjord så spennende ut. Tror det kan være noe for oss. Vet du hvilke åpningstider de har på lørdager? Jeg planlegger Oslotur (overraskelsestur) for min kjære og vi har også konsert på programmet, så middagen kan ikke bli for sent på kvelden. Enkelte steder åpner ikke kjøkkenet før kl 18, dette kan bli litt i seneste laget.
Sniktitt Skrevet 19. mai 2009 #12 Skrevet 19. mai 2009 (endret) Jeg er desverre ikke fra Oslo så jeg vet ikke så mye om åpningstider o.l. Men ta kontakt med dem på: http://www.restaurantfjord.no/kontakt.html Vi var ihvertfall meget fornøyd med Fjord!! Og vi kan være ganske kritiske i vår bedømming, da vi er godt vant til god kvailtet på råvarer og smak her hjemme. Dere får ha en super bytur:) Endret 19. mai 2009 av Sniktitt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå