Gå til innhold

Silikon - smerter etter jobb - og hva er farlig ??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Poirot

Blir litt irritert jeg, over at jeg betaler skatt for at andre skal ha sykemelding etter å ha fått nye pupper (mange uker siden operasjonen). Synes du bør ta ut mer ferie. Sorry.

Penger får man for at noen er syke, du vil få penger fordi du ønsket å bli penere.

(Men jeg skjønner jo at du ikke kan gå på jobb, det hørtes ikke bra ut. Men det burde du tenkt på før.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta det piano, Virre!

Du har först tre dagers egenmelding, dvs du kan väre borte fra jobben tre dager i strekk uten å levere sykemelding fra legen. Det kan du gjöre fire ganger om året.

Om en sykdomsperiode blir lenger enn tre dager må du levere sykemelding for hele perioden.

I klartekst: vär hjemme fra jobben i dag (tirsdag) og gjerne onsdag og torsdag også. Föler du deg ikke piggere på fredag må du gå til legen og si at du behöver sykemelding for tirsdag tom fredag.

Slapp av, du kan fortsatt spille playstation! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Det er ingenting som heter "selvforskyldt" eller "ikke selvforskyldt" sykdom, er du syk så er du syk.

Jo, det er det faktisk. Man har eks ikke krav på noe som helst fri hvis man er fyllesyk. Da bør man drikke mindre hvis man skal jobbe dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna
Blir litt irritert jeg, over at jeg betaler skatt for at andre skal ha sykemelding etter å ha fått nye pupper. Synes du bør ta ut mer ferie. Sorry.

(Men jeg skjønner jo at du ikke kan gå på jobb, det hørtes ikke bra ut. Men det burde du tenkt på før.)

ja men jeg har jo tatt det jeg har av ferie jo ! :( Og jeg trodde jeg kunne begynne å jobbe igjen ......men dette er vondt - og jeg er redd for å ødelegge noe ......og ungene er krvende ..... burde tenkt på før ....tja .....har jo tenkt masse før ..... men man kan ikke sette seg inn i alt ......jeg ante ikke hvordan det ville føles å begynne å jobbe igjen ....

jeg liker ikke tanken på sykemelding jeg heller - men synes kasnkje det er mer "ordenlig" enn egenmelding ......da må jo en lege se på meg først ....heller enn at jeg bare er hjemme .........og legen kan si om det er noe falig

Synd du blir irriter på meg Donpedro :( ......men jeg betaler nå skatt jeg også da ................

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Jeg skjønner jo at du ikke kan gå på jobben når du har så vondt, det er et dilemma.

Kan du ikke be om en konsultasjon der du ble operert og fortelle om jobben din? De har sikkert mer peiling på hva du bør gjøre enn en fastlege. Så kan du gå til han etter du har tatt ut egenmeldingen?

Kan ikke jobben din tilpasse dagen bedre for deg? Kanskje de liker det bedre enn at du er syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt irritert jeg, over at jeg betaler skatt for at andre skal ha sykemelding etter å ha fått nye pupper (mange uker siden operasjonen). Synes du bør ta ut mer ferie. Sorry.

Penger får man for at noen er syke, du vil få penger fordi du ønsket å bli penere.

Jeg er enig med deg Donpedro.

Hadde kanskje også vært muligheter for å snakke med de på jobben og få tilrettelagt den litt - slik at du ikke må ta tunge løft o.l. ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Donna

De har ferie på klinikken og jeg får ikke noen hjelp fra de .....håper legen som jeg skal til har litt peiling ..for jeg begynner jo å tenke på indre blødninger siden det er så splutselig vondt og ømt å bare så vidt kome borti......kan man se det tro? såret er jo grodd så det renner jo ikke ut .... :o

De på jobben er klar over dette at jeg ikke skal løfte ....men det er jo ferie tid - og man deler på oppgavene - og plutselig står man der alene slik som i går da jeg var der ..en unge hadde bæsja på seg ...og jeg kunne ikke begynne å løpe rundt og lete for å finne noen til å gjøre det .....og de blir jo lett såre - så jeg måtte nesten ta det selv - hvilket jeg kjente godt .......sikkert ikke så lett for de å komme på -eller tanke hva som er tungt arbeid for man gjør jo slikt hver dag ..

nei nå må jeg avslutte .. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ferie på klinikken og jeg får ikke noen hjelp fra de .....håper legen som jeg skal til har litt peiling ..for jeg begynner jo å tenke på indre blødninger siden det er så splutselig vondt og ømt å bare så vidt kome borti......kan man se det tro? såret er jo grodd så det renner jo ikke ut .... :o

De på jobben er klar over dette at jeg ikke skal løfte ....men det er jo ferie tid - og man deler på oppgavene - og plutselig står man der alene slik som i går da jeg var der ..en unge hadde bæsja på seg ...og jeg kunne ikke begynne å løpe rundt og lete for å finne noen til å gjøre det .....og de blir jo lett såre - så jeg måtte nesten ta det selv - hvilket jeg kjente godt .......sikkert ikke så lett for de å komme på -eller tanke hva som er tungt arbeid for man gjør jo slikt hver dag ..

nei nå må jeg avslutte .. :wink:

Du har vel fått et telefonnr. til legen som opererte deg ?? Så selv om de har stengt så har du noen du kan kontakte? Evnt. så kan du jo ringe til en annen klinikk og spørre. Kan jo være betryggende å vite at det kan gjøre vondt men at det ikke er noen fare , evnt. at du får høre fra de at du MÅ ta det helt med ro .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Jeg har ingen medisinsk ekspertise, men er ikke indre blødning det samme som skejr når man får blåmerke? Jeg mener at du derfor ville hatt blå/lilla hud hvis du hadde indre blødning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Puh ! Har saumfart brystet - og ser ikke noen voldsom flekk i allefall ...er muligens litt blålig - men det hadde sikkert vært mer om det var en blødning .......uansett - det er vondt å berøre .... :-? :o auuu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Synes vel kanskje det er litt forskjell på å være fyllesyk og å fortsatt ha vondt FIRE uker etter operasjonen (er det ikke så lenge det er da Virgo??) Å være fyllesyk styrer du jo totalt selv, mens å fortsatt ha vondt så lenge etter operasjonen både er uvanlig og uventet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Synes vel kanskje det er litt forskjell på å være fyllesyk og å fortsatt ha vondt FIRE uker etter operasjonen (er det ikke så lenge det er da Virgo??) Å være fyllesyk styrer du jo totalt selv' date=' mens å fortsatt ha vondt så lenge etter operasjonen både er uvanlig og uventet!![/quote']

Selvfølgelig er det en forskjell!

Jeg sa bare at det er forskjell på syk og selvforskyldt syk, og illustrerte dette med et eksempel.

At man i utgangspunktet må bruke ferie på slike operasjoner er jo eksempel godt nok i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virgo; jeg tror ikke du får sykemelding på grunn av puppene... du må nok finne på noe annet når du snakker med legen... ! Jeg er også spent på dette, la oss få høre hvordann det går...

Dina :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Virgo ikke logget på

Joda ...han ble bekymret over smertene og belstingene på jobben - så jeg ble sykemeldt.

Men på mandag er det på jobb igjen ....håper det bedrer seg da ..nå har jeg fått mer tid på meg - og jeg har salve å bruke ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 4 ukers sykmelding da jeg tok silikon. Grunnen var at puppene mine ikke var like store før operasjonen. De ble sett på som kosmetisk sjenerende. Men hadde de vært like store hadde jeg ikke fått sykmelding. Rart det der.... Hadde jeg søkt kunne jeg kanskje fått det på folketrygd... Men da måtte jeg sikkert venta veldig lenge og jeg visste ikke at man kunne få sånt på folketrygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke at du ikke fikk sykemelding av legen rett etter operasjonen!!!

Det må ha vært en forglemmelse.

får ikke sykemelding etter kosmetiske operasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...