Tintin Skrevet 14. mai 2009 #1 Del Skrevet 14. mai 2009 og til min lille side!! Jeg er jente på 21 år, som bor rett utenfor tigerstaden. Jeg studerer for tiden ved UIO, og ellers har jeg to deltidsjobber , en kosete og leken hund , men også en rimelig kosete og leken kjæreste. hehe.. Dessverre så er jeg for tiden sykmeldt pga. kyssesyken , og det blir derfor mye døtid , men også i overkant mye tid til å bli sittende og tenke. Synes derfor det ville være en god idé og få skrevet ned en del av alt det som foregår oppi hodet mitt. Og jeg blir veldig glad for innspill av alle slag. Vel, slenger meg rett uti det. Ble syk i begynnelsen av februar, og er fortsatt ikke blitt bra av kyssesyken. Hvor lang tid skal det egentlig ta? I tillegg har jeg dratt på meg en forkjølelse, så da blir det jo ekstra ille. Men får se på det på den positive siden, det har vært mye bra vær i det siste , og jeg har fått sittet en del ute, kastet litt ball med vofsen min og fått litt farge. Happy.gif Jeg har jo også en veldig snill og god kjæreste som tilbringer innmari mye tid med meg, selv om det blir mest sofasliting om dagen. Ellers er det også mye annet jeg går rundt og tenker på nå som jeg er så mye hjemme. Har bl.a. fått veldig lyst til å begynne på veterinærstudie. Så om noen av dere har erfaringer rundt dette studiet, så setter jeg veldig pris på å få høre om det. Er nemlig snart ferdig med bacheloren. Og har egentlig peila meg litt inn på en master i teknologi, innovasjon og kunnskap. Har prøvd å sende mail til de som har ansvar for dette studiet, for å få høre litt mer rundt hvilke jobber som aktuelle når man har en slik master, men har ikke fått noe svar, så det er litt kjedelig. Står jo ikke sånn kjempemasse om studiet på nettet heller. Dessuten er jeg ekstremt glad i dyr , og vet at veterinæryrket hadde vært midt i blinken. Det blir riktignok en lang vei å gå, jeg må ta opp ett par fag som jeg ikke hadde på vgs, også er jo veterinærstudiet i seg selv et ganske langt studie. Med andre ville jeg være ferdig omtrent når jeg 28-29år. For sent? Jeg vet ikke, jeg går også rundt og tenker på det. Kanskje alt dette med å gifte seg og få barn blir senere enn jeg hadde tenkt i så fall. Men fremtiden er jo uansett vanskelig å spå. Gleder meg forresten til den første ute når jeg blir frisk!! Og om noen av dere har noe tips til meg om noe som er kjapt å lage, og godt å spise, så kom med det. Trenger noe å kose meg med i sofakroken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 14. mai 2009 #2 Del Skrevet 14. mai 2009 Hei! Jeg er 22 år og bor i Tigerstaden, og studerer også ved UIO. Tenkte jeg skulle slenge meg på og følge med i dagboka di! Så kjedelig med kyssesyken... har ikke noen erfaring med veterinærstudiet, så kan ikke komme med råd der, akkurat. Spagetti med ost og ketchup er jo både snask og kjapt å lage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tintin Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 14. mai 2009 Så koselig at du vil følge dagboken min Hvilket studie går du på UIO (om du har lyst til å fortelle det da)? Og trives du godt?? Nå fikk jeg lyst på spaghetti, skal sjekke om jeg finner det i skapet! Hadde også noen pitabrød i fryseren, så da får det være reserve om det ikke er noe mer spaghetti igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 14. mai 2009 #4 Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg kan fortelle hvilket studie jeg går på i en PM, da jeg ikke nødvendigvis vil at "alle" skal vite det, i fare for å bli gjenkjent. Men ja, jeg trives greit. Er ferdig med en bachelor til sommeren neste år om alt går etter planen. Hva med deg? Jeg sitter og leser og leser til eksamen nå... *puh* så mye å gjøre. Hvordan blei det med middagen? Spagetti eller pita? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tintin Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 14. mai 2009 Da var jeg tilbake igjen I ettermiddag da jeg kom hjem fra butikken og skulle rygge ned i gården med bilen, så presterte jeg nesten å kjøre utenfor kanten. Jada, det skjer jo ikke så mye i hverdagen når man bare er hjemme, så litt hverdagsaction må man ty til. hehe.. Ellers var det siste episode av Paradise Hotel i kveld. Har forsåvidt ikke noen sterke meninger rundt at Benedicte og Petter vant. Synes kanskje Benedicte hadde vært der inne litt kort, men ja, helt greit. Petter har jo vært der helt fra begynnelsen, også har han jo gjort en helt ålreit figur også. Alexander Rybak gikk jo også videre i MGP! Han er den store favoritten. blablabla.. Vi får se på lørdag om han vinner da Nå er jeg snart leggeklar, men håper på å slippe unna den drømmen jeg hadde natt til i dag. Var en mann som løp rundt etter meg med en skikkelig ekkel slange. Jeg er jo livredd slanger, og tryglet og ba om han skulle holde den unna meg. Æsj a meg! Har hatt lignende drømmer før, men det er diverse personer som har løpt, syklet eller kjørt etter meg med slange. Lurer på hva det kan bety?! Nattinatt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tintin Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #6 Del Skrevet 19. mai 2009 Ett par dager siden jeg skrev sist nå. Kan jo oppsummere litt hva jeg har gjort de siste dagene På fredagen slappet jeg av hjemme til kjæresten min kom hjem fra grilling. Da så vi på tv og koste oss med litt godis og kvelds! På lørdag var vi en liten gjeng som skulle grille hos meg. Men været var jo ikke spesielt bra, og plutselig var det ikke mer gass igjen på grillen, så da stekte vi maten ferdig i ovnen, og så litt på Melodi Grand Prix. Alexander Rybak vant jo faktisk ganske overlegent, så endelig spådde den norske media rett når det kommer til populærstemplet. Og på selveste 17.mai, ble det mye god mat, borgertog osv. Var en veldig koselig dag, men var også helt utslitt når kvelden kom. Merket at jeg fortsatt ikke var frisk. I går feiret jeg 2 års jubileum med kjæresten min med middag ute. Også fikk jeg fin gave av han. Opphold på Grand Hotell fra fredag til lørdag, med 3-retters middag, tilgang til spa-avdelingen og frokostbufée. Samt billetter til standup på Latter, så det skal bli veldig koselig!! I dag har jeg ellers bare slappet av og prøvd å sitte litt ute, mens solen har tittet frem. Prøvde også å få lest litt, men formen er ikke bra. Orker å konsentrere meg bare en kort stund, og får lest toppen 7 sider. Jeg synes det er kjempe skremmende!! Vil jo veldig gjerne jobbe en del med fagene nå, slik at jeg bare kan repetere litt før jeg skal ha utsatt eksamen i august. Det er innmari slitsomt og ha sånt hengende over seg gjennom hele sommeren. Noen som har vært i lignende situasjon?! Ellers var det en venninne som lurte på om vi skulle ta en kaffe en dag. Jeg er veldig i tvil, må jeg innrømme. Grunnen til det er at vi kun er venninner fordi vi har felles venninner, så jeg føler egentlig ikke at vi står så veldig nær hverandre. Vi har aldri hatt veldig mye å prate om. Hva ville du ha gjort?? Tja, når jeg kommer inn på dette temaet, så kan jeg vel egentlig bare åpne meg helt opp. På videregående ble vi en jentegjeng på underkant av 10 jenter. Jeg tok med meg ett par venninner inn i denne gjengen etterhvert, og det har til tider gjort situasjoner litt kinkig sånn senere. Det har seg nemlig sånn at jeg klarte å bli skikkelig syk sist år på vårparten. Jeg lå derfor mest hjemme på sofaen, men prøvde allikevel og få til filmkvelder og litt roligere ting, for å få hengt med venninnene min. Ett par måneder tidligere kom kjæresten min hjem fra militæret for godt. Jeg ble sammen med han, mens han var i militæret, og så han derfor ikke så mye i løpet av den tiden han var i militæret. Han kom stort sett hjem hver 4-6 uke. Derfor ble det en ganske stor omvending når han plutselig var hjemme, og jeg hadde muligheten til å henge med han midt i uken. Dette var noe, noen av venninnene mine ikke tålte. Og det ble enda mer rabalder når jeg ble syk og ikke hadde muligheten til å være med like mye ut på byen. Dessuten var det flere av disse venninnene som ikke besøkte meg mens jeg var syk, og ikke engang tok initiativ til å sende en liten melding for å høre hvordan det gikk med formen. Det var litt kjipt gjort, synes jeg. Med tanke på at jeg alltid har stilt opp for disse jentene. Det endte derfor med at jeg mistet flere av venninnene mine i løpet av denne perioden. Og det har derfor vært veldig tungt og gå fra å være i en relativt stor jentegjeng, til og stå igjen med ett par venninner (fra den gjengen), og litt andre venninner som man ser sjeldent. Man føler seg rett og slett veldig veldig ensom til tider!!! Og det er også tøft og skulle å bygge opp et nytt nettverk når man vet det kommer til å ta lang tid. Også er det det å våge seg utpå glattisen, vite at man kanskje kommer til å feile ett par ganger før man virkelig finner noen gode venninner igjen. Jeg har heller ikke fått så mange venner på studiet jeg går på, fordi jeg fortsatt jobbet heltid, da fadderuken stod på. Hvilket førte til at jeg falt litt igjennom på den kanten, fordi alle allerede kjente hverandre veldig godt når skolen begynte. Så ja, til tider må man bite det i seg at man ikke har så mye planer lenger, og ikke like mange å ringe til. Det kan være tøft når kjæresten er ute og driver med noe sprell (noe han ikke gjør ofte, men jeg oppfordrer han absolutt til å være med på ting han synes ser ålreit ut). Men så er det jo også de som sier at jeg heller bare burde sette pris på at jeg har funnet hvem som er mine virkelige venner, og at jeg ville ha funnet dette før eller siden. Jeg sier meg helt enig i dette, men allikevel så var det som et slag i trynet. Man tror jo ikke at folk skal snu ryggen til én før de faktisk gjør det. I tillegg er det vel litt typisk for oss mennesker, og ikke ville innse negative sider ved ting, og heller ville utelukke det, så lenge det er mulig. Men oppi det hele, så må jeg jo bare takke min snille kjæreste og de aller nærmeste!! Det er godt å ha noen når noe tøft står på!! Det som skjedde med disse venninnene er jo 1 år siden nå, så begynner å komme seg. Men merker innimellom at jeg savner noen av opplevelsene vi hadde, selv om jeg overhode ikke savner personene. Derfor blir det fort litt dilemma når en felles venninne fra én av de jeg ikke har kontakt med lenger ønsker å ta en kaffe. Jeg tror rett og slett det kan bli kleint. Også er jeg ikke keen på å snakke om å ordne opp med de jentene jeg ikke har kontakt med lenger. Saken er den at jeg tok en stor del av skylden når vi kranglet i etterkant av at jeg hadde vært syk. Jeg tok jo opp at jeg syntes det hadde vært litt dårlig at ingen tok noe som helst initiativ til å besøke meg, ringe el sende melding mens jeg var syk. Ingen vil ta på seg noe som helst skyld. Og da jeg prøvde å lunsje med en av disse jentene for å prate ut, og stilte hun noen spørsmål, så klarte hun rett og slett ikke å svare, men det lyste dårlig selvfølelse laaaaang vei. Jeg synes det er veldig patetisk!! Om man er så sta at man ikke kan møte noen på halvveien, heller ikke en person man har ansett som en god venn, så blir det jo helt feil. Da er det plutselig ikke så rart at vennskap går dukken. Det må i tillegg legges til at å få kjæreste i denne jentegjengen var "forbudt". Det var jo en av de andre jentene i gjengen som fikk kjæreste før meg, hun ble fullstendig fryst ute. Men der tok jeg tak og fortsatte og be henne på ting, selv om de andre ikke likte det noe særlig. Så ja, vet det ble mye surr og tull her nå. Men det var deilig å få ut noe av det jeg går og tenker på mens jeg er sykmeldt, og bare er her hjemme. Bare å komme med spørsmål om noe er uforståelig. Blir veldig glad for innspill! Noen andre som har mistet en venninne eller flere for den saks skyld, på en litt kjip måte?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 20. mai 2009 #7 Del Skrevet 20. mai 2009 Jeg har ikke mistet noe særlig med venninner selv, annet enn den vanlige "vokse fra hverandre"-prosessen. Kan være kjedelig nok innimellom, men som deg har jeg også en fantastisk samboer. Men, jeg kan jo svare deg på hva jge ville gjort med hun ikke så nære venninna som ba deg med på kaffe. Jeg tenker - kjør på! Det hadde jeg gjort. Hva har du å tape? Enten får du et nærere bekjentskap til henne, ellers er det jo bare å takke nei neste gang, hvis du føler det er helt feil? Kjedelig at du ikke føler deg bra nok til å lese da. Men lurt å ikke presse seg selv for mye tror jeg. Lett å få tilbakeslag av kyssesyken, mener jeg å ha hørt? Sitter selv og leser til muntlig som jeg har mandag neste uke... Ikke givende i det hele tatt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tintin Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #8 Del Skrevet 21. mai 2009 Jeg har ikke mistet noe særlig med venninner selv, annet enn den vanlige "vokse fra hverandre"-prosessen. Kan være kjedelig nok innimellom, men som deg har jeg også en fantastisk samboer. Men, jeg kan jo svare deg på hva jge ville gjort med hun ikke så nære venninna som ba deg med på kaffe. Jeg tenker - kjør på! Det hadde jeg gjort. Hva har du å tape? Enten får du et nærere bekjentskap til henne, ellers er det jo bare å takke nei neste gang, hvis du føler det er helt feil? Kjedelig at du ikke føler deg bra nok til å lese da. Men lurt å ikke presse seg selv for mye tror jeg. Lett å få tilbakeslag av kyssesyken, mener jeg å ha hørt? Sitter selv og leser til muntlig som jeg har mandag neste uke... Ikke givende i det hele tatt.. Takk, for tipset ditt, Numi!! Fulgte forslaget om å klinke til med en kaffedate med hun fellesvenninnen. Så da blir det spennende å se når det blir!! Og hvordan det blir Ja, er mulig å få tilbakeslag om man ikke er ordentlig flink til å slappe av når man har kyssesyken. Men jeg har virkelig fått blod på tann nå, så har bestemt meg for å søke litt rundt på nettet, og se om noen har testet ut noe form for behandling som har hjulpet. Og ønsker deg selvfølgelig masse lykke til med muntlig eksamen, Numi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tintin Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #9 Del Skrevet 21. mai 2009 I går kveld var jo på kino en tur. Så "Engler & demoner", og ble positivt overrasket i forhold til de anmeldelsene jeg har sett. Synes terningkast 3 er tull og fanteri. Det er en veldig actionfylt, men som i sist film ligger det historie bak hver eneste ting. Og jeg vil si at historien denne gangen er bedre enn sist, hvilket gjør "Engler & demoner" til min favoritt fremfor "Da Vinci koden". Ellers har jeg så veldig lyst til å grille laksefilet snart igjen. Rema har nemlig en sånn grillkampanje gående, og testet ut laksefilet med krydder BBQ potetene med rømme og salat sist helg. Himmelsk, og til under hundrelappen, så det er absolutt en anbefaling!! Nå skal jeg snart finne sengen igjen, har en følelse av at det er søndag i dag, men heldigvis er det bare torsdag. Blir spennende med overnatting på Grand Hotell i morgen og standup på Latter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tintin Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #10 Del Skrevet 25. mai 2009 Overnatting på Grand Hotel ble kjempemessig. Ble en skikkelig avslapningsopplevelse med plasking i badebassenget, fin middag og en tur på Latter for å se standup. Sistnevnte er forresten noe jeg virkelig anbefaler alle, standupshow med ukjente personer (hvertfall i mitt hodet) koster ikke så mye Det går jo an å ta ett par pils før og etter, så blir det en helaften selv om man ikke drar ut på byen. Ellers var jeg med kjæresten min på Engler & Demoner på lørdagen. La merke til flere ting, som jeg ikke så første gangen. Det er alltids kult. Men fikk til gjengjeld tidenes hodepine. Var veldig merkelig i grunn, hadde kun vondt på høyre siden av hodet, også så jeg skikkelig tåkete på venstre øyet. Husker heller ikke noe av hva jeg sa til kjæresten min, så det ble rett og slett litt som en kveld på fylla I dag har jeg vært en tur hos legen, ba om sykemelding i bare 2 uker til, og er derfor optimistisk når det kommer til å bli frisk. Gikk nemlig til alternativ behandling senere på dagen i dag. Tok tester for å se hva jeg mangler av næringsstoffer i kroppen, samt at jeg prøvde kopping og akupunktur. Jeg føler meg allerede litt piggere, noe som letter noe innmari på humøret. Så det lover jo godt Skal tilbake og koppes og få nåler igjen på fredag. Ellers blir det en del titting på hvilke emner jeg har tenkt til å velge til høsten. Tenker på å ta entreprenørskap, medievitenskap og psykologi, evt. sosialantropologi. Noen som har tatt emner innenfor disse studiene, og har negative eller positive å si om det?? Håper på at dagboken min kan bli litt mer spennende og lest etterhvert. Er jo koselig å vite at det er litt folk innom her Ønsker dere en fin uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå