Gå til innhold

er så utrolig sliten for tiden

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er neppe alene om dette, men er så utrolig sliten for tiden. Mangler energi og motivasjon til å gjøre noe som helst, knapt jeg orker å skrive her. Huset flyter og arbeidsoppgavene hoper seg opp. Det er så mye jeg må fikse og jeg orker ikke ta tak i noe. Føler jeg får enda mindre energi og motivasjon når alt hoper seg opp.

Det er pollensesong så det er klart det har en innvirkning, men jeg føler meg så gammel enda jeg bare er 32. Finner ingen mening med livet for tiden, alt føles bare som et ork.

Har noen konkrete tips til å få mer energi i våken tilstand. Jeg trener regelmessig og elsker å gå tur i skogen, men dette er litt begrenset nå som det er så mye pollen ute. Jeg spiser lite junk og mye frukt og grønt. Drikker kanskje litt lite vann og litt mye kaffe, men er det andre ting jeg kan endre på. Tar b-vitaminer og sanasol også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sjekket jern / blodprosent?

Gjest Gjest
Skrevet

takk for svar :-)

har tatt flere helsesjekker det siste året og jeg regner med de har sjekket disse, det var da bare b-vitamin innholdet det var noe galt med, men det skal være rettet nå.

har noen forresten testet ginseng? er det noen bivirkninger eller noen typer mennesker som ikke tåler dette?

Gjest Gjest
Skrevet

Har du vært veldig stresset den siste tiden? Det kan virke inn på den måten du beskriver og blir ofte en ond spiral. Man har for mye å gjøre, blir sliten og klarer ikke gjøre så mye noe som igjen fører til at alt hoper seg opp og man blir enda mer stresset og sliten.

Gjest Gjest
Skrevet

takk igjen :-)

jeg har slitt med stress og magesår i flere år tidligere, gått i terapi og forsøkt å minimere livet mitt til det minimale. Nå føler jeg meg tilbake til start. Jeg har ikke så mye å gjøre, men likevel er jeg fullstendig utmattet til å gjøre det som er og det blir som du sier, en ond sirkel fordi det som likevel hoper seg opp tar energien i fra en.

Hvordan kan man bryte sirkelen? Det må være noe jeg kan gjøre som får energi nivået litt opp slik at jeg stryke ut noe på listen, bare det å henge opp en klesvask og betale regninger er akkurat nå helt utenkelig og har vært det de siste ukene.

takk igjen for din insikt

Gjest Euforia
Skrevet

Jeg har slitt med det samme i lang tid. Var hos legen for en stund siden og tok blodprøver, og da var alt som normalt igjen - HELT til han sjekket blodtrykket som var altfor lavt. Det kan hende det kommer av det?

Skrevet

først og fremst en legesjekk,og be han i tillegg ta prøver av stoffkskiftet(tsh, t3 og frit t4 - viktig med alle verdiene.)

du må fortelle legen akkurat hvordan du har det - ikke utelat noe. bestill en dobbelttime.

og så må du faktisk være veldig aktiv ovenfor legen selv for å sikre deg at han følger deg skikkelig opp.

om du ikke får noen resultater på ulike prøver, så må du nok begynne igjen med det du har gjort før: avslapningsteknikker, utelukke ting som ikke er nødvendig(velge ut to til tre ting i løpet av dagen du skal gjennomføre, ikke femti....) osv.

endel av oss trenger å ta timeouts jevnlig, og jeg tror vi alle blir like skuffet hver gang vi innser at man må "påan igjen"......

skriv innlegg igjen når du har fått noen prøveresultater, og be om å få tallene skrevet ut:=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...