Gå til innhold

Når stormen stilner, var det verdt det?


Gjest Ts - mann

Anbefalte innlegg

Gjest Ts - mann

For en stund siden ble jeg singel, så jeg tuslet inn på et sjekkeforum igjen. Jeg vet hva jeg vil ha, så jeg bruker lang tid på å sile profiler.

Etter endel meldingsutvekslinger med damer man raskt finner ut at man ikke passer med, kom jeg plutselig over en profil som slo meg. Utseende, mentalitet, utdannelse, erfaringer, sosial posisjon, interesser, visjoner: alt passer overraskende bra.

Det er bare en ting som skurrer. Dama vier et helt avsnitt i profilen til sine drømmer om hvordan mannen skal ta henne med storm, få henne til å flyve høyt, men på samme tid gi henne sommerfugler i magen.

Helt vanlige drømmer fra en 20-åring. Problemet er at hun her er godt over 30. Og i den alderen ser jeg på slikt flagreri som et minus. Tenke det, ja, men ikke skrive det...

Vel, greit nok. I mine yngre dager opparbeidet jeg meg god erfaring på å lure damer i seng ved å spille den uoppnåelige ridderen på den hvite hest. Dere trenger ikke tro meg, og det har ikke noe med spørsmålsstillingen å gjøre, men jeg regner med det vil være overkommelig å få henne på noen dater og gå hele veien hjem derfra. Dvs. jeg har størst sjanse for å lykkes om jeg spiller det spillet jeg kan.

Men...

Jeg er av typen som ikke forelsker seg sånn uten videre. Det tar minst noen måneder før jeg eventuelt også opplever stormen. Og det skjer ikke så ofte.

Dessuten har jeg "dessverre" utviklet endel samvittighet de siste årene. Når man har opplevd hvor ille det kan være å bli dumpet, blir man mindre lysten på å utsette andre for det. I hvert fall når dama virker gjennomført skikkelig.

Så damer, er det bedre å oppleve stormen og bli dumpet, eller ville dere da heller vært det hele foruten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så damer, er det bedre å oppleve stormen og bli dumpet, eller ville dere da heller vært det hele foruten?

Jeg er en forsiktig sjel, så jeg ville nok vært det foruten. Er blitt såpass gammel at jeg regner kjærlighet som 1 del kjemi og 3 deler hardt arbeid :ler: .

Dessuten har jeg mest troen på forhold som begynner som vennskap og utvikler seg derfra, selv om jeg har en dårlig erfaring med holdbarheten av et slikt forhold :ler: . Jeg tror på sikt det er viktig å ha et vennskap som grunnlaget for et forhold, selv om kjærlighet i parforhold ikke kan bygges på det alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Jeg vil si det er verdt det ja. Det er i grunn sånn jeg holder på. Hopper fra den ene til den andre. Surt å bli dumpet, men man kommer jo veldig fort over det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

En kvinne med helt urimlige krav? *sjokkert* lizzm... Men hvorfor vil du utsette deg selv for en slik kvinne? Du vet minst en av dere kommer til å bli ulykkelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er blitt såpass gammel at jeg regner kjærlighet som 1 del kjemi og 3 deler hardt arbeid :ler: .

Dessuten har jeg mest troen på forhold som begynner som vennskap og utvikler seg derfra,

Så gammel er jeg også. :ler:

Derimot gjør det meg ikke så mye å bli dumpet etter et kort forhold. Det er som Stjernedryss så enkelt sier det, surt, men raskt overstått.

Det er heller kombinasjonen av alt. Først må man starte en stor greie hvor man involverer seg fullt og helt for å dra opplegget i land. Så må man prøve ut et forhold der man finner ut hvordan den andre reagerer på ens ikke tidligere eksponerte sider... Og hele tiden må man leve med risikoen for å bli avvist eller dumpet. På toppen vet man at dama kan knekke totalt sammen om man dumper henne.

Jeez! Jeg er blitt for gammel for dette her. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kvinne med helt urimlige krav? *sjokkert* lizzm... Men hvorfor vil du utsette deg selv for en slik kvinne? Du vet minst en av dere kommer til å bli ulykkelige.

Nåja. Jeg synes ikke det er et urimelig krav å innfri. I den grad man kan det, vel å merke. Lite bør styrke en manns selvfølelse mer enn å vite at en dame er totalt oppslukt av ham for en avgrenset tid.

Jeg synes bare det er underlig, og en smule avtennende, at hun legger så mye vekt på det i den alderen. Må hun ha stadige bekreftelser som løfter henne opp til skyene eller er det bare minnet om forelskelsen hun trenger å ta med seg inn i et langt forhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shelob

Hun høres utrolig barnslig ut spør du meg. Mine krav: noenlunde orden på personlig hygiene og personlig økonomi. Alt annet kan komme som bonus. Men så er jeg ikke noen prinsesse-diva-jente heller da. Og bonus får jeg, stadig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Må innrømme at jeg er en av dem som liker å bli tatt med storm. Det føles så utrolig bra, og det skjer så utrolig sjelden!

Når det er sagt så er jeg enig i at det ikke nødvendigvis er nøkkelen til å bygge et forhold, faktisk heller kanskje litt omvendt. De mest stormfulle og intense forholdene jeg har hatt har vel også vært de mest kortvarige. Det er da man kan bli litt blind av begjær, for så å finne ut at han kanskje var feil for deg når stormen begynner å stilne.

Men.. det er så fantastisk følelse når man blir helt slått i bakken bare av å se en person! Når man er kresen og sjelden blir forelsket så drømmer man alltid om at det skal skje en dag.. selv om man realistisk sett vet at det kanskje er bedre å prøve å dyrke et forhold med han som ikke fikk blodet ditt til å bruse fra første sekund, men som du har begynt å like ganske så godt etter å ha kjent ham en stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...