Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg lurer litt. Har meget mye utflood. Tykk er den. Men er liksom, det er hele tiden. Skulle trod jeg var "våt" hele tiden. Jeg vet ikke. Men som en episode. Flasketuten peker på, er veldig gøy i fylla. Og folk skal bytte undertøy osv. Jeg vil ikke det, siden jeg har merker etter utflod på kvelden, til og med tidlig på dagen.

Noen som har noe å si til dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har samme problemet selv :(

I perioder har jeg så mye utflod at hvis jeg ikke bruker truse innlegg så går det ikke bare igjennom trusa men også igjennom buksen:( Jeg har ikke tykk utflod, men bare tynn utflod akkurat som vann på en måte :(. Jeg kjenner til den følelsen av å være "våt" hele tiden.. ikke no gøy :(

Tips: - Ikke bruk stramme bukser

- Ikke bruk string truser, men vanlige truser av bomull

- Ikke bruk noe som hels såpe nedentil kun vann

Et annet råd jeg har fått hos gynekologen er å ikke bruke truse innlegg fordi da blir det så tett dene i buksen og da gror det fortere bakterier.. Men jeg har nødt til og bruke det hvis ikke må jeg skifte hele tiden :sjenert:

Skrevet
Jeg har samme problemet selv :(

I perioder har jeg så mye utflod at hvis jeg ikke bruker truse innlegg så går det ikke bare igjennom trusa men også igjennom buksen:( Jeg har ikke tykk utflod, men bare tynn utflod akkurat som vann på en måte :(. Jeg kjenner til den følelsen av å være "våt" hele tiden.. ikke no gøy :(

Tips: - Ikke bruk stramme bukser

- Ikke bruk string truser, men vanlige truser av bomull

- Ikke bruk noe som hels såpe nedentil kun vann

Et annet råd jeg har fått hos gynekologen er å ikke bruke truse innlegg fordi da blir det så tett dene i buksen og da gror det fortere bakterier.. Men jeg har nødt til og bruke det hvis ikke må jeg skifte hele tiden :sjenert:

Det samme som her. =\

Bruker selv bare boksere. Men, er liksom flaut å skifte osv. for folk ser jo boksern. Og det ser jo ut som at jeg har veta meg, aka tissa på meg av no slag. Er flaut.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vet det er kjempe flaut..

Syns det var enda verre når jeg hadde type.. Han må jo trodd jeg var klar 24 timer i døgne siden jeg var våt nedentil hel tiden :sjenert:

Er så mange jenter som sliter med dette, syns det burde blitt funnet opp en mirakel pille som gjorde slutt på all utfloden :jepp:

Jeg syns også det er kjipt og gå rundt i skikkelig bestemor truser hele tiden, føler meg ikke akkuratt så sexy i det..

Gjest Gjest
Skrevet

Å ha utflod er helt vanlig. Den skifter farge og konsistens i løpet av syklusen. Fra kremete og gul/hvit til vannete og blank og til slimete.

Noen har også mer enn andre uten at det er noe galt. Ikke noe man kan gjøre med det dessverre.

Men ærlig talt, å bytte undertøy når man leker flasketuten peker på?? Den var ny for meg, føler meg gammel nå.

Gjest Gjest_Cathrine_*
Skrevet

Om jeg nesten bare bruker tamponger i mens-perioden merker jeg at jeg får mye mer utflod etter at mensen er ferdig, og slik fortsetter det gjerne resten av måneden. Jeg hater bind, men merker at utflods-problemet blir mindre om jeg unngår å kun bruke tamponger (særlig de siste dagene). Tamponger tørker ofte ut skjeden slik at kroppen kompenserer med å utskille enda mer utflod...

Skrevet

Skjønner godt at det er kjipt. Men går det ikke an å bruke tampong når man skal på fest o.l.?

Skrevet
Skjønner godt at det er kjipt. Men går det ikke an å bruke tampong når man skal på fest o.l.?

Går sikkert greit det. Men, ja.. >.<

Blir liksom litt rart det også for meg.

Men ærlig talt, å bytte undertøy når man leker flasketuten peker på?? Den var ny for meg, føler meg gammel nå.

Flasketuten peker på blir man alldrig for gammel for! :D

Gjest Kavring
Skrevet

Tampong skal da vel strengt tatt ikke brukes så lenge du ikke har mensen. Skulle tro dette bare irriterte enda mer, og førte til flere plager!

Gjest Gjest
Skrevet

Skulle man til nød bruke tamponger de verste dagene med utflod , anbefaler jeg ELLE tamponger,man får kjøpt de på apoteket. Kjøp mini så den ikke blir så stor. Det er no melkesyrer i de som hjelper til og bevare riktig ph der ned eller no sånt tror jeg.. anbefaler iallfall ;)

Skrevet
Tampong skal da vel strengt tatt ikke brukes så lenge du ikke har mensen. Skulle tro dette bare irriterte enda mer, og førte til flere plager!

Nei, man skal visstnok ikke det, men jeg har brukt det utenom mensen flere ganger, og jeg lever ennå i beste velgående :) Tror ikke det gjør veldig stor skade så lenge den ikke sitter i for lenge og så lenge den ikke er tørr når den dras ut? Og så lenge man ikke bruker ofte, så klart. Jeg kan ta feil, men velger i hvert fall å gjøre dette trikset selv, f.eks. om jeg skal på fest og er usikker på om mensen kommer den kvelden eller ikke. Better safe than sorry!

Gjest Gjest
Skrevet

Det har du helt rett i.

• 4 uker senere...
Gjest sissi
Skrevet
Hei. Jeg lurer litt. Har meget mye utflood. Tykk er den. Men er liksom, det er hele tiden. Skulle trod jeg var "våt" hele tiden. Jeg vet ikke. Men som en episode. Flasketuten peker på, er veldig gøy i fylla. Og folk skal bytte undertøy osv. Jeg vil ikke det, siden jeg har merker etter utflod på kvelden, til og med tidlig på dagen.

Noen som har noe å si til dette?

Har samme problem! Har alltid vært plaget med mye utflod, og det er ikke gøy. Blir jo nesten som å ha litt mensen hele tiden...Kan av og til kjenne at det liksom "renner" ut og at jeg blir våt. Er avhengig av truseinnlegg, viss ikke går det gjennom trusa og i verste fall buksa og:(

Fikk gynekologisk undersøkelse av legen min i dag, og det var litt flaut...Hun lurte på om jeg var plaget med kløe eller noe, for jeg hadde en del utflod. Litt pinlig å bli våt når man er hos gynekolog, men er ikke akkurat så mye jeg kan gjøre med det...

Vet noen om det finnes noen som helst måte å redusere utflod-mengden på? Det skyldes jo en eller annen form for ubalanse/"avfallsstoffer" i skjeden, så det burde jo finnes en eller annen måte å redusere mengdene....?

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_Lille meg_*
Skrevet
Det har du helt rett i.

Nei, man bør ikke bruke tampong pga for mye utflod. Det gjorde i alle fall problemet verre for meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...