Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 Pass på å følg med legen. Ikke alle er like bra Har gått med en kne skade i over 2 år nå. Med ubeskrivelige smerter så og si hele tiden. Tok 4 mnd før jeg fikk MR (Måtte mase svært mye) Var ikke brudd men funn av en slitarsjeskade. Så jeg maste meg til fysioterapi. Ble ikke bedre men heller værre i lange perioder, men legen gjorde ingenting. Mest opptatt å få meg ut i jobb. Nesten 2 år senere sender forsikrings selskapet meg til Ortoped spessialist. Han annbefaler undersøkelse hos nevrolog da det er klare tegn på nevrologisk skade i benet etter skaden. Nå 2 år og 1 mnd senere er jeg blidt satt på venteliste for å komme til nevrologisk undersøkelse. Hvor ventetiden er annslått til å være 1\2 år. Jeg har buttet lege nå og forlangte få jonalen. Går klart frem at legen ikke har brydd seg nevneverdig om skaden. Har mer sett på plagene som innbildt\ simulerte smerter. I dag gikk jeg grunndig gjennom hele greia. 1 mnd etter skaden hadde jeg så store smerter at jeg ble fraktet i sykebil til sykehuset. Hadde så voldsomme smerter at jeg fikk panikkangst. I jonalen står det klart og tydelig at sykehuset annbefaler legen å sende meg til nevrolog med kneskaden Det blir å gå nesten 3 år fra skadetidspungt før jeg får komme til nevrolog. En undersøkelse som sykehuset annbefalte for 2 år siden. Ut fra hva spessialisten fortalte var det identiske reaksjoner på at det er en nevrologisk skade ut fra legeboken hans. Blir så for@£$ av å tenke på at jeg kunne ha fått undersøkelse og mest sannsynlig riktig diagnose for 2 år siden om legen hadde brydd seg. Og ikke minst spart meg for 2 år i et smertehelvete og mange følgeskader. Psykiske problemer og at familen var på god vei til å rakne helt pga.påkjenningene dette har vært. Så til dere som ikke er fornøyd med legen eller føler dere ikke blir hørt på. BYTT lege. Slike leger som dette burde ikke fått lov til å praktisere som leger.
angeleyes Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 Synd å høre at du har hatt en så dårlig opplevelse. Godt at du har fått byttet lege og håper det ordner seg fremover.
Spoven Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 Enig, skriv en begrunnet klage til fylkeslegen. Jeg har selv klaget på en lege, da han påsto jeg var en hysterisk mor, og at min 2 år gamle unge bare hadde virusinfeksjon, ved gjentatte legebesøk. Det viste seg at barnet hadde dobbeltsidig lungebetennelse, og måtte innlegges på sykehus i et par uker. (Legen sendte ikke oss til sykehuset, vi tok selv kontakt med dem.) Man må klage på elendige leger.
Gjest Wacmoc Skrevet 13. mai 2009 #5 Skrevet 13. mai 2009 Trist å høre at du har opplevd det.. Har opplevd lignende holdt jeg på å si. Datt på ski for en del år siden, og vrei ankelen nesten 160 grader rundt. Dro til legen etter to mnd med konstante smerter i ankelen, og hu tok litt på den og sa jeg hadde senebetennelse. Fikk noen piller, og ferdig med det. Etter et halvt år uten bedring, gikk jeg tilbake, fikk fler piller. Etter et halvt år til dro jeg til legen igjen, og hun sa jeg overdrev og at jeg bare ikke måtte gå så mye, og tråkke så hardt. Etter nesten ett år fram og tilbake med den legen, bytta jeg lege, ble sendt på rønken og fant ut jeg hadde rift i akillies senen min, og betennelse i halve foten fordi jeg hadde gått med det så lenge.. Har hatt en opperasjon for et år siden, og venter på en til. Noen leger skjønner rett og slett at selv om man er 13 og er et barn og sier man har vondt i foten, så kan det faktisk være noe seriøst
Gjest ts Skrevet 13. mai 2009 #6 Skrevet 13. mai 2009 Har vurdert litt frem og tilbake om jeg skulle melde legen inn til helsetilsynet. Siden legen hele tiden har vært så likegyldig og ikke trodd meg. Men etter å ha sett i jonalen at andre har foreslått viktige undersøkelser som legen ikke har brydd seg om BLIR jeg å melde fra. En annen ting som var skremmende å lese fra samme sykehusnotat, er at det også står i jonalen at "passient anmodes om ikke å kjøre bil. Førerkort bes vurderes" Hadde ubeskrivelige smerter i kneet. Som også gir psykiske reaksjoner. Under 1 mnd etter sykehusopphold "presser" legen meg til å starte 50% i en tung fysisk jobb. (???) Har blidt nektet taxy for å komme meg til behandling av samme lege. Blir skremt av å tenke på at kanskje andre kjører rundt i samme tilstand som jeg var.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 13. mai 2009 #7 Skrevet 13. mai 2009 Hei Jeg har også vært borte i dårlige leger... egne eksempler: jeg slet veldig med bena, og hadde så store smerter etter å ha gått i bare 30 minutter at jeg nesten ikke klarte å gå mer. Så ut som verste krøkka når jeg bare skulle gå fra stua til badet... Legens dom; "jeg vet ingenting om føtter, så jeg kan ikke hjelpe deg." Så spurte jeg om det ville gjøre det verre om jeg gikk til en fotterapeut, eller ville han fraråde det? Svar: "gå dit, da får du kanskje hjelp". Etter et år med smerter bestilte jeg selv time hos en privat ortoped (dette var en henvisning fastlegen ikke ville gi meg), og fikk i løpet av noen uker hjelp. Og en diagnose som sa jeg ville ha plagene mest sannsynlig resten av livet, men at det var hjelp å få for forebygging. Eksempel to: jeg har atopisk eksem, og mye psoriasis i slekten. Jeg spurte tidligere nevnte fastlege om han kunne kikke litt i hodebunnen, fordi jeg klødde meg gal. Hans svar: "gå til frisøren, de er vant til å kikke oppi hodet til folk"..... Eksempel tre: mine fotplager ble også nevnt for en tidligere fastlege, da de begynte å komme. Han mente at dette kom av at jeg hadde neglesopp i begge storetåneglene, og trakk ut begge neglene. I ettertid har jeg fått vite at de alltid skal ta prøver før en slik diagnose. Og i og med hvordan neglene ser ut nå, sier hudlegespesialisten som jeg forlangte time hos at det nok aldri har vært sopp, de testet og fant psoriasis i neglene. Jeg har flere eksempler, men de er av mer privat art, så de holder jeg for meg selv... Men jeg kan nevne en bekjents erfaringer. Han hadde samme fastlege som ikke ville behandle mine føtter og kløe. Hans diagnose er diabetes 2 med bl. a. høyt blodtrykk. Så høyt at han en spesialist på Aker har sagt at andre med samme blodtrykk som ham har segnet om, og at han synes det er bemerkelsesverdig at han fungerer i hverdagen. Han byttet fastlege etter at han selv også synes behandlingen var mangelfull; han ble jo ikke bedre. Noe av det første hans nye fastlege sa var: "han har jo ikke fulgt deg opp i det hele tatt!" Så jo, mange erfaringer fra dårlige leger her ja... Men jeg skal også nevne at han fastlegen som er mest nevnt her, allerede er under etterforskning, eller hva det heter. Trodde det var jeg som bare var max uheldig jeg, men ser jo av denne tråden at det er flere... TS: vil bare si at jeg føler med deg.
Gjest ts Skrevet 14. mai 2009 #8 Skrevet 14. mai 2009 Så leit å høre at jeg ikke er alene om slike erfaringer. Blir å presse på for å forsøke få nevroliog undersøkelse raskere hos den nye legen. Viser det seg at de finner noe og at det er dette som har vært problemet hele tiden, vurderer vi å annmelde legen. Før skaden var jeg en meget sterk person. Over gjennomsnittet fysisk sterk til å være dame. Svært lite syk engentlig (kun 2 sykedager fra jobb på 17 år) Fikk bare gode tilbakemeldinger på den jobben jeg utførte og var på vei til å få både ny og mer annsvarsfull stilling og høyre %. Nå er så og si hele kroppen med en mengde slitarsjeskader, betennelser og stressplager. "Suger til meg" alt som går av virus.. har hatt det meste som har gått av slikt de siste årene. Minst 30% reduksjon av muskelaturen (iføgel fysioterapaut) Jobben måtte jeg bare gi opp for et år siden. Var hos første Ortoped i fjord sommer sendt av denne legen. (1 år og 4 mnd etter skaden) Han hadde nok lest jornalen fra legen før han undersøkte meg. Siden undersøkelsen ga tydelig preg av det. Undersøkelsen var så brutal at en lege og to sykepleiere som var tilstede ba om undskyldning umiddelbart etter han hadde gått. Ikke rart han ikke fant noe med å slå, klype og kjefte meg huden full. Han trodde tydeligvis jeg simulerte smertene. Da var jeg så enorme smerter at jeg satt i rullestol og klarte ikke belaste benet noe. Benet ga etter og gikk "alle veier" om jeg forsøkte gå. Har vært igjennom 2 tøffe fødsler. Men smertene med de var ingenting sammenlignet med dette. Og så blir en ikke trodd på i det hele tatt. Det viktigste for meg er å finne ut av hva dette er og forhåpentligvis komme meg på bena igjen. Men jeg blir uansett å melde legen inn i håp om at andre skal slippe å gå igjennom samme hel@£$ som meg. I det siste 1\2 året (siden jeg byttet lege) har jeg hørt andre som har "rømt" fra samme lege og behandlere som hinter om at det har vært problemer med denne før. (hva vil de selvfølgelig ikke si) Skal ringe min nye lege å gjøre h*n klar over hva hva som står i jornalen, så kanskje det kan påvirke til at det blir litt fortgang i undersøkelsene heretter.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. november 2009 #9 Skrevet 28. november 2009 Synes man bør legge ut navn på slike leger, så andre kan få en advarsel. Har vært borti noe lignende, er rimelig sjokkert over å ha lest min egen journal, det viser seg at min lege ikke har fulgt lignende anbefalinger om videre utredninger, hun hadde heller ikke gjort meg oppmerksom på at hun hadde fått henvisninger i retur, med anbefaling om å henvise meg videre til andre spesialister. Fant dette ut i går, akkurat nå er jeg sjokkskadet, av å lese journalen og se hva slags holdninger legen har hatt til mine symptomer og til min situasjon. Må bytte lege, men er jo redd for å komme til en ny lege som ikke er nok engasjert og gjør en bedre jobb enn dette. Det burde vært et nettsted der folk kan gi tilbakemeldinger.
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 28. november 2009 #10 Skrevet 28. november 2009 Kan noen være så snille å starte en tråd som omhandler FLINKE leger. Er så lei av sånne sytatråder om misfornøyde pasienter.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2009 #11 Skrevet 28. november 2009 Min venninnes lege er en inkompetent dust. Hun har ikke hatt menstuasjon på 6 år etter at hun sluttet med p-piller, og legen mente det var heeelt normalt og at hun bare måtte vente litt til. Hun har hatt sterke smerter i noen år, og hun måtte bare "vente litt til og se om det går over" Hun fikk endelig mast seg til en undersøkelse hos gynekolog hvor hun fikk konstantert PCOS.
Siiw Skrevet 28. november 2009 #12 Skrevet 28. november 2009 uff fyflate for noen d*itt leger det finnes! glad det kommer frem...! dette gjelder ikke fastlege/ men en lege på sykehuset broren min gikk til- han var utrolig sjuk og vite at han strupelokkbetennelse! og når han pustet hørtes det ut som noen blåste opp en badeball:-/ . men han fikk behandling hos fastlegen på dagen. og på kvelden ble han såppas dårlig at vi dro til sykehuset. og han kom til en utlendig av lege- og han sa: hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt en antibiotika behandling!. og mamma sa men det får vi ikke kjøpt på butikken!. nei det var han jo enig i. samtidig som han satt og pirket seg mellom tenna! og broren min knapt puste.. Og nå i sommer hadde jeg en jobb langt borte fra hjemme- og ryggen blir et smertehelv*** aldri følt noe sånn før! greide ingenting! og etter noen dager drar til lege, utlending! og spør bare det vanlige spm! og så sier han - det kan være senebet-prolaps-kink (undersøkte ikke ryggen en gang). så rakte han meg en resept med noen smertestillende!. og når jeg kommer hjem så resier jeg til lege her, og hun spør mye mer!!! og undersøker masse! men hun kunne ikke komme med en diagnose heller:/ men jeg er bedre- men kjenner det iblandt at alt ikke er bra:S og om jeg jobber for mye så kommer det svakt tilbake.. værre med deg ts:(
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #13 Skrevet 29. november 2009 Og her kommer enda et eksempel på en idiotisk lege: Jeg hadde nyrebekkenbetennelse (visste det jo ikke da) og hadde veldig veldig vondt bak i ryggen.Legen kjente litt og sa "nyrene sitter jo ikke der".Ja kanskje jeg viste litt feil,nyrene satt vel noen centimeter unna.Han ba meg bøye meg og hoppe opp og sa at jeg burde gå til KIROPRAKTOR! Hadde jeg hatt vondt i ryggen så hadde jeg ikke klart å bøye meg sånn,hoppe osv.
Gjest Marlo Skrevet 29. november 2009 #14 Skrevet 29. november 2009 Og disse eksemplene kommer som et sjokk? Har alltid vært klar over at det finnes inkompetente leger, og det er ditt eget ansvar for å få den hjelpen du har krav på. Har selv slitt ut lege etter lege, fordi jeg føler at de ikke tar meg på alvor og slo meg ikke til ro før jeg fant en som virkelig hører på hva jeg har å si, og som tar mine problem på alvor. (jeg vil tippe at 80% av legene jeg har vært hos har vært til en viss grad inkompetente - og jeg har vel vært hos de fleste legene i denne byen, dvs ca 30 leger)
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. november 2009 #15 Skrevet 29. november 2009 Og disse eksemplene kommer som et sjokk? Har alltid vært klar over at det finnes inkompetente leger, og det er ditt eget ansvar for å få den hjelpen du har krav på. Har selv slitt ut lege etter lege, fordi jeg føler at de ikke tar meg på alvor og slo meg ikke til ro før jeg fant en som virkelig hører på hva jeg har å si, og som tar mine problem på alvor. (jeg vil tippe at 80% av legene jeg har vært hos har vært til en viss grad inkompetente - og jeg har vel vært hos de fleste legene i denne byen, dvs ca 30 leger) Nå ble jeg rett og slett veldig nysgjerrig på hva som feilte deg i og med at 30 leger ikke har funnet diagnosen din og du mener 80 prosent er inkompente. Tviler på det siste, da de går på skole i 6 år for å bli doktor.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå