Gå til innhold

Reductil - det funker som bare det! =)


Gjest Gjest_Tine_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tine_*

Etter mange fortvilte forsøk på slanketabletter man finner i annonser,på nettet og på div. helsekostforretninger, hadde jeg igrunnen gitt opp håpet: uansett hvor mye jeg levde og spiste sunt, og trente 2 dager i uken - ingenting funket. Vekten var ikke nådig mot meg, og gikk enten målrettet oppover eller stod stille....

Jeg bestemte meg, som et siste forsøk, be legen om å skrive ut Reductil for meg - og fikk til min store glede/overraskelse positivt svar på dette!!

Var kjempespent når jeg begynte på disse, om enn relativt skeptisk: Jeg fortsatte som før; samme livsstil/spisevaner/treningsmasse, og nå etter 5 uker, har jeg faktisk klart å gå ned 6 kilo!!!!! =) Jeg er sjokkert og takknemlig og glad om hverandre!!! Veier meg ikke selv - lettere å være fokusert på den måten ( for meg ihvertfall?!) Jeg har nå 14 kilo igjen å miste - har jeg kommet så langt, skal jeg søren meg klare resten også!!!

Oppfordrer til å gå via legen, om man har behov for tabletthjelp for å miste viktige kilo for å sikre helsen sin. På den måten slipper man å bli lurt av alle de tablettene der ute som lover mer enn de kan holde!! Det var ikke ille i det hele tatt å spørre - men det føltes som et stort skritt å ta for stolthetens del - nå etter 6 kilo, tenker jeg ike på det engang!!!

Ville bare dele gla'nyheten min med dere, og kanskje det har gitt inspirasjon til noen der ute som også har behov for litt drahjelp??

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter mange fortvilte forsøk på slanketabletter man finner i annonser,på nettet og på div. helsekostforretninger, hadde jeg igrunnen gitt opp håpet: uansett hvor mye jeg levde og spiste sunt, og trente 2 dager i uken - ingenting funket. Vekten var ikke nådig mot meg, og gikk enten målrettet oppover eller stod stille....

Jeg bestemte meg, som et siste forsøk, be legen om å skrive ut Reductil for meg - og fikk til min store glede/overraskelse positivt svar på dette!!

Var kjempespent når jeg begynte på disse, om enn relativt skeptisk: Jeg fortsatte som før; samme livsstil/spisevaner/treningsmasse, og nå etter 5 uker, har jeg faktisk klart å gå ned 6 kilo!!!!! =) Jeg er sjokkert og takknemlig og glad om hverandre!!! Veier meg ikke selv - lettere å være fokusert på den måten ( for meg ihvertfall?!) Jeg har nå 14 kilo igjen å miste - har jeg kommet så langt, skal jeg søren meg klare resten også!!!

Oppfordrer til å gå via legen, om man har behov for tabletthjelp for å miste viktige kilo for å sikre helsen sin. På den måten slipper man å bli lurt av alle de tablettene der ute som lover mer enn de kan holde!! Det var ikke ille i det hele tatt å spørre - men det føltes som et stort skritt å ta for stolthetens del - nå etter 6 kilo, tenker jeg ike på det engang!!!

Ville bare dele gla'nyheten min med dere, og kanskje det har gitt inspirasjon til noen der ute som også har behov for litt drahjelp??

Klem

Gratulerer! Er det lov å spørre om hva BMI'en din var da du fikk resepten av legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tine_*

Hei lost bird!

No problem: BMI'en min var like under 28 - nærmere 27, men jeg fortalte legen det som det var, at jeg ikke ønsket å tulle med useriøse piller og risikere å ødelegge stoffskiftet mitt - og ville svært gjerne bli fulgt opp for å sikre en smart,sunn og varig nedgang.

Legen forstod og aksepterte mitt synspunkt - takk & pris!! Ikke heng deg opp i BMI - totalvurderingen teller like mye - gå til en kvinnelig lege-de ser gjerne dette litt anderledes enn menn.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lance

Men hva skal du gjøre når du om ikke så lenge slutter på Reductil, du kan jo ikke gå på det for alltid? Det er dessverre et faktum at selv om en del overvektige, dvs. BMI mellom 25 og 30, klarer å gå ned 10-15 kg, så går de fleste opp igjen i løpet av noen måneder eller et år eller to.

Jeg mener ikke å ødelegge gleden for deg, men du må ha en plan for hvordan du skal holde deg normalvektig. Kroppen er nemlig slik laget at den vil søke å gjennvinne sin tapte vekt, så det vil kreve mye disiplin av deg hvis du skal holde deg der. Når du er lettere vil det selvsagt være lettere og mindre pes å trene, så du får passe på å trene regemlessig. Finn deg en treningsform du liker. Mange som begynner på treningsstudio synes det er kjedelig, og det er jo også stort frafall fra januar til mars/april på treningsstudioene. Hvis du driver med noe du synes er trivelig er det mye lettere å ikke droppe treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tine_*

Lance: I hear you, og er allerede på den:

Trent jevnlig har jeg gjort i hele mitt liv, og gjør dette fremdeles - cardio og styrke 2 ganer i uken- 2 timer om gangen. 4 barnefødsler har derimot gjort kroppen min i ulage og lite mottagelig for det jeg har gjort - hittil.

Reductil har jeg absolutt ingen ønske om å gå på resten av livet-jeg ser det som en stafettpinne som skal hjelpe meg igang, og når jeg er ferdig på disse, løper jeg selv. Kroppen rett og slett trenger litt starthjelp for å kunne 2lures" til å fungere slik den skal igjen! :)

Min "normale vekt", har alltid vært å være "normalvektig" - jeg har inntil for et par år siden, etter siste fødsel", i voksen alder hatt en BMI på 23-jevnt over. Hormonbalanse og litt annet som jeg vet lite om ( blandt annet lavt stoffskifte grunnet fødsel -forbigående ) har også gjort sitt... :(

Jeg er ikke bekymret for å bli "avhengig" av Reductil - jeg er en temmelig disiplinert person, som har både kosthold og trening i fokus, og nå har jeg fått drahjelp til endelig å få effekt av dette også!!

Målte stoffskifte mitt for 3 uker siden, og det viste mulige lave målinger - men skal ta nye prøver om 5 uker, for å evt. få etablert disse verdiene som etablerte verdier. Om så er tilfelle, er egentlig "mysteriet" løst: for jeg vil da få behandling for lavt stoffskifte, så kroppen min kan fungere normalt og optimalt igjen!!

Takk for gode råd, Lance - hyggelig med velmenende feedback!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...