Gjest Anonymous Skrevet 21. juli 2003 #1 Skrevet 21. juli 2003 Hei, jeg skal skrive en oppgave om sminke fra 1900- 2000 tallet. Men jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne å lete etter stoff... Er det noen der ute som kan hjelpe meg? Eller har noen linker på lur? 1000- takk!
Thomas Skrevet 21. juli 2003 #2 Skrevet 21. juli 2003 Det var en artikkel i Magasinet i Dagbladet for en stund siden. Kan jo forsøke å søke på Dagbladet.no. Ellers er det vel bare å lete på internett, eventuelt hos produsenter som har eksistert lenge. Mener å huske fra artikkelen i Magasinet at man sverget itl duevann en periode: man tok en due, moste den og silte av blod, gørr osv. før man smurte seg inn med dette...
Gjest lmari Skrevet 21. juli 2003 #3 Skrevet 21. juli 2003 Og så har Kiki Sørum skrevet en bok om trendene i Hollywood - der står det mye om hva som har vært moderne av sminke/klær osv. Kanskje den kan hjelpe?
starie Skrevet 21. juli 2003 #4 Skrevet 21. juli 2003 Hvis du registrerer deg kan jeg sende deg en pm. Jeg har stoff om sminke helt tilbake til oldtiden, i tillegg til hår og klær.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 21. juli 2003 #5 Skrevet 21. juli 2003 Magasiner som Harpers Bazaar som har vært i trykket siden etter den amerikanske borgerkrigen har også skrevet mye om sminke og skjønnhet. Skal du snakke om make-up fra år 1900 og utover kommer du ikke utenom navn som Helena Rubinstein, Coco Chanel og Max Factor. Minnie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå