Gå til innhold

Dunket i bilen min

gunnilla

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer på om noen kan hjelpe meg med dette.

En person dunket bildøren i min, har fått takst og alt,men vil gjøre det privat. Det vil også hun da hun ikke vil bruke forsikringen sin på det.

Jeg har ikke tid til alt med leiebil og div da vi har det litt tungt på hjemmefronten.

Hun fikk ikke noe merke i sin bil..og må vel da kanskje ikke ut med egenandel?, men bonustap blir det nok.

Tror hun taper ca 30 % bonus. Har hørt det ca tar 3 år for å spare opp den tapte bonusen..men hvor mye utgjør det ca i penger??

Taksten ble på nesten 6000 kr. Sa hun kunne betale 5000 kr så sletter vi alt men hun sa at da ble det billigere for hun å ta det på forsikringen sin...blir det virkelig det?

Hun har ikke kasko som jeg forstod..kanskje delkasko..litt usikker.

Takker for svar :)

Endret av gunnilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Det er ansvarsforsikringen hennes som vil dekke dette, uavhengig av om hun evt har delkasko/kasko i tillegg. Det er ikke egenandel på ansvarsskader, så hennes tap vil være forhøyet forsikringspremie pga mindre bonus.

Forsikringsselskapet hennes vil gi henne tilbud om å betale skaden av egen lomme etter avsluttet skadesak. Selskapet skal også normalt opplyse henne om hva det koster henne i forhøye premie å la selskapet dekke skaden. Er det første beløpet lavere enn det siste, lønner det seg å dekke skaden selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ansvarsforsikringen hennes som vil dekke dette, uavhengig av om hun evt har delkasko/kasko i tillegg. Det er ikke egenandel på ansvarsskader, så hennes tap vil være forhøyet forsikringspremie pga mindre bonus.

Forsikringsselskapet hennes vil gi henne tilbud om å betale skaden av egen lomme etter avsluttet skadesak. Selskapet skal også normalt opplyse henne om hva det koster henne i forhøye premie å la selskapet dekke skaden. Er det første beløpet lavere enn det siste, lønner det seg å dekke skaden selv.

Tusen takk for svar:)

Hvet du event hvor mye det ca kan være?

Hun nevnte at hun hadde en såpass gammel bil at hun max tapte et par tusen kroner.

Synes det hørtes merkelig ut. Hvet ikke hvor mye man betaler i forsikring på en forsåvidt gammel bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvor mye hun taper med redusert bonus i årene fremover kan selskapet svare på. Men det er nok adskillig mer enn 5000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk beskjed om at et dunk ville koste meg 11000 over 4 år, og det er en 11 år gammel bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk beskjed om at et dunk ville koste meg 11000 over 4 år, og det er en 11 år gammel bil.

Hadde du kasko på bilen da eller?

Takk for svar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mye hun taper med redusert bonus i årene fremover kan selskapet svare på. Men det er nok adskillig mer enn 5000 kr.

Hun sa hun hadde regnet på det selv og funnet ut at hun tapte ca 2000 kr, synes det hørtes veldig lite ut.

Synes 5000 kr er en god dil egentlig, hun sparer faktisk på det.

Takk for svar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du kasko på bilen da eller?

Takk for svar;)

nei, bare ansvar, og det ble mer enn skadene på andre bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...