Gå til innhold

Vondt i brystvortene

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har i den siste tiden hatt skikkelig vondt i brystvortene (er vel egentlig mest den ene). Det kommer og går, kan var i flere timer eller en hel dag også være borte i mange dager, noen ganger flere uker før det er tilbake igjen.

Det er en isende smerte, kjennes ut som om jeg er skikkelig kald på puppen, men det er jeg ikke. Den strutter ikke, er helt "avslappet". Det går fra tuppen av brystvorten og tversigjennom puppen, rett inn.

Det må gå over av seg selv, har prøvd å massere og varme, men det hjelper ingenting.

Noen som har hatt det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du problemer med såkalte likfingre også? Det kan være Raynauds fenomen, som er en slags krampe i de små blodårene som trekker seg sammen. Kan utløses av kulde eller berøring.

Å drikke varm te og varme skal hjelpe, i verste fall finnes også medisiner. Google temaet og du vil få opp en del info om emnet.

Noen får dette i brystvortene når de er gravide. Da vil gjerne brystknoppen skifte farge på få sekunder. Kan både bli illrød eller helt hvit.

Gjest Gjest
Skrevet

Er ikke gravid nei.

Likfingre? Hva er det? Hørtes ikke noe særlig ut...

Skrevet (endret)
Er ikke gravid nei.

Likfingre? Hva er det? Hørtes ikke noe særlig ut...

Likfingre er at alt blodet trekkes inn, så fingrene blir helt hvite. Ser nesten ut som der døde.. Ser veldig rart ut. Kan skje med en eller flere fingre. Resten av hånden ser liksomnormal ut, også har du kansje 2 "likfingre". Går som regel over etter noen minutter, men kan vare i timer også. Creepy og plagsomt, men ikke farlig.

wikipedia

Endret av Blowers daughter
Gjest Gjest
Skrevet

Nei jeg har ikke likfingre, helt normale fingre.

Det er noen dager siden sist jeg hadde vondt i brystvorten nå, takk og lov.

Den kan være hvit og helt hard, men det henger ikke sammen med smertene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...